Δεν θυσιάζουν τις διακοπές τους οι Γερμανοί παρά τον πληθωρισμό

Ανησυχούν για την άνοδο των τιμών, αλλά δεν προβληματίζονται τόσο για το κόστος της ενέργειας. Μειώνουν τις αγορές κρέατος, αλλαντικών και λαχανικών. Τι δείχνουν οι έρευνες για τους καταναλωτές της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας.

Δημοσιεύθηκε: 1 Αυγούστου 2022 - 13:10

Load more

Η αύξηση των τιμών της ενέργειας και ο υψηλός πληθωρισμός είναι με διαφορά οι σημαντικότερες πηγές ανησυχίας για τους Γερμανούς, ειδικά ενόψει του χειμώνα, σύμφωνα με έρευνες. Οι καταναλωτές αλλάζουν ήδη τις συνήθειές τους, ενώ αρνούνται για την ώρα να θυσιάσουν τις διακοπές τους.

Όπως αναδεικνύεται από την έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της ιστοσελίδας καταγγελιών συμβολαίων και συνδρομών «Aboalarm», η οποία παρουσιάζεται αποκλειστικά από την εφημερίδα Die Welt, το 40% των πολιτών αναφέρει ως σοβαρότερο πρόβλημα το υψηλό κόστος ζωής. Ενδεικτικά, μόνο ένας στους τέσσερις δήλωνε κάτι ανάλογο στην αντίστοιχη έρευνα του Δεκεμβρίου 2021. Επιπλέον, στην τρέχουσα έρευνα, για τις συνεχείς αυξήσεις τιμών ανησυχεί ιδιαίτερα το 45% των ατόμων με καθαρό εισόδημα κάτω των 1.500 ευρώ.

Την ίδια ώρα ο εκνευρισμός για την αύξηση των τιμών της ενέργειας φαίνεται ακόμη περιορισμένος, καθώς μόνο ένας στους τέσσερις χαρακτηρίζει το ενεργειακό κόστος ως το σημαντικότερο πρόβλημα. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης, όπου από τον Ιούνιο εφαρμόζεται πολιτική έκπτωσης φόρου, μόνο ένας στους πέντε ερωτηθέντες δηλώνει ότι οι τιμές συνιστούν το μεγαλύτερό του πρόβλημα.

«Μετά τη θερινή ανάπαυλα της Bundestag, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρέπει με τη λήψη άμεσων μέτρων να διασφαλίσει ότι το φαγητό, η θέρμανση και η κινητικότητα θα παραμείνουν προσιτά για όλους. Θα πρέπει να ανακουφιστούν ειδικά τα άτομα με χαμηλό εισόδημα», δηλώνει στην εφημερίδα ο ειδικός της Aboalarm σε θέματα αποταμίευσης Φέλιξ Ρίζενμπεργκ.

Σε άλλα στοιχεία της δημοσκόπησης, το 2,6% θεωρεί τα προβλήματα στα γερμανικά αεροδρόμια το μεγαλύτερό του πρόβλημα, όταν την ίδια περίοδο του 2021, εν μέσω περιορισμών λόγω πανδημίας, το αντίστοιχο ποσοστό έφθανε το 8,3%.

Σύμφωνα ακόμη με την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου GFK, οι καταναλωτές στη Γερμανία εξοικονομούν ήδη χρήματα από τις αγορές ειδών παντοπωλείου και προσωπικής φροντίδας. Ιδιαίτερη μείωση διαπιστώνεται στην αγορά κρέατος, αλλαντικών, φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Αντίστοιχα, έρευνα της ιστοσελίδας σύγκρισης τιμών «Verivox», την οποία δημοσιεύει η εφημερίδα BILD, αναδεικνύει ότι οι Γερμανοί σε ποσοστό 85% λαμβάνουν ήδη μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας. Αντιθέτως, όπως διαπιστώνεται στην έρευνα του KFG, οι καταναλωτές δεν δείχνουν καμία αυτοσυγκράτηση στις διακοπές τους, έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών. Ο αριθμός των κρατήσεων είναι ανάλογος του 2019, επισημαίνεται, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τον υπερβαίνει.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων