Με ντοκουμέντα και επιχειρήματα θα παρουσιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο όπως την παρέλαβε το 2015 και την παρέδωσε το 2019, με αναλυτικά στοιχεία για τα πεπραγμένα του.
Είναι πολύ πιθανό, δε, η παρουσίαση να γίνει από τον Αλέξη Τσίπρα σε συνέντευξη Τύπου, την επόμενη εβδομάδα, με τη συμμετοχή του τότε υπουργού Υποδομών-Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του νυν αρμόδιου τομεάρχη Νίκου Παππά.
Χθες έγινε μία διεξοδική συζήτηση μεταξύ των μελών του Εκτελεστικού Γραφείου, τα οποία, μεταξύ άλλων, εστίασαν και στον σπασμωδικό τρόπο διαχείρισης της κατάστασης από το Μαξίμου.
Η κίνηση του προέδρου του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου να διερευνήσει το δυστύχημα που είχε σημειωθεί το 2017 έξω από τη Θεσσαλονίκη, από εκτροχιασμό τρένου, ερμηνεύθηκε ως συμβολή στη νέα κυβερνητική γραμμή για διαχρονικές ευθύνες, μετά την αποτυχία της αρχικής δικαιολογίας περί ανθρώπινου λάθους.
Παρά ταύτα, η Κουμουνδούρου περίπου… καλωσόρισε την κίνηση Ντογιάκου, απαντώντας: «Ασφαλώς και να γίνει. Ελπίζουμε να επιδείξει την ίδια επιμέλεια και να διατάξει αντίστοιχες έρευνες και για τα 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα από το 2020 έως το 2023». Yπενθυμίζουν, δε, ότι σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το δυστύχημα του 2017 οφείλεται σε υπερβολική ταχύτητα την οποία είχε καταγράψει ο ταχογράφος.
Κι όλα αυτά, ενώ έρχονται συνεχώς στο φως νέα στοιχεία για το μοιραίο βράδυ της προηγούμενης Τρίτης. Όπως το video που αποκαλύπτει ότι λίγα λεπτά πριν από την τραγωδία, ο πίνακας ελέγχου της κυκλοφορίας των τρένων στη Λάρισα παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα, καθώς ακούγεται η φράση «έχει φλασάρει το κλειδί». Το video (που παρουσίασε το Mega) προέρχεται από κάμερα ασφαλείας του προαστιακού προς Λάρισα, το οποίο είχε φύγει λίγο πριν φτάσει το μοιραίο Intercity από την Αθήνα.
Νέα στοιχεία για παραλείψεις και «μαγείρεμα»
Παράλληλα, η αξιωματική αντιπολίτευση προβάλλει τις δηλώσεις του εκτελεστικού διευθυντή του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Euronews: ότι έχουν προειδοποιήσει πολλές φορές για τη ζοφερή κατάσταση στο σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας, με τελευταία, άκρως ανησυχητική, την έκθεση του 2022. Και επισημαίνουν την παρατήρηση του δικτύου ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να έχει θέσει σε λειτουργία το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων από το 2020 στο τμήμα του δικτύου όπου συνέβη το δυστύχημα, «αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ».
Αρμόδιες πηγές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εμφανίζουν ως έναν από τους λόγους που οδήγησαν στην αδιαφορία της κυβέρνησης το «μαγείρεμα» με τα ΣΔΙΤ.
«Ο σιδηρόδρομος απαξιωνόταν σκόπιμα, συνειδητά και με σχέδιο τα τελευταία χρόνια, διότι ο δεδηλωμένος και προγραμματικός στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η συντήρηση των δικτύων να γίνει ΣΔΙΤ», δήλωσε χαρακτηριστικά η τομεάρχης Οικονομικών Έφη Αχτσιόγλου. Εξηγώντας ότι η κυβέρνηση άλλαξε τη σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να μειωθεί η υποχρέωση των ιδιωτών να κάνουν επενδύσεις 750 εκατ. ευρώ (όπως προέβλεπε η συμφωνία που είχε αφήσει ο ΣΥΡΙΖΑ) και, ταυτόχρονα, αφαίρεσε την υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει έγκαιρα τα συστήματα ασφαλείας.
Θεωρείται βέβαιο ότι η Κουμουνδούρου θα απαντήσει στα όσα πει σήμερα ο νέος υπουργός Μεταφορών-Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη.