Η Airbnb στοιχηματίζει στις μακροχρόνιες μισθώσεις

Η αμερικανική πλατφόρμα μίσθωσης ακινήτων θέλει να κάνει μπάσιμο στην αγορά που δημιουργείται από την άνοδο της τηλεργασίας. Η προσπάθεια διαφοροποίησης από άλλες διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες και η πρόκληση των ρυθμιστικών αρχών.

Δημοσιεύθηκε: 21 Φεβρουαρίου 2022 - 09:04

Load more

Τον Ιανουάριο, ο ιδρυτής της Airbnb Μπράιαν Τσέσκι έγραψε στο Twitter ότι θα διαμένει σε καταλύματα που ενοικιάζονται μέσω της Airbnb, αλλάζοντας πόλη κάθε λίγες εβδομάδες.

Ήταν μια έξυπνη διαφήμιση για μια εταιρεία που έχει κόψει τον προϋπολογισμό για ψηφιακές διαφημίσεις.

Η αμερικανική πλατφόρμα παρουσιάζεται συνήθως ως μια μετοχή που συνδέεται με την οικονομική ανάκαμψη. Όπως και ο υπόλοιπος κλάδος του τουρισμού και των ταξιδιών, η απόδοσή της μπορεί να ιδωθεί ως δείκτης εμπιστοσύνης στην ανάκαμψη από την πανδημία.

Η άνοδος των επιχειρηματικών ταξιδιών και του τουρισμού υποδηλώνουν μια επιστροφή στην κανονικότητα. Τα αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη έδειξαν άνοδο του ακαθάριστου όγκου κρατήσεων στα $11,3 δισ., υψηλότερα κατά 91% σε σχέση με πέρυσι και 32% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Τα έσοδα ενισχύθηκαν 38% σε σχέση με το 2019 στο $1,5 δισ., πάνω από τις προβλέψεις. Οι πωλήσεις διολίσθησαν σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά αυτό δικαιολογείται από την εμφάνιση της μετάλλαξης Όμικρον.

Μετά από ένα ζημιογόνο 2020, η Airbnb εμφανίζει τριμηνιαία κέρδη, αν και μικρά.

Αλλά η αμερικανική πλατφόρμα μίσθωσης ακινήτων δεν θέλει μια επιστροφή στην κανονικότητα. Όπως υποστηρίζει η στήλη Lex των Financial Times, η αύξηση της τηλεργασίας σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να αλλάζουν τόπο κατοικίας κατά το δοκούν. Η Airbnb θέλει να κάνει μπάσιμο σε αυτή τη νέα αγορά, προσφέροντας περισσότερες μακροχρόνιες μισθώσεις μέσω της πλατφόρμας της. Το τελευταίο τρίμηνο του 2021, πάνω από το ένα πέμπτο των μισθώσεων ήταν για διαμονές 28 ημερών ή παραπάνω.

Σύμφωνα με τη στήλη Lex, οι μακροπρόθεσμες μισθώσεις είναι και ένας τρόπος για την Airbnb να διαφοροποιηθεί από άλλες διαδικτυακές ταξιδιωτικές υπηρεσίες και την απειλή της Google. Μια σύγκριση με την Booking.com είναι ενδεικτική. Η Airbnb έχει έξι εκατομμύρια καταχωρήσεις ενώ η Booking 28 εκατ. Αλλά η Booking είναι γνωστή για την εύρεση ξενοδοχείων, όχι ενοικιαζόμενων κατοικιών. Έχει επίσης ένα πιο ηλικιωμένο κοινό και δεν έχει την αναγνώριση που απολαμβάνει η Airbnb και τις σχέσεις με τη Silicon Valley.

Αυτός είναι ο λόγος που η αποτίμηση της Booking.com κινείται σε ένα επίπεδο κοντά στις 29 φορές τα μελλοντικά κέρδη ενώ η Airbnb κοντά στις 170 φορές τα μελλοντικά κέρδη.

Ωστόσο, η απόδοση της μετοχής της Airbnb παραμένει ασταθής. Από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο στο τέλος του 2020 στα 68 δολάρια, η τιμή της έχει κυμανθεί από 135 έως 212 δολάρια. Η αισιοδοξία για την επανεκκίνηση της οικονομίας μετά την πανδημία τείνει να ανεβάζει τις τιμές των μετοχών, ενώ οι νέες παραλλαγές του κορωνοϊού τις ρίχνουν. Η θεωρία είναι ότι μόλις η ταξιδιωτική κίνηση επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, το μοντέλο της Airbnb θα γίνει πιο κερδοφόρο. Ως πλατφόρμα, θα πρέπει να είναι σε θέση να διατηρεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, ενώ τα έσοδα θα αυξάνονται -που σημαίνει ταχεία αύξηση των κερδών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Jefferies αναμένει τιμή μετοχής στα 235 δολάρια.

Φυσικά, η αναγνωρισιμότητα συνεπάγεται και πιο αυστηρό έλεγχο. Η Airbnb έχει πέσει θύμα των ρυθμιστικών αρχών στο παρελθόν. Οι δημοτικές αρχές ανησυχούν για τους οικοδεσπότες που δεν επιβαρύνονται με τους ίδιους κανονισμούς με τα ξενοδοχεία, το πρόβλημα των κρατήσεων Airbnb για ξέφρενα πάρτι και τη μείωση της προσφοράς ενοικιαζόμενων καταλυμάτων για τους ντόπιους.

Αυτά τα ζητήματα επηρεάζουν και τους οικοδεσπότες, πολλοί από τους οποίους ήταν δυσαρεστημένοι με την απόφαση της Airbnb να προσφέρει στους επισκέπτες επιστροφές χρημάτων για ταξίδια που είχαν κλείσει τις πρώτες ημέρες της πανδημίας. Οι οικοδεσπότες που έπρεπε να πληρώσουν για αυτές τις επιστροφές είδαν τα έσοδά τους να εξανεμίζονται.

Η προμήθεια οικοδεσποτών φαίνεται να αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για την εταιρεία. Καθώς μεγαλώνει, προσελκύει περισσότερους επαγγελματίες ιδιοκτήτες. Αλλά αυτό αλλάζει τον χαρακτήρα των διαθέσιμων καταχωρήσεων. Οι επισκέπτες έρχονται στην Airbnb για αυθεντικές εμπειρίες.

Η Airbnb ξεκίνησε μια εκστρατεία πέρυσι για να βρει νέους οικοδεσπότες. Αξίζει να παρακολουθήσει κανείς την επιτυχία αυτής της στρατηγικής καθώς αυξάνεται ο όγκος των ταξιδιών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων