Πρεμιέρα για τον νέο DAX στη Φρανκφούρτη

Νέο πρόσωπο από σήμερα για το Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης: ο δείκτης DAX εκσυγχρονίζεται και διευρύνεται, καθώς περιλαμβάνει πλέον 40 επιχειρήσεις.

Δημοσιεύθηκε: 20 Σεπτεμβρίου 2021 - 10:05

Load more

Τριάντα τρία χρόνια μετά την καθιέρωσή του ο DAX, το βαρόμετρο του Χρηματιστηρίου της Φρανφκούρτης, χρειαζόταν μια μικρή ανανέωση. Στις 30 επιχειρήσεις του δείκτη προστίθενται από σήμερα άλλες 10, οι οποίες ως τώρα παρέμεναν στον δείκτη μεσαίας κεφαλαιοποίησης MDax. Πρόκειται για τις Airbus, Zalando, Siemens Healthcare, Hellofresh, Symrise, Sartorius, Porsche Automobil Holding, Brenntag, Puma και Quiagen.

Κύριο κριτήριο επιλογής για την «προαγωγή» μίας επιχείρησης στον DAX ήταν η κεφαλαιακή διάρθρωση στις τελευταίες 20 συνεδριάσεις του Αυγούστου. Ένα δεύτερο σημαντικό κριτήριο- απαραίτητο πλέον μετά το σκάνδαλο Wirecard- είναι ότι η ενδιαφερόμενη εταιρία πρέπει να καταγράφει κέρδη. Επίσης, θα πρέπει να εμφανίζεται από τον περασμένο Μάρτιο σε τουλάχιστον έναν δείκτη της «οικογένειας DAX», για παράδειγμα στον MDax ή στον TecDax, ο οποίος περιλαμβάνει επιχειρήσεις νέας τεχνολογίας.

Οι αναλυτές δεν περιμένουν μεγάλες διακυμάνσεις στην επίσημη πρεμιέρα του νέου DAX. Και αυτό γιατί ήδη οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, προεξοφλώντας κέρδη, έχουν κινηθεί για την απόκτηση μετοχών στις δέκα νέες επιχειρήσεις του δείκτη, τις οποίες άλλωστε γνώριζαν εξ' αρχής. Ο Γιούργκεν Κουρτς, εκπρόσωπος της ένωσης μικροεπενδυτών DSV, θεωρεί ότι η διεύρυνση του δείκτη DAX αποτελεί θετικό βήμα, αν και ακόμη ο δείκτης παραμένει «ετεροβαρής και εστιάζει υπερβολικά στην παραδοσιακή βιομηχανία».

Εξαίρεση αποτελούν βέβαια οι νέες επιχειρήσεις του DAX Zalando Και Hello Fresh. Εξακολουθούν όμως να απουσιάζουν επιχειρήσεις, όπως η περίφημη Biontech, που έχει επινοήσει το εμβόλιο για τον κορωνοϊό, αλλά είναι εισαγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και όχι στη Φρανκφούρτη. «Αυτό είναι ασφαλώς ένα πρόβλημα για τα γερμανικά Χρηματιστήρια», λέει ο Κρίστιαν Κάλερ, αναλυτής στην DZ Bank. «Αν εξαιρέσουμε την SAP και την Infineon, που ήδη περιλαμβάνονται στον DAX, δεν έχουμε άλλα μεγάλα ονόματα στην υψηλή τεχνολογία».

Απρόθυμες οι οικογενειακές επιχειρήσεις

Ο κατάλογος των επιχειρήσεων που έχουν ήδη ενταχθεί στον DAX αντανακλά τις ιδιαιτερότητες της γερμανικής οικονομίας. Απλούστατα δεν υπάρχουν τόσες πολλές ανώνυμες εταιρείες που να επιδιώκουν την απρόσωπη χρηματοδότησή τους μέσω του Χρηματιστηρίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται. «Έχουμε κάπως περιορισμένες δυνατότητες», λέει ο Γιούργκεν Κουρτς από την ένωση μικροεπενδυτών DSW. Ο Ρόμπερτ Χάλβερ, αναλυτής της Baader Bank, λέει ότι «δεν έχουν απομείνει άλλα πυρομαχικά» και ότι δεν υπάρχει στη Γερμανία μία τόσο ανεπτυγμένη «κουλτούρα του Χρηματιστηρίου» όπως στις ΗΠΑ.

Το 90% των γερμανικών επιχειρήσεων ανήκουν σε συγκεκριμένες οικογένειες και εκπροσωπούν το 52% του συνολικού τζίρου στον ιδιωτικό τομέα. Μπορεί να είναι μικρές επιχειρήσεις, αλλά πολλές φορές κατέχουν ηγετική θέση στον κλάδο τους, διεθνώς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Bosch. «Μόνο που οι οικογενειακές επιχειρήσεις πολλές φορές δεν θέλουν να υπάγονται στο περιοριστικό καθεστώς επιτήρησης ενός χρηματιστηρίου. Προτιμούν να εργάζονται και να δημιουργούν στην ησυχία τους, παρά να δίνουν κάθε τρεις μήνες αναφορά στους μετόχους», τονίζει ο Κουρτς.

Μήπως η διεύρυνση του DAX θα έχει τώρα επιβλαβείς επιπτώσεις για τον «μικρό του αδερφό», τον δείκτη μεσαίας κεφαλαιοποίησης MDax; Εδώ οι απόψεις διίστανται. Ο Ρόμπερτ Χάλβερ από την Baader Bank σημειώνει το αυτονόητο, ότι «δέκα καλές περιπτώσεις έφυγαν και πήγαν στον MDax». Αυτό και μόνο σημαίνει ότι ο δείκτης εξασθενεί, έστω και προσωρινά. Από την άλλη πλευρά βέβαια, η πορεία του δείκτη δεν είναι προδιαγεγραμμένη, όπως διαπιστώνουμε αν ανατρέξουμε στις προηγούμενες δεκαετίες: με αφετηρία τις 1.000 μονάδες το 1987, ο DAX έχει φτάσει σήμερα λίγο κάτω από τις 16.000 μονάδες,ενώ την ίδια στιγμή ο MDax έχει αγγίξει τις 35.000 μονάδες.

Πηγή: Deutsche Welle

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων