Το «βάπτισμα του πυρός» στο νησί της Αποκάλυψης για τον όμιλο Σκλαβενίτη, που πριν από λίγες ώρες εγκαινίασε το πρώτο του κατάστημα στην Πάτμο.
Με το νέο αυτό κατάστημα, που βρίσκεται στη Σκάλα (Θέση Κονσολάτο), επιφάνειας 430 τ.μ., η αλυσίδα διευρύνει το αποτύπωμά της στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων. Αν και το συγκεκριμένο κατάστημα αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό στα 537 και πλέον σημεία πώλησης που διαθέτει, το νέο εγχείρημα του Σκλαβενίτη είναι κάτι παραπάνω από μια απλή επέκταση του δικτύου του.
Η αγορά στην Πάτμο, αν και μικρή, έχει υψηλές απαιτήσεις, κυρίως λόγω του τουρισμού, και χαμηλό μέχρι στιγμής ανταγωνισμό. Επιπροσθέτως ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων στη νησιωτική χώρα όπως και στην Πάτμο είναι διπλάσιος από την υπόλοιπη χώρα και δη την Κεντρική Ελλάδα.
Σύμφωνα με την Circana, η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε πέρυσι στην Κρήτη (+5,8%). Στη Βόρεια Ελλάδα η αύξηση ήταν 4,6%, στο 3,7% στην Πελοπόννησο, στο 3% στη Θεσσαλονίκη, ενώ σε Κεντρική Ελλάδα και Αττική η αύξηση ήταν μόλις 2,4%.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε η αλυσίδα εξαγόρασε πέρυσι και το δίκτυο των καταστημάτων της «Φλεβάρης» στη Ρόδο.
Σε ό,τι αφορά το φετινό επενδυτικό πλάνο της Σκλαβενίτης, αυτό εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 150 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν σε περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου, δημιουργία νέου κέντρου διανομής 125.000 τ.μ. στην Αττική, εκσυγχρονισμό των υποδομών logistics και βελτίωση των υπηρεσιών e-commerce. Όσο για τις επιδόσεις, πέρυσι οι πωλήσεις, τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε επίπεδο μητρικής, ενισχύθηκαν πάνω από 6%.
Το 2023 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) ο όμιλος Σκλαβενίτης (Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, Σκλαβενίτης Κύπρου, Χαλκιαδάκης, The Mart) είχε κύκλο εργασιών 5,16 δισ. ευρώ (έναντι 4,47 δισ. ευρώ). Οι πωλήσεις της μητρικής «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» ήταν 4,3 δισ. ευρώ (από 3,7 δισ. ευρώ το 2022).