Συνολικά 4.500 ηλεκτροκινητήρες της για τους νέους συρμούς του μετρό του Βερολίνου, στη βάση μίας παραγγελίας η οποία είναι από τις μεγαλύτερες έως τώρα στην Ευρώπη, πρόκειται να παραδώσει μέχρι το 2030 στη Γερμανία η αυστριακή εταιρεία "Traktionssysteme Austria (TSA)", που έχει το εργοστάσιά της στο προάστιο Βίνερ Νόιντορφ, νότια της Βιέννης.
Αυτή τη στιγμή στις γραμμές του μετρό στη γερμανική πρωτεύουσα κυκλοφορούν 1.300 οχήματα, με τη διεύθυνση των δημοτικών συγκοινωνιών του Βερολίνου "Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)" να υπολογίζει σε σημαντική αύξηση των αναγκών τους μέχρι το 2035.
Για τον λόγο αυτό προβλέπει μεγαλύτερη συχνότητα των δρομολογίων στις κεντρικές γραμμές του μετρό, κάτι που θα απαιτήσει περισσότερους συρμούς τα επόμενα χρόνια και τις ανάλογες επενδύσεις.
Μια συμφωνία-πλαίσιο με τον ελβετικό όμιλο "Stadler" προβλέπει ότι μέχρι το 2030 θα παραδοθούν έως και 1.500 νέα οχήματα τα οποία θα κατασκευάζονται για λογαριασμό του σε εργοστάσιο στο Βερολίνο, ενώ η αυστριακή εταιρεία "TSA" θα προμηθεύει τους ηλεκτροκινητήρες της.
Καθώς για κάθε όχημα απαιτούνται περισσότεροι από ένας κινητήρας, ο αριθμός αυτών που θα παραδοθούν μέχρι το 2030 στη Γερμανία από το εργοστάσιό της στο Βίνερ Νόινταρφ, ανέρχεται σε 4.500, ενώ μία επιπλέον συμφωνία αφορά ανταλλακτικά τους για τα επόμενα 32 χρόνια.
Δεν είναι γνωστό τι ποσό θα καταβληθεί για αυτό. Σύμφωνα με τη διεύθυνση των δημοτικών συγκοινωνιών του Βερολίνου (BVG), ωστόσο, οι νέοι συρμοί θα κοστίσουν περίπου τρία δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά.
Υπάρχουν δύο διαφορετικές εκδόσεις που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διαφορετικές διαδρομές: η σειρά J (μεγάλο προφίλ) και JK (μικρό προφίλ). Η ισχύς κίνησης καθορίζεται από τον κατασκευαστή "Stadler" με 540 ή 1080 kW, και ανώτερη ταχύτητα με 70 χιλιόμετρα την ώρα,
Δώδεκα οχήματα από κάθε σειρά θα πρέπει να είναι διαθέσιμα ως δοκιμαστικά σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο -- έπειτα από δοκιμή και έγκριση, τα οχήματα της μαζικής παραγωγής αναμένονται στα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024.
Από την επόμενη χρονιά, η "TSA" σχεδιάζει να παραδίδει δώδεκα κινητήρες στο Βερολίνο κάθε εβδομάδα, ενώ θα πρόκειται για έναν από τους ελαφρύτερους κινητήρες στην ιστορία της εταιρείας μέχρι σήμερα: "Οι προδιαγραφές σχετικά με το βάρος τους και τον θόρυβο λειτουργίας τους ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές κατά τον σχεδιασμό αυτού του ηλεκτρικού κινητήρα", αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, "τα πρωτότυπα κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας τρισδιάστατη εκτύπωση και το αποτέλεσμα ταιριάζει απόλυτα με το συνολικό σύστημα του οχήματος".
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ