Η Αφοσίωση των Πελατών σε ένα brand και η σύνδεση με το Customer Experience

Παρεμβάσεις και συστήματα που αναβαθμίζουν την αφοσίωση των πελατών. Οι προϋποθέσεις και οι πρακτικές για βελτιωμένο Customer Experience. Γράφει ο Γιώργος Καρλαύτης.

Δημοσιεύθηκε: 26 Ιανουαρίου 2024 - 12:35

Load more

Οι περισσότεροι καταναλωτές κατανοούν τι είναι τα κίνητρα (incentives) αύξησης της ζήτησης που δίνουν οι επιχειρήσεις και πώς να τα χρησιμοποιήσουν καλύτερα στις αγορές τους. Ποια ήταν, όμως, η αιτία που δημιούργησε ολόκληρη αυτή τη «βιομηχανία» και πότε ξεκίνησε?

Από την δεκαετία του ’70 στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, η διαθεσιμότητα προϊόντων και υπηρεσιών ξεπέρασε τη ζήτηση για πρώτη φορά. Αυτό σήμαινε ότι, οι εταιρείες δεν μπορούσαν πλέον να βάζουν αθρόα προϊόντα στα ράφια αναμένοντας ότι θα πουληθούν. Ως εκ τούτου, σύσσωμο το marketing και οι πωλήσεις άρχισαν να εξελίσσονται δίνοντας κίνητρα με στόχο να επηρεάζουν τις επιλογές των πελατών για να αυξήσουν την ζήτηση και να αυξήσουν τα έσοδα τους δίνοντας έμφαση σε ένα συνεχές και δυναμικό “Customer Engagement”.

Η Πιστότητα των Πελατών (Customer Loyalty) σε ένα brand (επωνυμία επιχείρησης ή μεμονωμένο προϊόν) η οποία σαν φαινόμενο αντανακλά τον βαθμό της διαχρονικής αφοσίωσης, αποτελεί θεμελιώδη και συνεχή στόχο των επιχειρήσεων μετά το 1970 και συμβάλλει στη μακροπρόθεσμη επιτυχία και κερδοφορία.
Με την πρόοδο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και ακόμα μεγαλύτερη και σύγχρονη επένδυση σε όλα τα επίπεδα για την ανάπτυξη ψηφιακών συστημάτων και άλλων λειτουργικών πρακτικών πάνω σε στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών καναλιών διεπικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για την επίτευξη ευνεχούς μέτρησης και αξιολόγησης της Αφοσίωσης, την ανάπτυξη της Εμπειρίας του Πελάτη (Customers Experience ή CX), καθώς και την σύμπλευση των δύο σε μία ενιαία λειτουργική πορεία.

Παρεμβάσεις και Συστήματα που αναβαθμίζουν την Αφοσίωση

Tο βελτιωμένο CX διασφαλίζει υψηλότερη Πιστότητα Πελατών

Η απάντηση είναι καταφατική. Η βελτίωση της Εμπειρίας Πελατών (Customer Experience / CX) μπορεί πράγματι να οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα αφοσίωσης. Μια θετική και απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οικοδόμηση ισχυρών σχέσεων μεταξύ επιχείρησης και αγοράς με κάθε καταναλωτή ξεχωριστά. Όταν οι πελάτες έχουν μια σταθερά θετική εμπειρία με μια εταιρεία, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν μια αίσθηση εμπιστοσύνης, ικανοποίησης και αφοσίωσης προς τη συγκεκριμένη επωνυμία. Ακολουθούν ορισμένες προϋποθέσεις, παράγοντες και πρακτικές που συμβάλλουν στη βελτίωση της CX και στην αφοσίωση των πελατών:

Προϋποθέσεις για βελτιωμένο CX

Πρακτικές για βελτιωμένο CX

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, η καλλιέργεια κλίματος αφοσίωσης των πελατών δεν «χτίζεται» εύκολα και γρήγορα. Παράλληλα, ο μηχανισμός για την βελτίωση του CX πρέπει να εξελίσσεται παράλληλα και σε παρόμοιο πνεύμα, ενώ απαιτεί βαθιά κατανόηση των αναγκών και των προτιμήσεων των πελατών δίνοντας προτεραιότητα στο πως ορίζεται το customer satisfaction. Τα στελέχη του marketing εργάζονται συνεχώς για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών με την βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας, ώστε οι επιχειρήσεις να ισχυροποιούν την αφοσίωση προσδίδοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Εν κατακλείδι, είναι μια συνεχής διαδικασία που απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση συνδυάζοντας εύστοχες στρατηγικές και παρέχοντας με συνέπεια την προδιαγεγραμμένη αξία στις συναλλαγές ενισχύοντας βήμα-βήμα το Customer Loyalty.

* Founder/Entrepreneur

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων