Εκλογές: TikTok και YouTube έγιναν το «νέο μπαλκόνι»

Διπλάσιο το budget για διαφήμιση στο διαδίκτυο. Πώς το Facebook αντικατέστησε σε μεγάλο βαθμό τα κομματικά φυλλάδια. Τι λέει ο επικοινωνιολόγος Μ. Σιφονιός.

Δημοσιεύθηκε: 20 Μαΐου 2023 - 11:31

Load more

Την στρατηγική που ακολούθησαν τα κόμματα σε αυτόν τον προεκλογικό αγώνα που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό το μεγάλο αριθμό των αναποφάσιστων και των νέων ψηφοφόρων σχολίασε στην ΕΡΤ ο επικοινωνιολόγος Μάνος Σιφονιός, παρατηρώντας ότι είχαμε μία μετατόπιση του ενδιαφέροντος των κομμάτων αλλά και των λεγόμενων μπάτζετ των προϋπολογισμών από την παραδοσιακή προς την ψηφιακή επικοινωνία.

Σχολιάζοντας το πώς διαχειρίστηκαν οι πολιτικοί αλλά και τα κόμματα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Σιφονιός εστίασε ότι η στροφή στα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας είχε ως αποτέλεσμα να τυπωθούν λιγότερα προεκλογικά φυλλάδια.

«Περισσότεροι οι νέοι υποψήφιοι τύπωσαν φυλλάδια ίσως γιατί είχαν μία ανάγκη επιπλέον αναγνωρισιμότητας» διευκρίνισε επισημαίνοντας τη λιγότερη αφισορύπανση σε σχέση με το παρελθόν και λιγότερη σπατάλη χαρτιού, με ότι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον.

Ωστόσο, όπως είπε, οι ψηφοφόροι εκτός από τα διαφημιστικά φυλλάδια των υποψηφίων που βρίσκουν στα παμπρίζ των αυτοκινήτων τους ή στην πόρτα των σπιτιών τους σε αυτές τις εκλογές είχαν να διαχειριστούν και τις pop up διαφημίσεις σε κάθε επαφή τους με το διαδίκτυο.

https://www.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-vod.php?f=2023/tv/news-themata-maios/20230519-NEWSROOM-SIFONIOS.mp4&bgimg=https://www.ert.gr/themata/photos/2023/05/20230519-NEWSROOM-SIFONIOS.jpg

Διπλάσιο το budget για διαφήμιση στο διαδίκτυο

«Φαίνεται ότι οι προϋπολογισμοί που κινήθηκαν προς τον ψηφιακό χώρο ήταν δύο με τρεις φορές περισσότεροι από όσο ήταν το 2019 και αυτό σε επίπεδο υποψηφίων» επισήμανε ο κ. Σιφονιός

Αναλύοντας το νέο είδος προσέγγισης των ψηφοφόρων τόνισε ότι εκτός από τους νέους τα κόμματα ακολούθησαν μια πολυσυλλεκτική προσέγγιση. «Το τελευταίο διάστημα είχαμε ένα μπαράζ συνεντεύξεων σε όλου του είδους τις εκπομπές το οποίο είναι δίκαιο γιατί θέλουν να απευθυνθούν σε όλους τους ψηφοφόρους», σημείωσε ο επικοινωνιολόγος

Όσον αφορά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, το Facebook και το YouTube, τα χαρακτήρισε ως το νέο «μπαλκόνι» της πολιτικής επικοινωνίας. «Το TikTok και το YouTube έγινε το νέο μπαλκόνι ενώ το μοίρασμα των φυλλαδίων στις πλατείες έγινε το facebook και το Instagram», πρόσθεσε ο κ. Σιφονιός.

Λόγω αυτής της αλλαγής έχει παρατηρηθεί η μείωση της διάδρασης του κόσμου στα πολιτικά μηνύματα και τις διαφημίσεις των υποψηφίων ενώ, όπως επισήμανε, έχει αυξηθεί ο αριθμός των ακολούθων, με το ισοζύγιο να είναι θετικό στο τέλος.

Πηγή: EΡΤ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων