Οι τρεις χώρες που βοήθησαν τη Μόσχα να διατηρήσει τις εξαγωγές αργού στον απόηχο της εισβολής της στην Ουκρανία φαίνεται να επανέρχονται στην αγορά ρωσικού αργού, με την Τουρκία να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, μεταδίδει το Bloomberg.
Μια αξιοσημείωτη αύξηση του όγκου του αργού σε δεξαμενόπλοια που δεν έχουν ακόμη δηλώσει τελικό προορισμό καθιστά πιο περίπλοκο το έργο της παρακολούθησης των εξαγωγών της Ρωσίας, αλλά τα περισσότερα από αυτά τα πλοία καταλήγουν στην Ινδία, με μικρότερο αριθμό να κινείται ανατολικότερα προς την Κίνα. Η προσθήκη αυτών των πλοίων στον υπολογισμό δείχνει μια σταθερή αύξηση της συνδυασμένης ροής ρωσικού αργού στην Τουρκία, την Κίνα και την Ινδία τις τελευταίες εβδομάδες.
Σχεδόν όλα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό και δηλώνουν προορισμούς όπως το Πορτ Σάιντ, το Γιβραλτάρ ή «για παραγγελίες» καταλήγουν τελικά σε μία από αυτές τις τρεις χώρες, επισημαίνει το πρακτορείο.
Ο χρόνος τελειώνει για να παραδοθεί αργό από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας στην Κίνα και την Ινδία, πριν τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα στερήσουν τα πλοία από τη δυνατότητα ασφάλισης και άλλες υπηρεσίες στις 5 Δεκεμβρίου. Τα δεξαμενόπλοια έχουν προθεσμία έως τις 21 Οκτωβρίου περίπου για να αναχωρήσουν από το Primorsk ή το Ust-Luga, εάν πρόκειται να φτάσουν σε τερματικούς σταθμούς εκφόρτωσης στην ανατολική Κίνα πριν από αυτή την προθεσμία.
Οι ροές προς την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία κορυφώθηκαν τον Ιούνιο στα 2,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 14 Οκτωβρίου, ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά περίπου 350.000 βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, οι αποστολές προς την Τουρκία έχουν ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο για το έτος μέχρι στιγμής, ενώ ο όγκος των δεξαμενόπλοιων που δεν έχουν δείξει ακόμη τελικούς προορισμούς είναι τώρα τόσο μεγάλος, που ισοδυναμεί με περισσότερα από 450.000 βαρέλια την ημέρα. Θα μπορούσε να στείλει τις συνολικές αποστολές σε αυτές τις τρεις χώρες σε νέα υψηλά, μόλις γίνουν εμφανείς οι πραγματικοί προορισμοί τους.