Την πόρτα της εξόδου έδειξαν οι επικεφαλής των συνδικάτων και οι μέτοχοι του ομίλου στον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen, Herbert Diess, ο οποίος πρόκειται να αποχωρήσει εντός εβδομάδων, όπως μεταδίδουν οι FT.
Ο 63χρονος, ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας της στροφής της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της VW μετά το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρίπων, πρόκειται να αντικατασταθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche και πρώην manager της VW, Oliver Blume, από αρχές Σεπτεμβρίου.
Η αποχώρηση του Diess έρχεται μετά από ψήφο του εποπτικού συμβουλίου της VW, που ελέγχεται από μια χαλαρή συμμαχία των εκπροσώπων των εργαζομένων και του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, του δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της εταιρείας.
Όπως επισημαίνουν οι FT, ο Diess είχε κάνει αποστολή του να φτάσει την Tesla και να κάνει την VW τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Ωστόσο, η θητεία του αμαυρώθηκε από επανειλημμένες συγκρούσεις με το ισχυρό συμβούλιο εργασίας της Γερμανίας, που εκπροσωπεί τους περισσότερους από τους 300.000 εργαζόμενους της VW στη χώρα και κατέχει τις 10 από τις 20 θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας. Ο Diess είχε προκαλέσει την οργή των συνδικάτων πέρυσι όταν είχε πει, κατ’ ιδίαν, πως η VW είχε 30.000 υπερβάλλον προσωπικό στη Γερμανία.
Η επικεφαλής του συμβουλίου εργασίας της VW, Daniela Cavallo, δήλωσε πως ο όμιλος θέλει να διασφαλίσει πως η «ασφάλεια εργασίας και η κερδοφορία παραμένουν εξίσου σημαντικοί εταιρικοί στόχοι τα επόμενα χρόνια».
«Η επικέντρωσή μας ως οργάνωση υπαλλήλων είναι ξεκάθαρη: όλοι οι συνάδελφοί μας πρέπει να συμμετέχουν», σημείωσε.
Η ανακοίνωση της VW έρχεται λίγες ώρες αφότου ο Diess ανάρτησε μήνυμα προς τους εργαζόμενους για τις θερινές διακοπές. «Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τις επιδόσεις μας… δεν έχω καμία αμφιβολία πως θα αποκτήσουμε περαιτέρω δυναμική τους επόμενους μήνες», έγραφε στο μήνυμα, προσθέτοντας πως οι πωλήσεις επλήγησαν από ελλείψεις στους ημιαγωγούς και άλλα κωλύματα.