Μέτρα που θα μπορούσαν να θέσουν σημαντικούς περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο γιγάντιες εταιρείες τεχνολογίας χειρίζονται περιεχόμενο ενέκρινε η αρμόδια Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Οπως μεταδίδει το Bloomberg, οι κανόνες θα περιορίζουν τη στόχευση διαφημίσεων σε ανηλίκους και θα απαγορεύουν πλήρως τα αποκαλούμενα «σκοτεινά μοτίβα», όπου οι πλατφόρμες ωθούν τους ανθρώπους να συναινέσουν στη διαδικτυακή ιχνηλάτησή τους. Μία άλλη τροπολογία που πέρασε, είναι ότι θα απαιτεί από οποιονδήποτε ανεβάζει περιεχόμενο σε ιστοσελίδες πορνό να εγγραφεί.
Οι κανόνες θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ήδη από το 2023, αλλά θα αντιμετωπίσουν δύσκολες διαπραγματεύσεις στις αρχές του επόμενου έτους με τις χώρες της ΕΕ και την Επιτροπή, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν καθυστερήσεις.
Η πρόταση της Δευτέρας πρέπει να υπογραφεί από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιανουάριο, όταν πιθανότατα θα αντιμετωπίσει πιέσεις για πλήρη απαγόρευση της στοχευμένης διαφήμισης. Στη συνέχεια, οι ευρωβουλευτές θα χρειαστεί να διαπραγματευτούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις χώρες της ΕΕ -και οι δύο πρότειναν λιγότερο αυστηρούς κανόνες.
Το κοινοβούλιο την Τρίτη θα υπογράψει τη νομοθετική πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές, νέους κανόνες που θα περιορίσουν την αντιανταγωνιστική συμπεριφορά των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας.