Μετά από διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών (CPC), το TikTok δεσμεύτηκε να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές του με τους κανόνες της ΕΕ για τη διαφήμιση και την προστασία των καταναλωτών, και συγκεκριμένα την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών και την οδηγία για τις καταχρηστικές ρήτρες των συμβάσεων.
Ο διάλογος αυτός προέκυψε για πρώτη φορά μετά από καταγγελία του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), αναφέρει ανακοίνωση της Κομισιόν. Τον Φεβρουάριο του 2021, το BEUC εξέφρασε την ανησυχία του σχετικά με ορισμένες προβληματικές πρακτικές του TikTok που εικάζεται ότι παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές.
Για παράδειγμα, το BEUC διαπίστωσε ότι η πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο. Μετά την καταγγελία, η Κομισιόν, από κοινού με το CPC, υπό την ηγεσία των ιρλανδικών και σουηδικών αρχών προστασίας των καταναλωτών, ξεκίνησε διάλογο με το TikTok. Οι διάφορες ανησυχίες έχουν πλέον αντιμετωπιστεί και το TikTok δεσμεύτηκε να αλλάξει τις πρακτικές του.
Σχετικό δελτίο Τύπου με περισσότερες πληροφορίες και τα επόμενα βήματα είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο.