Νέα βίντεο ντοκουμέντα από το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη έρχονται στο φως της δημοσιότητας, έναν χρόνο μετά το δυστύχημα, που βύθισε την Ελλάδα στο πένθος.
Με τα δάκρυα να μην έχουν στεγνώσει ακόμα και τη διερεύνηση της υπόθεσης να βρίσκεται σε εξέλιξη, οι συγγενείς των 57 θυμάτων καταγγέλλουν λάθη και παραλείψεις, κυρίως το διάστημα προτού η έρευνα ανατεθεί σε ειδικό εφέτη ανακριτή.
Οι ανατριχιαστικές κραυγές των εγκλωβισμένων
«Βοήθεια!», «Από κάτω!», «Είμαστε από κάτω, βοήθεια!», ακούγονται να φωνάζουν οι εγκλωβισμένοι επιβάτες του τρίτου βαγονιού, λίγο μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων και ενώ βλέπουν τη φωτιά να πλησιάζει προς το μέρος τους.
«Τι μπορούμε να κάνουμε;», αναρωτιούνται όσοι έχουν καταφέρει να βγουν ήδη από την αμαξοστοιχία και τραβούν το βίντεο που έφερε στη δημοσιότητα το Mega.
Όπως επισημαίνει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης του «Βήματος» και των «Νέων», υπάρχουν μαρτυρίες που επιβεβαιώνουν ότι κάποια άτομα κάηκαν από τη φωτιά.
«Επιβάτες άκουγαν άλλους επιβάτες να φωνάζουν βοήθεια, οι οποίοι στη συνέχεια βρέθηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους ή απανθρακωμένοι», επισημαίνει και υπενθυμίζει ότι από το πρώτο βαγόνι υπάρχει μόνο ένας διασωθείς, ενώ από το δεύτερο, το κυλικείο, υπάρχουν οι περισσότεροι νεκροί.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του, οι πραγματογνώμονες πέρα από τα αίτια της σύγκρουσης, έχουν χαρτογραφήσει πού βρισκόταν ο κάθε επιβάτης.
Επίσης, από τις αναλύσεις που έκαναν έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχουν 10-15 άτομα που δεν κάθισαν στις θέσεις τους την τελευταία στιγμή και ή σώθηκαν ή έχασαν τη ζωή τους.
Την ίδια στιγμή, παραμένει αγνοούμενη μία κοπέλα. Αν και έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες και αναλύσεις DNA δεν έχει προκύψει αντιστοίχιση.
Η αναχώρηση και η σύγκρουση
Στο δεύτερο βίντεο, που φέρνει στο φως το Live News, είναι η στιγμή της αναχώρησης του τρένου από τον σταθμό Λαρίσης.
Η αμαξοστοιχία αναχωρεί χωρίς οι επιβάτες να γνωρίζουν ότι οδηγούνται προς τον θάνατο. Μερικά λεπτά αργότερα γίνεται η σύγκρουση.
Από κάμερα της Ολυμπίας Οδού φαίνεται η έκρηξη που ακολούθησε και το μεγάλο μανιτάρι της φωτιάς.
«Σύμφωνα με μία θεωρία, υπήρξε διασπορά των λαδιών των μετασχηματιστών των δύο τρένων και ανατινάχθηκαν. Έχει όμως αμφισβητηθεί διότι δεν αναφλέγονται έτσι. Μάλιστα, η κατασκευάστρια εταιρεία στο ερώτημα που έγινε αν οφείλεται όντως εκεί η έκρηξη, αρνήθηκε να απαντήσει», επισημαίνει ο Βασίλης Λαμπρόπουλος.