Τα δεδομένα του μαύρου κουτιού που ανακτήθηκε από την πτήση της China Eastern, το οποίο συνετρίβη τον Μάρτιο, υποδηλώνουν ότι κάποιος στο πιλοτήριο κατέρριψε σκόπιμα το αεροπλάνο, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal, η οποία επικαλείται προκαταρκτική εκτίμηση Αμερικανών αξιωματούχων.
Το Boeing 737-800 εκτελούσε την πτήση Κούνμινγκ- Γκουανγκτζόου, όταν ξαφνικά έκανε «βουτιά» από τις 29.000 πόδια όπου βρισκόταν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 132 επιβάτες και το πλήρωμα που επέβαιναν στο αεροσκάφος. Ήταν η πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στην Κίνα εδώ και δεκαετίες.
Τα δεδομένα του μαύρου κουτιού του αεροσκάφους έδειξαν ότι κάποιος στο πιλοτήριο έριξε σκόπιμα το αεροσκάφος, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της WSJ, η οποία επικαλείται άτομα που γνωρίζουν την έρευνα.
«Το αεροπλάνο έκανε ό,τι του είπε να κάνει κάποιος στο πιλοτήριο», δήλωσε ανώνυμη πηγή στην αμερικανική εφημερίδα.
Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης του αεροπλάνου και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο ανασύρθηκαν και στάλθηκαν στο Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) στην Ουάσιγκτον για ανάλυση, ανέφεραν νωρίτερα τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Αμερικανοί αξιωματούχοι που συμμετέχουν στην έρευνα εστιάζουν στις ενέργειες ενός πιλότου, ανέφερε η εφημερίδα, προσθέτοντας ότι είναι επίσης πιθανό κάποιος άλλος στο αεροπλάνο να εισέβαλε στο πιλοτήριο και να προκάλεσε σκόπιμα τη συντριβή.
Οι Κινέζοι ερευνητές δεν έχουν αποκαλύψει τυχόν μηχανικά ή τεχνικά προβλήματα του αεροσκάφους, που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει τη συντριβή του αεροπλάνου. Όπως αναφέρει το CNN, η China Eastern δήλωσε στην WSJ ότι οι πιλότοι δεν αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα και ότι ήταν καλά στην υγεία τους.
Σύμφωνα με τους Global Times, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) δήλωσε ότι η έρευνα διεξάγεται με «επιστημονικό και αυστηρό τρόπο» και δεσμεύτηκε να δημοσιεύσει «έγκαιρες και ακριβείς ενημερώσεις».
Η προκαταρκτική έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 20 Απριλίου ανέφερε ότι το πλήρωμα της πτήσης και το προσωπικό συντήρησης «πληρούσαν τα σχετικά πρότυπα» και ότι δεν υπήρχαν αντικείμενα επί του σκάφους που είχαν δηλωθεί ως επικίνδυνα αγαθά, ούτε υπήρχαν προβλέψεις για επικίνδυνες καιρικές συνθήκες. Τέλος, οι ραδιοεπικοινωνίες μεταξύ του πληρώματος και του τμήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας δεν έδειξαν καμία ανωμαλία, σύμφωνα με την έκθεση.