H Morgan Stanley επισημαίνει ότι συναντήθηκε με τη HELLENiQ Energy και τη Motor Oil κατά τη διάρκεια του ελληνικού επενδυτικού συνεδρίου στις 2-3 Δεκεμβρίου στο Λονδίνο.
Τα περιθώρια κέρδους ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων (το δ’ τρίμηνο τείνει να είναι καλύτερο από το γ’ τρίμηνο). Για τη Motοr Oil υπήρχαν επίσης αρκετές ερωτήσεις σχετικά με τη φωτιά στο διυλιστήριό της, ενώ υπήρξε παρόμοιο καθησυχαστικό μήνυμα όπως και στο conference call για το γ’ τρίμηνο.
Τα βασικά συμπεράσματα από το συνέδριο είναι:
· Τα περιθώρια κέρδους ήταν το κυρίαρχο θέμα στον τομέα κατά τη διάρκεια των συζητήσεων.
· Το δ’ τρίμηνο ήταν καλύτερο από το γ’ τρίμηνο φέτος, αλλά οι αβεβαιότητες παραμένουν για το 2025 και η συνεχιζόμενη αύξηση των νέων περιουσιακών στοιχείων θα μπορούσε να επιβαρύνει την προσφορά/ζήτηση.
· Το β’ εξάμηνο του 2025 μπορεί να είναι καλύτερο από το προηγούμενο μέρος του έτους.
· Η εγχώρια ζήτηση στην Ελλάδα παραμένει ισχυρή, με κινητήρια δύναμη το ντίζελ και τις αερομεταφορές. Στη λιανική, δεν έχουν υπάρξει ενδείξεις για άρση των ανώτατων ορίων τιμών.
· Στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, παρατηρήθηκε ότι οι εταιρείες επικεντρώνονται περισσότερο στις αποδόσεις, παρά στην ανάπτυξη με οποιοδήποτε κόστος.
· Η HELLENiQ ENERGY έχει ένα έργο (0,2 GW) που καθυστερεί λόγω αδειοδότησης.
· Η Motοr Oil συνεχίζει να αναμένει ότι οι επισκευές στο διυλιστήριό της θα ολοκληρωθούν μέχρι το γ’ τρίμηνο του 2025 και η λειτουργία του διυλιστηρίου έχει πλησιάσει την κορυφή του αναμενόμενου εύρους (65%-80%).
«Για τη HELLENiQ (σύσταση ουδέτερη, τιμή-στόχος 7 ευρώ), κοιτάζοντας προς το 2025, η διοίκηση πιστεύει ότι το β’ εξάμηνο του 2025 θα πρέπει να είναι ισχυρότερο από το α' εξάμηνο, δεδομένης της επανεκκίνησης ορισμένων διυλιστηρίων κατά το προηγούμενο μέρος του έτους. Όσον αφορά τις εκκαθαρίσεις, η συντήρηση στον Ασπρόπυργο αναμένεται για το β’ εξάμηνο, αλλά ενδέχεται να καθυστερήσει για το 2026.
Η ζήτηση καυσίμων στην Ελλάδα παραμένει ανθεκτική, κυρίως στο ντίζελ. Δεν έχει υπάρξει καμία ένδειξη για πιθανή άνοδο της λιανικής τιμής των ανώτατων ορίων στη χώρα. Αν τα ανώτατα όρια καταργηθούν, ο θετικός αντίκτυπος θα ήταν περιορισμένος για τη HELLENiQ.
Όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ανάπτυξη ενός έργου 200 MW καθυστέρησε λόγω της αδειοδότησης. Η HELLENiQ αναμένει ότι οι αποδόσεις από το δικό της χαρτοφυλάκιο θα είναι ελαφρώς υψηλότερες από το τρέχον χαρτοφυλάκιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Όσον αφορά το upstream τμήμα, οι σεισμικές έρευνες 3D στα υπεράκτια τεμάχια συνεχίζονται, με τη διαχείριση να διατηρεί τις αρχικές προσδοκίες για την απόφαση σχετικά με το αν θα προχωρήσει ή όχι με την εξερεύνηση», εξηγεί η τράπεζα.
«Για τη Mοtor Oil (σύσταση υπεραπόδοση, τιμή-στόχος τα 27 ευρώ), μέχρι στιγμής τα περιθώρια κέρδους αυτό το τρίμηνο είναι ισχυρότερα από ό,τι το γ' τρίμηνο. Εκτός από τα περιθώρια κέρδους, η άλλη σχετική συζήτηση για τη Mοtor Oil αφορούσε τις τελευταίες ενημερώσεις από το περιστατικό της πυρκαγιάς στο διυλιστήριό της. Επαναλαμβάνοντας τις συζητήσεις από την κλήση του γ' τριμήνου, η διοίκηση ανέφερε ότι η εταιρεία λειτουργεί πιο κοντά στο ανώτερο άκρο του εύρους που αναμένει κατά τη διάρκεια των επισκευών (65-80%), με την πρώτη ύλη να είναι ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει τα ποσοστά. Οι εργασίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το γ' τρίμηνο του 2025.
Το κεφάλαιο κίνησης επηρεάστηκε το γ' τρίμηνο, καθώς η εταιρεία έπρεπε να αποκτήσει σχετικά περισσότερη πρώτη ύλη από αργό και αυτό συνήθως έχει μικρότερους όρους πληρωμής. Ωστόσο, η Mοtor Oil αναμένει ότι το κεφάλαιο κίνησης θα βελτιωθεί από το δ’ τρίμηνο φέτος.
Όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η εταιρεία επανέλαβε το μήνυμα ότι η εστίασή της είναι στις αποδόσεις και όχι στην ανάπτυξη σε οποιαδήποτε τιμή. Όσον αφορά τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του τομέα, η διοίκηση πιστεύει ότι όντας ένα από τα πιο σύνθετα διυλιστήρια στην Ευρώπη, ο όμιλος της Motοr Oil θα πρέπει να αντέξει καλύτερα έναν κύκλο πτώσης και μετάβαση από τα διυλισμένα προϊόντα», καταλήγει η Morgan Stanley.