Εννέα συλλήψεις για το πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο

Οι συλληφθέντες αιγυπτιακής καταγωγής αντιμετωπίζουν κατηγορίες για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και παράνομη διακίνηση μεταναστών. Το σκάφος φαίνεται πως είχε αποπλεύσει από την Αίγυπτο. Τι λέει ο επικεφαλής της Frontex.

Δημοσιεύθηκε: 15 Ιουνίου 2023 - 20:40

Load more

Στη σύλληψη εννέα ατόμων αιγυπτιακής υπηκοότητας που φέρονται ως οι διακινητές των μεταναστών με αλιευτικό σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου, προχώρησε το λιμενικό σώμα ελληνική ακτοφυλακή.

Οι συλληφθέντες αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες περι σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και για παράνομη διακίνηση μεταναστών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταγωγή από την Αίγυπτο.

Το αλιευτικό σκάφος φαίνεται πως είχε αποπλεύσει από την Αίγυπτο, έκανε στάση στη Λιβύη και συνέχισε με προορισμό την Ιταλία.

Στο λιμεναρχείο Καλαμάτας, ο επικεφαλής της Frontex Χανς Λέιτενς ενημερώθηκε για την πορεία των ερευνών. Καταφτάνουν στην περιοχή συγγενείς μεταναστών που επέβαιναν στο «Αντριάνα», ψάχνοντας εναγωνίως τους δικούς τους.

«Είμαι εδώ για να κατανοήσω καλύτερα τι συνέβη και τον ρόλο της Frontex. Είμαι εδώ επίσης για να εκφράσω την αλληλεγγύη μου και τη βοήθειά μου στους Ελληνες συναδέλφους που έκαναν ό,τι περισσότερο μπορούσαν για να σώσουν ζωές», πρόσθεσε ο κ. Λάιτενς κάνοντας λόγο για ένα «φρικτό γεγονός».

Περίπου 600 άτομα επέβαιναν στο αλιευτικό

Για περίπου 600 άτομα στο καράβι που ναυάγησε σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου κάνει λόγο ο Λέιτενς, σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung.

«Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δραματική», λέει: «Την Τρίτη, οι συνάδελφοί μου εντόπισαν το αλιευτικό σκάφος, με περίπου 600 άτομα στοιβαγμένα από λαθρεμπόρους, που κατευθυνόταν προς την Ελλάδα. Αναφέραμε το σκάφος στις τοπικές αρχές, όπως ήταν καθήκον μας. Είναι ασύλληπτα λυπηρό ότι βυθίστηκε».

Ο Ολλανδός, νέος επικεφαλής της Frontex, σημειώνει ότι η διάσωση ζωών είναι κορυφαία προτεραιότητα. «Αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε θαύματα», προσθέτει. «Είμαστε σε μια θάλασσα διπλάσια από τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία μαζί. Είναι πολύ δύσκολο να βοηθήσεις όποιον έχει ανάγκη. Γιατί οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πάρουν μεγάλα ρίσκα. Και φυσικά προσπαθούν να φτάσουν στην ευρωπαϊκή πλευρά απαρατήρητοι».

Στην ερώτηση, αν θα προτιμούσε να έχει η Frontex δική της αποστολή διάσωσης, απαντά:

«Το αίτημα υπήρχε παλαιότερα. Αλλά η Frontex είναι υπηρεσία διαχείρισης συνόρων. Αντί να διευρύνουμε την αποστολή της, θα ήταν προτιμότερο να επενδύσουμε στην ακτοφυλακή των εθνών κρατών».

Ο Λέιτενς διαπιστώνει ότι η πίεση στα σύνορα γίνεται συνεχώς μεγαλύτερη. «Οι αριθμοί μεγαλώνουν, συνολικά 12% τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους. Βλέπουμε όμως μια νέα εστία: την κεντρική Μεσόγειο. Ειδικά στο πιο επικίνδυνο από όλα τα άλλα σημεία, έχουμε αύξηση των αριθμών κατά 160%. Ειδικά από την Τυνησία φεύγουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι».

Όπως εξηγεί, πολλοί λόγοι οδηγούν τους ανθρώπους αυτούς να επιβιβάζονται στα επικίνδυνα πλοιάρια: «Πολλοί άνθρωποι από την υποσαχάρια Αφρική έχουν ήδη κάνει το ταξίδι για να ξεφύγουν από τη φτώχεια και τις δύσκολες συνθήκες διαβίωσης. Προέρχονται από χώρες, όπως η Ακτή Ελεφαντοστού και η Γουινέα και βρίσκονται ήδη στη Βόρεια Αφρική. Εκεί όμως, όπως και στην Τυνησία, οι συνθήκες γίνονται όλο και πιο δύσκολες για τους μετανάστες. Το δίλημμά τους είναι: να επιστρέψουν στη χώρα τους, πράγμα επίσης επικίνδυνο, ή να δοκιμάσουν τη διαδρομή της Μεσογείου».

Στο μεταξύ, γράφει η ΕΡΤ, έχει αλλάξει ριζικά και η τακτική των κυκλωμάτων διακινητών. Όπως σημειώνει ο Λέιτενς, «παλαιότερα πλήρωναν έως και 2.000 δολάρια για μια θέση σε μεγαλύτερο πλοίο που έφτανε στη Λαμπεντούζα με σχετική ασφάλεια. Αλλά πολλοί από τους μετανάστες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά αυτές τις τιμές. Ως εκ τούτου, οι λαθρέμποροι κατασκευάζουν μικρότερες βάρκες – πρόχειρα συγκολλημένες μέσα σε 24 ώρες. Σ΄ αυτές επιβιβάζονται 25 με 30 άτομα, πληρώνοντας 400, 500 ευρώ. Οι λαθρέμποροι στέλνουν πολλές βάρκες ταυτόχρονα. Υπάρχει και ανταγωνισμός μεταξύ τους, κάποια σκάφη απειλούνται. Τους λένε: Θα σας ρυμουλκήσουμε στη Λαμπεντούζα, αυτό κοστίζει επιπλέον. Εάν οι μετανάστες δεν πληρώσουν, περικυκλώνονται μέχρι να βυθιστεί το σκάφος. Αυτό κάνει τη διάσωση πιο δύσκολη: αντί να διασωθεί ένα μεγάλο σκάφος, τώρα πρέπει να διασωθούν δέκα μικρά. Αυτό το μείγμα είναι απάνθρωπο και εξαιρετικά επικίνδυνο».

Ασυνόδευτοι μεταξύ των διασωθέντων 

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, μεταξύ των 104 διασωθέντων από το ναυάγιο υπάρχουν και 6-8 ασυνόδευτοι ανήλικοι, οι οποίοι θα μεταφερθούν μαζί με τους υπόλοιπους διασωθέντες στη δομή της Μαλακάσας. Εκεί θα παραμείνουν για μια ή δύο νύχτες και στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε άλλες δομές για ανηλίκους. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, πρόκειται για ανήλικους άνω των 16 ετών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων