Goldman Sachs: Δεν θα ανακάμψει πλήρως η ζήτηση για αεροπλάνα

Η πανδημία της Covid-19 τραβάει χειρόφρενο στα επαγγελματικά ταξίδια, καθώς οι εφαρμογές βιντεοκλήσεων αποδείχθηκαν καλύτερες από το να ταξιδεύει κάποιος στην άλλη άκρη του πλανήτη. Πόσο θα αλλάξει η συμπεριφορά των εταιρειών, όταν όλα θα ομαλοποιηθούν.

Δημοσιεύθηκε: 11 Μαΐου 2020 - 13:32

Load more

Η έξαρση του κορωνοϊού θα έχει μόνιμο αντίκτυπο στη συμπεριφορά των επιχειρήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο, με τη ζήτηση για καύσιμα αεροσκαφών να είναι απίθανο να ανακάμψει πλήρως, σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας εμπορευμάτων της Goldman Sachs.

Οπως θυμίζει το CNBC, η πανδημία της Covid-19 έχει οδηγήσει τις χώρες σε «λουκέτα», με πολλές κυβερνήσεις να επιβάλλουν αυστηρούς περιορισμούς στην καθημερινή ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων.

Τα περιοριστικά μέτρα, τα οποία ποικίλλουν στην εφαρμογή τους σε όλο τον κόσμο αλλά περιλαμβάνουν γενικά το κλείσιμο των σχολείων, την απαγόρευση δημόσιων συγκεντρώσεων και την κοινωνική αποστασιοποίηση, έχουν εφαρμοστεί σε 187 χώρες ή περιοχές, σε μία προσπάθεια να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του ιού.

Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 4,1 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν μολυνθεί με κορωνοϊό παγκοσμίως, ενώ πάνω από 282.000 έχουν χάσει τη ζωή τους, σύμφωνα με τα στοιχεία από το Πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς.

Η ζήτηση για Ενέργεια έχει δεχθεί μεγάλο σοκ, λόγω της κρίσης της δημόσιας υγείας, καθώς τα ταξίδια διεθνώς έχουν σχεδόν τραβήξει χειρόφρενο.

Σύμφωνα με τον Jeff Currie της Goldman Sachs, η σοβαρή απώλεια στη ζήτηση πετρελαίου προήλθε κυρίως από τρεις τομείς: Την πτώση της ζήτησης για μετακίνηση, τις απώλειες ζήτησης αργού από τη βιομηχανία, καθώς και την πτώση της ζήτησης για αεροσκάφη. 

Η ζήτηση στον κλάδο των μετακινήσεων και στον τομέα της βιομηχανίας θα πρέπει να ανακάμψει αρκετά γρήγορα, είπε ο Currie, αλλά η ζήτηση για αεροσκάφη θα είναι η πιο αδύναμη.

«Μέχρι στιγμής, τείνουμε να πιστεύουμε ότι όταν δούμε μία ομαλοποίηση παγκοσμίως, θα επιστρέψει και η ζήτηση για αναψυχή. Αυτό που δεν θα δούμε να επιστρέφει, είναι αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Currie κατά τη διάρκεια βιντεοκλήσης με τους δημοσιογράφους του CNBC.

«Νομίζω ότι θα χαθεί ένα καλό κομμάτι της ζήτησης από πτήσεις που θα σχετίζονται με επαγγελματικά ταξίδια. Η βασική μας υπόθεση είναι ότι θα χαθούν περίπου 2 με 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα από αυτά», πρόσθεσε.

Ο Currie είπε επίσης ότι η αμερικανική τράπεζα επενδύσεων δεν αναμένει πως η ζήτηση πετρελαίου θα εξομαλυνθεί στα επίπεδα που ήταν πριν από την κρίση, έως το τρίτο τρίμηνο του 2022.

Όταν ρωτήθηκε αν περιμένει πως η μειωμένη ζήτηση για καύσιμα αεροπλάνων θα είναι μόνιμη, απάντησε: «Βλέπω και εγώ μόνος μου ότι το Zoom αντικατέστησε πολύ καλά το αεροπλάνο και τις πτήσεις στην άλλη άκρη του κόσμου. Και βλέποντας τις διαδρομές που σχεδιάζουν οι αεροπορικές εταιρείες όταν επιστρέψουν, δεν πρόκειται να είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτό που ήταν προηγουμένως».

«Οπότε, είναι 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα ή 3 εκατ. οι απώλειες; Μένει να φανεί. Θα υπάρξει μόνιμος αντίκτυπος στη συμπεριφορά των επιχειρήσεων και την προθυμία να μπουν στο Zoom; Η απάντηση είναι ναι, απολύτως ναι».

Η Μαδρίτη ζητεί ευρωπαϊκή απάντηση για τις αεροπορικές εταιρείες

Η Ισπανία θέλει μια κοινή ευρωπαϊκή απάντηση στην κρίση που έχουν προκαλέσει στις αεροπορικές εταιρείες οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έχουν επιβληθεί, με στόχο να συγκρατηθεί η πανδημία του κορωνοϊού, ανακοίνωσε σήμερα η υπουργός Οικονομίας Νάντια Καλβίνο.

«Υποστηρίζουμε πως πρέπει να υπάρξει μια ευρωπαϊκή απάντηση», δήλωσε η Καλβίνο σε συνέντευξή της στο τηλεοπτικό δίκτυο Bloomberg TV, προσθέτοντας πως οποιεσδήποτε απαντήσεις από μεμονωμένοες χώρες δεν πρέπει να στρεβλώσουν τον ανταγωνισμό. «Όλοι αυτοί οι μεγάλοι αερομεταφορείς δεν είναι της μιας εθνικότητας ή της άλλης, είναι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς», τόνισε.

Τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να εξασφαλίσουν ένα «πεδίο ισότιμου ανταγωνισμού» για τις αεροπορικές εταιρείες και δεν πρέπει να επιτραπεί στις χώρες που έχουν τις πιο βαθιές τσέπες να δώσουν περισσότερη βοήθεια στις δικές τους αεροπορικές εταιρείες σε βάρος των αεροπορικών εταιρειών άλλων χωρών, υπογράμμισε η Καλβίνο. Μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες όπως η γερμανική Lufthansa διαπραγματεύονται συμφωνίες αρωγής με τις αντίστοιχες κυβερνήσεις.

«Πιστεύω πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί στενά, ώστε να εξασφαλίσει πως δεν θα παραβιασθούν οι κανόνες του ανταγωνισμού», δήλωσε η Καλβίνο. Η ισπανίδα υπουργός επανέλαβε επίσης τη θέση της Ισπανίας υπέρ της δημιουργίας ενός κοινού ευρωπαϊκού ταμείου ανάκαμψης που θα χρηματοδοτηθεί από κοινού από τα κράτη-μέλη.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων