Με τις κυρώσεις στη Ρωσία να βυθίζουν το ρούβλι και να κρατούν το χρηματιστήριο στη Μόσχα κλειστό, οι πλούσιοι της χώρας στρέφονται στα πολυτελή κοσμήματα και ρολόγια, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν την αξία των αποταμιεύσεών τους.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, οι πωλήσεις στα ρωσικά καταστήματα της Bulgari αυξήθηκαν τις τελευταίες ημέρες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας κοσμημάτων.
Η Bulgari, που ανήκει στη LVMH, δεν είναι η μόνη εταιρεία πολυτελών ειδών στη ρωσική αγορά. Η Cartier της Richemont εξακολουθεί να πουλάει κοσμήματα και ρολόγια, ενώ τα ρολόγια Omega του Swatch Group εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα, όπως και τα Rolex.
Όπως ο χρυσός, ο οποίος μπορεί να χρησιμεύσει ως αξία και αντιστάθμισμα έναντι του πληθωρισμού, τα πολυτελή ρολόγια και τα κοσμήματα μπορούν να κρατήσουν ή ακόμα και να αυξήσουν την τιμή τους εν μέσω οικονομικής αναταραχής που προκαλείται από τον πόλεμο και τις συγκρούσεις.
«Είναι αλήθεια ότι οι μάρκες πολυτελείας θα μπορούσαν να αποφασίσουν να μην εξυπηρετήσουν τη ρωσική αγορά. Αυτό θα ήταν ένα κόστος για αυτούς, που πιθανώς θα αντισταθμιζόταν από τη θετική εικόνα επικοινωνίας που θα αποκτούσαν σε άλλες αγορές», δήλωσε μέσω email ο αναλυτής της Bernstein, Luca Solca.
Οι πωλήσεις στη Ρωσία και σε Ρώσους στο εξωτερικό αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 2% των συνολικών εσόδων της LVMH και της Swatch Group και λιγότερο από το 3% στη Richemont, ένα «σχετικά ασήμαντο» επίπεδο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα από τον Edouard Aubin και άλλους αναλυτές της Morgan Stanley.
Αυτό οφείλεται, εν μέρει, στις διαφορές εισοδήματος και πλούτου στη Ρωσία, με έναν μικρό αριθμό δισεκατομμυριούχων ολιγαρχών να ζουν πολύ πέρα από τις δυνατότητες των απλών ανθρώπων. Ο μέσος μηνιαίος μισθός στη Μόσχα είναι περίπου 113.000 ρούβλια (1.350 δολάρια σε συναλλαγματικές ισοτιμίες πριν από την εισβολή) και πολύ χαμηλότερος στις αγροτικές περιοχές.
Η πίεση στις πολυτελείς μάρκες αυξάνεται. Το Business of Fashion, που υποστηρίζεται από τη LVMH, προέτρεψε τις εταιρείες να κλείσουν τα ρωσικά καταστήματα και να μην αποστέλλουν προϊόντα μέσω διαδικτύου.