ΣΥΡΙΖΑ: Τι παραδώσαμε και τι ξήλωσε ή πάγωσε η κυβέρνηση

Αυτό που ιδιωτικοποιήθηκε το 2017, ως μνημονιακή υποχρέωση, είναι το μεταφορικό έργο, όχι η σήμανση και οι υποδομές που ανήκουν στο κράτος. «Παραδώσαμε τη σύμβαση για το σύστημα ασφάλειας και έμεινε χωρίς υπογραφή μέχρι το 2021»

Δημοσιεύθηκε: 4 Μαρτίου 2023 - 10:31

Load more

Το τριήμερο εθνικό πένθος έληξε χθες και “τα μαχαίρια” της σκληρής πολιτικής αντιπαράθεσης αρχίζουν να βγαίνουν από τα θηκάρια.

Δεδομένων των πολλών ερωτημάτων που διατυπώνονται αυτές τις τραγικές ημέρες, είτε ως ενδιαφέρον για το “τι έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ” είτε ως τακτική συμψηφισμού, η Κουμουνδούρου δίνει τα πρώτα στοιχεία-απαντήσεις. Η συνέχεια, όπως λένε αρμόδιες πηγές, θα είναι σκληρή, ενώ θα επιλέγει και το βήμα της Βουλής, αφού η διάλυση της και η προκήρυξη εκλογών δείχνει να απομακρύνεται.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία:

- Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτή που ολοκλήρωσε το πιο δύσκολο τμήμα του συνολικού έργου. Την διπλή γραμμή στην διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το 2018, με σήραγγες χιλιομέτρων, με γέφυρες πάνω σε ρήγματα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροδότησης. Χωρίς γραμμή σιδηροδρομική δεν μπορεί να τοποθετηθεί ολοκληρωμένο το ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας και αυτό κάνει ακόμα μεγαλύτερες τις ευθύνες της κυβέρνησης για το ατύχημα.

- Υλοποιήθηκε μεγάλο μέρος και ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα των συμβάσεων για την σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση που παρέλαβε η ΝΔ το 2019, με στόχο ολοκλήρωσης του έργου το τέλος του 2020. Έκτοτε έκανε τα πάντα για να μην ολοκληρωθεί. “Ολοκληρώσαμε το 70% της σύμβασης για το σύστημα ασφάλειας ECTS και κάναμε τη συμπληρωματική σύμβαση που απαιτείτο ώστε το σύνολο του έργου να παραδοθεί στο τέλος του 2020. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη την άφησε στο συρτάρι και την υπέγραψε το 2021”, σημειώνουν.

- Επί ΣΥΡΙΖΑ, παρά τα μνημόνια, για να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και επειδή η σύμβαση για το σύστημα ασφαλείας ETCS δεν είχε ολοκληρωθεί, είχαν τοποθετηθεί από δύο έμπειροι σταθμάρχες στους κεντρικούς σταθμούς της Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Τιθωρέας, όπως και κλειδούχοι σε όλα τα απαραίτητα σημεία, για τη διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των τρένων. Υπήρχε μάλιστα το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου το οποίο παρακολουθούσε την κυκλοφορία όλων των τρένων.

- Η ΝΔ όχι μόνο δεν είχε έμπειρα στελέχη και δεν προέβη καν στην πρόσληψη όσων συνταξιοδοτήθηκαν μέσα στα τέσσερα χρόνια, αλλά στη θέση τους χρησιμοποίησε πολύ λιγότερους εργολαβικούς εργαζόμενους, με ελάχιστη ή μηδενική εμπειρία. Όπως προκύπτει από τις αποκαλύψεις δε, ο εν λόγω σταθμάρχης της Λάρισας ήταν κομματικό ρουσφέτι της ΝΔ, σύμφωνα με την καταγγελία και του πρώην σταθμάρχη.

Τι έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ

Είναι ενδεικτικό ότι σημειώθηκαν τρία σιδηροδρομικά ατυχήματα μέσα στο 2022.

Ιδιωτικοποίηση και ευθύνες

Δεδομένου ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017, το εύλογο ερώτημα που τίθεται στα στελέχη του είναι εάν έχουν μερίδιο ευθύνης για τη συνέχεια.

Όπως απαντούν οι ίδιες πηγές:

“Συμψηφισμός” με το Μάτι

Η Κουμουνδούρου δεν αφήνει αναπάντητο και τον συμψηφισμό που επιχειρείται από κυβερνητικές διαρροές μέσα ενημέρωσης με την τραγωδία στο Μάτι. “Οι νεκροί, οι τραγωδίες και ο ανθρώπινος πόνος δεν συμψηφίζονται. Θα θυμηθούν και τις πυρκαγιές της Ηλείας του 2008; Το αεροπορικό Ήλιος; Το Σάμινα;”, απαντούν. Και προσθέτουν: “Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να συγκριθεί ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο με μία προαναγγελθείσα τραγωδία, για την οποία προειδοποιούσαν οι εργαζόμενοι εδώ και δύο σχεδόν χρόνια. Όποιος αυτή τη στιγμή κάνει συγκρίσεις και συμψηφισμούς δεν επιθυμεί την αλήθεια αλλά την αποφυγή του πολιτικού κόστους”.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων