Ο Aπόστολος Τζιτζικώστας πέρασε θετικά τη βάσανο της ακρόασης επιβεβαίωσης από τις επιτροπές Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Εγκρίθηκε, η υποψηφιότητά του για να αναλάβει ρόλο Επιτρόπου, αρμόδιου για το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών και του Τουρισμού.
Αρνητικά ψήφισε μόνο η γερμανική Ακροδεξιά. Η ομάδα της Αριστεράς (LEFT) δήλωσε αποχή.
Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε η ακρόαση του ενώπιον των Επιτροπών Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Ο κ.Τζιτζικώστας παρουσίασε ένα επενδυτικό σχέδιο για βιώσιμες μεταφορές, στοχεύοντας στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και τη διασύνδεση με σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας σε όλη την Ευρώπη. Εντυπωσιακή ήταν η δέσμευσή του για τέλος της γραφειοκρατίας στον τομέα των μεταφορών έως το 2030.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των μεταφορών, έκανε ειδική αναφορά στο δυστύχημα των Τεμπών, διαβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση της ασφάλειας θα αποτελέσει προτεραιότητα, με αυστηρή εποπτεία των κρατών-μελών. Ο κ. Τζιτζικώστας δεσμεύτηκε να δώσει προτεραιότητα στη βελτίωση της ασφάλειας στις μεταφορές, με αναφορές σε αυστηρότερους τεχνικούς ελέγχους και την ενίσχυση των υποδομών.
Η ακρόαση σημαδεύτηκε από ένα απροσδόκητο περιστατικό όταν η ευρωβουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Μαρία Ζαχαριά, εισήλθε στην αίθουσα και μοίρασε επιστολές στα ελληνικά και τα αγγλικά προς τους ευρωβουλευτές, ζητώντας τους να καταψηφίσουν την υποψηφιότητα του κ. Τζιτζικώστα. Η ενέργεια αυτή οδήγησε τελικά στην αποβολή της από την αίθουσα, καθώς δεν αποτελεί μέλος της Επιτροπής Μεταφορών.
Εκτός από τις μεταφορές, ο κ. Τζιτζικώστας ανέπτυξε τις ιδέες του και για τον τομέα του τουρισμού, ο οποίος περιλαμβάνεται στο χαρτοφυλάκιό του. Πρότεινε τη δημιουργία μιας στρατηγικής για τον βιώσιμο και ανταγωνιστικό τουρισμό, η οποία θα προκύψει μέσω διαβούλευσης με όλους τους σχετικούς φορείς του κλάδου. Υπογράμμισε ότι η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ενθαρρύνει και θα στηρίξει κάθε πρωτοβουλία της τουριστικής βιομηχανίας για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και υιοθέτηση πράσινων, καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων.
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ