Η «ακόρεστη πείνα» της Κίνας για σιδηρομετάλλευμα, σε συνδυασμό με την ανάκαμψη του μεταποιητικού τομέα στον υπόλοιπο κόσμο και την υποεπένδυση στα νέα πλοία τα τελευταία χρόνια, έχουν οδηγήσει σε κατακόρυφη άνοδο των τιμών για dry bulk carriers, σύμφωνα με τους Financial Times.
Ο δείκτης Baltic Dry, που παρακολουθεί τους ναύλους για τις τρεις μεγαλύτερες κλάσεις πλοίων, έχει αυξηθεί στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τουλάχιστον δέκα ετών, ενώ από τον Απρίλιο του 2020 έχει εκτιναχθεί κατά περισσότερο από 700%.
Τα πλοία capesize, που είναι ο μεγαλύτερος τύπος με μέση χωρητικότητα 180.000 dwt, πιάνουν 41.500 δολάρια ημερησίως για άμεση ναύλωση, ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τον περασμένο μήνα και σχεδόν οκταπλάσιο από τον περυσινό μέσο όρο, σύμφωνα με την Clarksons Platou Securities.
Ο κλάδος αισιοδοξεί πως οι τιμές, που παρέμεναν πιεσμένες για περισσότερο από δέκα χρόνια για διάφορους λόγους, θα συνεχίσουν να αυξάνονται φέτος. Ο Petter Haugen, αναλυτής της Kepler Cheuvreux, εκτίμησε πως είναι πιθανό τα πλοία capesize να αγγίξουν τις 100.000 δολάρια ημερησίως το β’ εξάμηνο του έτους.
Οι αναλυτές θεωρούν πως υποστηρικτικά προς τις υψηλότερες τιμές λειτουργούν οι δημοσιονομικές πολιτικές για τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, η προσπάθεια να ξαναγεμίσουν τα αποθέματα που έχουν ελαχιστοποιηθεί καθώς και η περιορισμένη προμήθεια νέων πλοίων.
Πάντως ο κλάδος είναι διχασμένος ως προς το αν το ράλι θα σταθεροποιηθεί και θα γίνει μια τάση με πιο μακρά διάρκεια.