ΣΥΡΙΖΑ: Το σποτ δεν αποσύρεται, τα 20 εκατ. ευρώ παραμένουν άγνωστα

«Δεν είναι όλοι οι δημοσιογράφοι το ίδιο, όπως δεν είναι όλοι οι πολιτικοί το ίδιο», η απάντηση της Κουμουνδούρου στις αντιδράσεις. Να απαντήσει πώς διένειμε τα 20 εκατ. ευρώ της καμπάνιας για τον κορωνοϊό. «Μην επιχειρήσετε να αλλοιώσετε τη λίστα, θα το μάθουμε».

Δημοσιεύθηκε: 22 Ιουνίου 2020 - 09:18

Load more

Ο ΣΥΡΙΖΑ όχι απλώς δεν αποσύρει το σποτ «Πόσο κοστίζει ο Μωυσής;» αλλά εκτιμά ότι πέτυχε διπλό στόχο:

Το σποτ προκάλεσε αντιδράσεις στον δημοσιογραφικό χώρο καθώς εμφανίζεται «τηλεπερσόνα» να αλλάζει την είδηση «στον αέρα», επειδή... περιλούζεται από χαρτονομίσματα. Η επιλογή του συγκεκριμένου χαρακτήρα ερμηνεύθηκε από τους αντιδρώντες ως ισοπεδωτική παραδοχή ότι «όλοι οι δημοσιογράφοι τα παίρνουν». Υπήρξαν και στελέχη του κόμματος που σχολίασαν ότι έπρεπε να είναι σαφής ο διαχωρισμός, ενώ η γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας Όλγα Γεροβασίλη μίλησε «... για σατιρικό σποτ, που είχε πιθανώς ατυχή παρουσίαση».

Ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης, τόσο στην απάντηση που απέστειλε στην ΕΣΗΕΑ (σ.σ. η οποία κατέκρινε το σποτ) όσο και σε δημόσιες παρεμβάσεις του, κατέστησε σαφές ότι η κριτική δεν αφορούσε το σύνολο των δημοσιογράφων: «Η πλειοψηφία των δημοσιογράφων είναι θύματα, διότι αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε συνθήκες τρομακτικής ανασφάλειας, “μαύροι”, δουλεύουν υποαμειβόμενοι, πιέζονται από τους εργοδότες τους. Δεν είναι όλοι οι δημοσιογράφοι ίδιοι, όπως κι όλοι οι πολιτικοί δεν είναι ίδιοι. Αυτές είναι οι μεγάλες αλήθειες».

Στόχος, πρόσθεσε, είναι η κυβέρνηση, η οποία «έχει καταπατήσει κυριολεκτικά τους όρους της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης του δημόσιου χρήματος». Κατήγγειλε δε, ότι «από την κυβέρνηση υπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο να φτιαχτεί ένα δίκτυο, αντί αμοιβής, στον χώρο της Ενημέρωσης, για να κάνουν στην κυβέρνηση αυτό που κάνουν σήμερα το πρωί στις εκκλησίες: λιβανιστήρι».

Aνάλογη ήταν η παρέμβαση του εκπροσώπου του κόμματος Αλέξη Χαρίτση: «Θα έπρεπε να είναι σαφές ότι το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ δεν στρέφεται κατά των δημοσιογράφων. Αναδεικνύει και σατιρίζει μια συγκεκριμένη, πολύ σκοτεινή υπόθεση: το πώς διαχειρίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ την χρηματοδοτική ενίσχυση των ΜΜΕ».

Γκάλοπ με… 84% «ναι» στο σποτ

Το αρχικό μούδιασμα μερίδας στελεχών διαλύθηκε χθες, όταν οι αριθμοί από τα social media και το YouTube έδειξαν πως σε 48 ώρες περίπου μισό εκατομμύριο πολίτες είχαν «μπει» να δουν το σποτ -κάτι που δεν είχε συμβεί με κανένα από τα «διαφημιστικά» του κόμματος που προβλήθηκαν τον τελευταίο χρόνο.

Τη μεγάλη έκπληξη της Κουμουνδούρου προκάλεσε γκάλοπ που διενήργησε μέσο ενημέρωσης (η Athens Voice), το οποίο κάθε άλλο παρά φιλικά αντιμετωπίζει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Στο ερώτημα που έθεσε «Συμφωνείτε με το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ;» το «ναι» έφτασε... στο 84%, με το «όχι» να περιορίζεται στο 16%.

Κατόπιν (και) αυτών, ισχυροποιήθηκε η απόφαση που είχε ληφθεί ήδη από το Σάββατο: το σποτ δεν θα αποσυρθεί. Αντιθέτως, «θα κρατήσουμε ψηλά το αίτημά μας στην κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα τα ποσά που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης για την καμπάνια περί τον κορωνοϊό».

«Μην επιχειρήσετε αλλοίωση της λίστας»

Ως προς αυτό, στον ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζονται βέβαιοι ότι το Μαξίμου προσπαθεί να «αλλοιώσει» τη λίστα με τα ποσά, καθώς οι πρώτες δημοσιογραφικές καταγγελίες θέλουν έναν ιδιοκτήτη διαδικτυακού ΜΜΕ να έχει λάβει 890.000 ευρώ και άλλους δύο από 400.000 και 300.000 ευρώ, αντίστοιχα. Αυτή την «επιχείρηση αλλοίωσης» έσπευσε να αναδείξει (από την Παρασκευή) ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, απευθυνόμενος προσωπικά στον υπουργό Οικονομικών.

«Δεν φαντάζομαι ο κ. Σταϊκούρας να επιχειρήσει να αλλοιώσει τη λίστα με τα ποσά που πήραν οι ιδιοκτήτες των sites, των εφημερίδων και των καναλιών. Γιατί αν το επιχειρήσει, ξέρει ότι κάτι τέτοιο θα μαθευτεί. Άμεσα. Και αυτό είναι ζήτημα δημοκρατίας. Γι' αυτό φαντάζομαι ότι θα δώσει τη λίστα αναλλοίωτη άμεσα στη δημοσιότητα, ως οφείλει. Σωστά;».

Στελέχη του κόμματος επισημαίνουν ότι «έχουν γνώση οι φύλακες» και, συνεπώς, εφόσον δεν μπορεί να γίνει αλλοίωση, το μόνο που μπορεί να κάνει το κυβερνητικό επιτελείο είναι «αναστολές πληρωμών».

Σ' αυτή την περίπτωση, όμως, το συνολικό ποσό των 20 εκατ. ευρώ που διατέθηκε για την καμπάνια θα… κοντύνει, οπότε η εναλλακτική λύση είναι «να δοθούν περισσότερα σε όσους ‘ρίχτηκαν’ στην πρώτη διανομή».  Αλλά «κι αυτό θα φανεί από τη σύγκριση των ποσών», λένε, καθώς επιμένουν ότι διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την τεκμηρίωση.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων