Χρηματιστήριο: Ποια μηνύματα στέλνουν τα αποτελέσματα 1ου τριμήνου

Αναλυτικός πίνακας των οικονομικών αποτελεσμάτων των μη τραπεζικών εισηγμένων εταιρειών του ΧΑ, για το πρώτο φετινό τρίμηνο. Οι άμυνες, οι όμιλοι που ξεχώρισαν και τα πρώτα επενδυτικά συμπεράσματα που προκύπτουν.

Δημοσιεύθηκε: 11 Ιουνίου 2020 - 08:05

Load more

Παρά το γεγονός ότι το άθροισμα των τελικών αποτελεσμάτων των εισηγμένων εταιρειών που εξέδωσαν τριμηνιαίες λογιστικές καταστάσεις είναι έντονα ζημιογόνο, η ουσία είναι ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι του ΧΑ διατήρησαν σε γενικές γραμμές τις δυνάμεις τους κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς:

α) Είχαν, σε γενικές γραμμές, ένα αρκετά ανοδικό πρώτο δίμηνο, β) Οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις από το lockdown προέκυψαν μόνο μέσα στο Μάρτιο ή κυρίως στο τελευταίο εικοσαήμερο του συγκεκριμένου μήνα, γ) Αρκετές εταιρείες (π.χ. κλάδοι τροφίμων και φαρμάκων, βιομηχανίες πλαστικών) δεν επηρεάστηκαν σε σημαντικό βαθμό από τις εξελίξεις.

Προς την ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν άλλωστε και οι μακροοικονομικές επιδόσεις της χώρας, με το ΑΕΠ του πρώτου τριμήνου να υποχωρεί μόνο κατά 0,9% και τις εξαγωγές να κλείνουν το πρώτο φετινό τρίμηνο (εξαιρώντας τα πετρελαιοειδή) με άνοδο 4,9%.

Σε ό,τι αφορά τις εισηγμένες εταιρείες, με βάση τα στοιχεία του παρατιθέμενου πίνακα:

• Η εντονότατη επιδείνωση στα αθροιστικά τελικά αποτελέσματα οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στις αρνητικές επιδόσεις των δύο μεγάλων διυλιστηρίων (Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil) και ειδικότερα κατά κύριο λόγο στις λογιστικές απομειώσεις αποθεμάτων στις οποίες υποχρεώθηκαν, λόγω της βουτιάς που σημείωσε η διεθνής τιμή του πετρελαίου. Ειδικότερα, εξαιρετικές ήταν οι επιδόσεις των ΚΡΙ-ΚΡΙ, Frigoglass, Παπουτσάνης, Πλαστικά Θράκης, ΕΧΑΕ και Quest Holdings (θα προέκυπτε μεγάλη αύξηση κερδών, αν τα περυσινά αποτελέσματα δεν είχαν επηρεαστεί θετικά από έκτακτους παράγοντες), ενώ πολύ καλή αμυντική συμπεριφορά παρουσίασαν οι επιδόσεις των Μυτιληναίος και ΤΙΤΑΝ.

Επίσης, μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών που δεν έχουν εκδώσει τριμηνιαίες λογιστικές καταστάσεις αλλά κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο είτε έχουν ανεβάσει τις επιδόσεις τους είτε έχουν σημειώσει επιδόσεις σχετικά κοντά στις περυσινές, συγκαταλέγονται σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρείες Flexopack, Papepack, Πλαστικά Κρήτης, Cenergy, ElvalHalcor, Μύλοι Λούλη, Μύλοι Κεπενού, κ.ά.

• Από τις 15 εταιρείες, οι έξι κατάφεραν να αυξήσουν το ύψος των κερδών τους, ενώ κάποιες άλλες κινήθηκαν αρκετά κοντά στα αντίστοιχα περυσινά τους επίπεδα.

Η «επόμενη μέρα»

Κοινή εκτίμηση είναι πως η πτώση των οικονομικών επιδόσεων των ελληνικών εταιρειών εντάθηκε μέσα στον Απρίλιο (π.χ. εξαγωγές -10,5% χωρίς πετρελαιοειδή και στο α’ τετράμηνο συνολικά +1,1% από +4,9% στο α’ τρίμηνο).

Όλα δείχνουν πως τα εξαμηνιαία αποτελέσματα (θα δημοσιευθούν έως την 30ή Σεπτεμβρίου) θα εμφανίσουν πολύ χειρότερη εικόνα από αυτή του πρώτου τριμήνου, όχι μόνο λόγω του πολύ χαμηλού ΑΕΠ της περιόδου Απριλίου-Ιουνίου (αναμένεται ύφεση άνω του 10%), αλλά και εξαιτίας μιας σειρά απομειώσεων (επισφαλείς απαιτήσεις, αποτιμήσεις περιουσιακών στοιχείων και θυγατρικών) που θα υποχρεωθούν να λογιστικοποιήσουν αρκετές εισηγμένες.

Τα μεγάλα προβλήματα για τις επιχειρήσεις που επηρεάζονται έντονα από την τουριστική δραστηριότητα θα φανούν μέσα στο καλοκαίρι, ενώ κυρίως από το φθινόπωρο θα εμφανιστούν τα προβλήματα για εκείνες τις εταιρείες (βιομηχανίες, κατασκευές, πληροφορική) που δουλεύουν με βάση πολύμηνα συμβόλαια.

Παράγοντες-κλειδιά για την οικονομική πορεία της χρονιάς θα αποτελέσουν οι εξελίξεις στον εισερχόμενο τουρισμό, αλλά και το κατά πόσο μετά το καλοκαίρι θα αρχίσει να ανακάμπτει η οικοδομική δραστηριότητα και να ξεκινά η υλοποίηση ώριμων επενδυτικών projects.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων