«Η ολοκλήρωση του Ε65 είναι απόλυτη προτεραιότητα», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ειδικότερα υπογράμμισε πως «η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί ίσως, αν θέλετε, την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη μιας πολύ ευαίσθητης περιοχής, αυτής της Δυτικής Μακεδονίας, σε μια περίοδο πολύ δύσκολη, στην περίοδο της απολιγνιτοποίησης».
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών συζητήθηκε σήμερα στην επιτροπή της Βουλής και την επόμενη Τρίτη θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια. Επί της αρχής υπέρ τάχθηκαν η Νέα Δημοκρατία, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής, κατά το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ 25, ενώ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια η Ελληνική Λύση.
Μιλώντας στην επιτροπή, ο Κ. Καραμανλής ανέφερε, «στο νότιο κομμάτι, σήμερα, έχουμε φτάσει σε έναν αριθμό κατά 50% ταχύτερο από ό,τι το παραλάβαμε. Θα το παραδώσουμε το έργο αυτό μέσα στο 2022. Το βόρειο τμήμα, όπως σας είπα, πέρασε από έναν κυκεώνα προβλημάτων. Σήμερα, όμως, με την κύρωση της σύμβασης, επιτέλους, ξεκινάει. Το βόρειο τμήμα, λοιπόν, είναι από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία. Έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος δρόμος. Αυτοκινητόδρομος με διατομή 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ. Η διάρκεια της κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια». Παράλληλα σημείωσε πως «σύντομα θα έχουμε καλά νέα και για το πολύπαθο έργο, το Πάτρα - Πύργος».
Μιλώντας στην επιτροπή της Βουλής από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Χρήστος Γιαννούλης αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, το οποίο περιλαμβάνει και την ολοκλήρωση του Ε65. Όπως είπε, «για να λέμε καθαρές κουβέντες, να σας πω ότι επί της αρχής είμαστε υπέρ της κύρωσης αυτού του έργου, για να μην το ταλαιπωρούμε μέχρι το τέλος. Με μία επιφύλαξη όμως, την οποία θα τη συζητήσουμε στην Ολομέλεια, σε σχέση με το επιπλέον κόστος των 38 εκατομμυρίων, όχι ως αφορμή για να αλλάξουμε θέση, αλλά για να θεραπεύσουμε, να βελτιώσουμε, να συζητήσουμε εν πάση περιπτώσει, γιατί αυτά τα δύο χρόνια το κομμάτι που απέμενε από τον Ε65, που προστίθενται χιλιόμετρα και πρέπει να το αναγνωρίσουμε, θα πρέπει να συνοδεύεται και από την οικονομική ενίσχυση των 38 εκατομμυρίων ευρώ». Παράλληλα άσκησε έντονη κριτική στους κυβερνητικούς χειρισμούς σε μια σειρά θεμάτων, κάνοντας εκτενή αναφορά και σε προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη.
«Είναι θετικό, ότι συζητάμε σήμερα για την κατασκευή και ολοκλήρωση του E65», υπογράμμισε ο ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Χρήστος Γκόγκας. Όπως είπε, πρόκειται για «ένα έργο μεγάλης σημασίας, που θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και της Ηπείρου. Περιοχές, μάλιστα, με μεγαλύτερη υστέρηση στην ανάπτυξη, με μεγάλα ποσοστά ανεργίας, αλλά και με τις επιπτώσεις της απολιγνιτοποίησης στη Δυτική Μακεδονία. Είναι ένα από τα έργα που πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν». Προσέθεσε όμως πως «θα θέλαμε ορισμένες διευκρινίσεις και απαντήσεις σε οικονομικά, χρηματοοικονομικά, αλλά και τεχνικά στοιχεία του έργου» και έθεσε μια σειρά ερωτημάτων.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης σημείωσε: «Συζητάμε σήμερα για την τροποποίηση της σύμβασης του Ε65, σε ό,τι αφορά το βόρειο τμήμα, τον βόρειο άξονά του από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία οδό, σε συνέχεια φυσικά αντίστοιχων τροποποιήσεων που έχουν επέλθει στο παρελθόν από την αρχική σύμβαση δηλαδή του 2007 που ψηφίστηκε στη Βουλή και με το κομμάτι του νότιου άξονα της Ε65, να έχει δρομολογηθεί με αντίστοιχη σύμβαση με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Άρα, λοιπόν, στη συγκεκριμένη τροποποίηση, εμείς όπως είχαμε τοποθετηθεί και στην αρχική σύμβαση, αλλά και σε αντίστοιχες τέτοιου είδους συμβάσεις παραχώρησης, το λέμε για ακόμη μία φορά ότι πρόκειται για μία ακόμα ληστρική σύμβαση».
Από την Ελληνική Λύση ο Κωνσταντίνος Χήτας ανέφερε: «Συμφωνούμε στο να γίνονται έργα που βελτιώνουν τις συγκοινωνίες και κάνουν τις μετακινήσεις πιο ασφαλείς και γρήγορες. Θα πρέπει όμως το δημόσιο να υπογράφει τις σχετικές συμβάσεις ως κυρίαρχο μέρος, έτσι ώστε από την εφαρμογή τέτοιων συμφωνιών να μη βγαίνει τελικά ζημιωμένο».
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ειδικός αγορητής του ΜέΡΑ 25 Γιώργος Λογιάδης, ενώ σημείωσε πως «ο αυτοκινητόδρομος Ε65 αποτελεί ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας. Η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το 2008 και σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί έναν μερικώς ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο».