«Έχουμε πλέον ξεκάθαρα ενδείξεις, αλλά και ομολογίες, για την πραγματική ηγεσία αυτού του κόμματος, που παραπέμπει στον προφυλακισμένο Κασιδιάρη. Ένα ερώτημα έχω να απευθύνω μόνο στην κυβέρνηση: Θα εφαρμόσει επιτέλους το νόμο; Θα συνεχίσει η Ελληνική Πολιτεία να χρηματοδοτεί ένα κόμμα που καθοδηγείται από έναν καταδικασμένο και έγκλειστο αρχηγό ή θα εφαρμόσει τη νομολογία του ΣτΕ;», τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής Μιχάλης Κατρίνης, μιλώντας στη Βουλή.
Ταυτόχρονα, ο κ. Κατρίνης έκανε ειδική αναφορά στις συζητήσεις που πραγματοποιεί η κυβέρνηση με την Τουρκία, δίνοντας μάλιστα έμφαση στο Κυπριακό και προειδοποιώντας ότι «καμία ελληνική κυβέρνηση από το 1974 έως σήμερα δεν έχει σκεφτεί να αποσυνδέσει το Κυπριακό από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις».
Ο Μιχάλης Κατρίνης τόνισε:
«Η επίλυση του Κυπριακού στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ αλλά και της διεθνούς νομιμότητας δεν διαχωρίζεται από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Όταν επιδεικνύουμε ευαισθησία απέναντι στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία -και σωστά!- δεν μπορούμε να μην επιδεικνύουμε την ίδια αλλά και μεγαλύτερη ευαισθησία απέναντι στην παράνομη τουρκική κατοχή της Κύπρου.
Και οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας - Τουρκίας εξαρτώνται από την πορεία επίλυσης του Κυπριακού, αφού η Κύπρος αποτελεί ιστορικά αλλά και γεωπολιτικά αναπόσπαστο μέρος του Ελληνισμού.
Πολύ φοβάμαι ότι με αυτά που ακούμε, θα πρέπει η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε επιβεβαίωση αυτής της πάγιας θέσης.
Γιατί κάποιοι, προφανώς, δεν έχουν αντιληφθεί ότι οι πάγιες εθνικές θέσεις δεν είναι προς αναθεώρηση και δεν έχουν τη δημοκρατική νομιμοποίηση να τις αναθεωρήσουν».
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Μιχάλης Κατρίνης επισήμανε ότι προωθείται ένα μοντέλο που διαφοροποιείται σημαντικά από το ευρωπαϊκό κεκτημένο αφού η συντριπτική πλειονότητα των φορέων διαχείρισης λιμένων στην Ευρώπη είναι δημόσιοι.
Επισήμανε ότι η λογική της πλήρους ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης των λιμανιών, που έχει η Νέα Δημοκρατία και δυστυχώς υιοθέτησε στο παρελθόν και ο ΣΥΡΙΖΑ, σημαίνει περιορισμό της εποπτικής και ρυθμιστικής δυνατότητας του δημοσίου και τα αποτελέσματά της τα έχουμε ήδη δει στην περίπτωση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπου δεν τηρήθηκαν τα συμφωνηθέντα.
Το καθεστώς μάλιστα της μειωμένης -γενικότερα- εποπτείας του ελληνικού δημοσίου στο λιμάνι του Πειραιά είχε τα τελευταία χρόνια και ένα επιπλέον υψηλό κόστος, καθώς η χώρα μας, μετά από ελέγχους της OLAF, κλήθηκε και πλήρωσε το 2022 το ποσό-μαμούθ των 367 εκατ. ευρώ για διαφυγόντες δασμούς και οφείλει ακόμα να καταβάλει πάνω από 300 εκατομμύρια.
Υπενθύμισε επίσης ότι η κυβέρνηση μεθόδευσε μια διαδικασία που οδηγεί στη μείωση της συμμετοχής του δημοσίου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και ταυτόχρονα προωθεί την παράταση της σύμβασης για 20 ακόμα χρόνια.
«Ό,τι απέτρεψε η σύμβαση του ΠΑΣΟΚ το 1995 που αναθεώρησε την αποικιακού τύπου σύμβαση του 1993 της κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη για να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον, η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έφερε ξανά από την πίσω πόρτα», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.