Την συμπεριφορά των άλλων φοβούνται εννέα στους 10 Έλληνες οδηγοί

Έξι στους 10 παραδέχονται ότι βρίζουν άλλους οδηγούς, ενώ ένας στους δύο «κολλά» σκόπιμα στο πίσω όχημα. Πόσοι παρεκκλίνουν από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Βαρόμετρο για την Υπεύθυνη Οδήγηση.

Δημοσιεύθηκε: 13 Μαΐου 2024 - 12:59

Load more

Εγωκεντρισμός, αίσθημα παντοδυναμίας και επιθετικότητα είναι τα κύρια στοιχεία της οδηγικής συμπεριφοράς των Ελλήνων οδηγών για την χρονιά που πέρασε. Το 87% των Ελλήνων οδηγών δηλώνει ότι φοβάται την επιθετική συμπεριφορά των άλλων οδηγών κατά τη διάρκεια της οδήγησης, το 59% παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς, το 57% ότι κορνάρουν άσκοπα τους άλλους οδηγούς, το 48% ότι σκόπιμα «κολλάει» στο όχημά του πίσω από το προπορευόμενο όχημα, ενώ το 26% κατεβαίνει από το όχημά του για να διαπληκτιστεί με άλλον οδηγό.

Όλα αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα και είναι τα αποτελέσματα του 14ου Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Ιδρύματος VINCI Autoroutes και πραγματοποίησε η Ipsos σε δείγμα 12.413 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας. Άλλα αποτελέσματα της έρευνας που έχουν να κάνουν με τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας αναφέρουν ότι το 81% των Ελλήνων οδηγών υπερβαίνει το όριο ταχύτητας κατά μερικά χιλιόμετρα, το 57% δηλώνει ότι δεν τηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας, το 72% οδηγεί στη μεσαία λωρίδα του αυτοκινητόδρομου, ενώ η δεξιά λωρίδα είναι ελεύθερη και ότι το 39% κάνει προσπέραση από δεξιά στον αυτοκινητόδρομο.

Η απόσπαση της προσοχής, η οποία είναι επικίνδυνη για τη διάρκεια της οδήγησης αφορά μια μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών. Το 81% των Ελλήνων οδηγών χρησιμοποιεί smartphone ή ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί, το 72% των οδηγών τηλεφωνεί κατά τη διάρκεια της οδήγησης με το 45% να το κάνει συστηματικά. Η χρήση Bluetooth είναι ευρέως διαδεδομένη. Έτσι το 55% των οδηγών το χρησιμοποιεί για να πραγματοποιεί κλήσεις. Μεταξύ εκείνων που τηλεφωνούν, το 17% είχε ήδη ή παραλίγο να έχει ατύχημα λόγω της χρήσης του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, ενώ το 79% των οδηγών δηλώνει ότι μερικές φορές στρέφει το βλέμμα του εκτός του δρόμου για περισσότερα από 2 δευτερόλεπτα όταν οδηγεί.

Η υπνηλία είναι ένας υποτιμημένος παράγοντας ατυχήματος κατά την οδήγηση. Έτσι το 49% των Ελλήνων οδηγών λένε ότι πιάνουν το τιμόνι όταν νιώθουν πολύ κουρασμένοι. Ανάμεσα τους το 37% έχει την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί ελάχιστα στο τιμόνι, το 22% είχε ήδη ένα ατύχημα ή παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας στο τιμόνι, με το 50% να μην σταματά ποτέ για να κοιμηθεί. Η χρήση αλκοόλ και ναρκωτικών αφορούν κυρίως νέους άνδρες. Το 19% των ανδρών ηλικίας 25 έως 34 ετών έχουν ήδη οδηγήσει σε κατάσταση μέθης, δηλαδή ενώ έχουν καταναλώσει αλκοόλ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο και αισθάνονται τις επιπτώσεις του αλκοόλ στη φυσική τους κατάσταση ή την αντίληψή τους. Το 11% των ανδρών ηλικίας 25 έως 34 ετών έχουν ήδη οδηγήσει μετά από κάπνισμα κάνναβης, το 15% όλων των οδηγών δηλώνει ότι έχει ήδη οδηγήσει ενώ αισθανόταν τις επιπτώσεις του αλκοόλ το έχει κάνει ήδη μετά από χρήση κάνναβης. Το 39% των οδηγών που έχει οδηγήσει σε κατάσταση μέθης είχε ήδη ή παραλίγο να έχει ατύχημα που σχετίζεται με αυτή την κατάχρηση.

Τέλος, το 94% των Ελλήνων οδηγών που είχαν ή παραλίγο να έχουν ατύχημα ή που ένα αγαπημένο πρόσωπό τους σκοτώθηκε ή τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα, άλλαξε οδηγική συμπεριφορά. Μεταξύ αυτών το 90% δηλώνει ότι είναι πλέον πιο προσεκτικοί στο δρόμο, το 88% δηλώνει ότι τηρεί πιο πιστά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και ότι το 34% αγχώνεται περισσότερο όταν παίρνει το αυτοκίνητο.

ΠΗΓΗ: www.ertnews.gr

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων