Οι κρίσιμες λεπτομέρειες στο ντιλ Ideal-CVC για την «Μπαρμπα Στάθης»

Το νέο προφίλ που αποκτά η Ideal εισερχόμενη στον χώρο των τροφίμων με τη συμφωνία που έκλεισε με την CVC. Τα επιτυχημένα exits και οι νέες επενδύσεις. Το χτίσιμο της «Μπάρμπα Στάθης» και το σημερινό αποτύπωμα στην αγορά.

Δημοσιεύθηκε: 18 Ιανουαρίου 2025 - 08:26

Load more

Η βιομηχανία τροφίμων Μπάρμπα Στάθης αποτελεί το νέο απόκτημα του ομίλου Ideal, με τον εισηγμένο όμιλο να κάνει χρήση τόσο της πλεονάζουσας ρευστότητάς του (θετικό καθαρό ταμείο ύψους 79,7 εκατ. ευρώ με βάση τα στοιχεία της 30ης/9/2024), όσο και τμήματος του ομολογιακού δανείου ύψους 100 εκατ. ευρώ που είχε αντλήσει μέσω του Χρηματιστηρίου της Αθήνας το Δεκέμβριο του 2023, προκειμένου να χρηματοδοτήσει νέες επιθετικές κινήσεις.

Η Ideal, κάτω από το management του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου έχει μετατραπεί, από μια εταιρεία με χαμηλές οικονομικές επιδόσεις και από μια «ξεχασμένη» μετοχή της «περιφέρειας», σε έναν όμιλο υψηλών οικονομικών επιδόσεων και σε μια εισηγμένη της μεσαίας κεφαλαιοποίησης. Χαρακτηριστικό είναι το ότι κατά την τελευταία πενταετία, η μετοχή της Ideal έχει καταγράψει άνοδο 541% στο ταμπλό του ΧΑ.

Κατά τα τελευταία χρόνια η Ideal έχει ρευστοποιήσει δύο θυγατρικές της εταιρείες (την Three Cents και την Αστήρ Βυτόγιαννης) κινήσεις από τις οποίες κατέγραψε υψηλότατα κέρδη (μόνο από την περίπτωση της Αστήρ Βυτόγιαννης γύρω στα 74 εκατ. ευρώ), ενώ παράλληλα επένδυσε στην πληροφορική (το 100% της Byte Computer και το 75% της BlueStream), στο λιανικό εμπόριο (100% στα Αττικά Πολυκαταστήματα) και τώρα εισέρχεται στο χώρο των τροφίμων μέσω του Μπάρμπα Στάθη.

Από την ημέρα της εξαγοράς τους έως σήμερα, το σύνολο των εταιρειών που αποκτήθηκαν (Byte Computer, Αττικά Πολυκαταστήματα) έχουν ανεβάσει περαιτέρω τις οικονομικές τους επιδόσεις.

«Δεν αποσκοπούμε στο να… ρίξουμε τους πωλητές, αλλά πολιτική μας είναι να αγοράζουμε εταιρείες έναντι ενός δίκαιου τιμήματος και να διατηρούμε το management, το οποίο εμπιστευόμαστε. Οι προσδοκώμενες υπεραξίες που επιδιώκουμε, θα έρθουν από τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου, όσο και από την ικανότητα των διοικήσεων των εταιρειών αυτών να δημιουργούν αξία».

Με αυτό τον τρόπο είχε περιγράψει κατά το παρελθόν την πολιτική της Ideal ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου και με αυτό το σκεπτικό φαίνεται πως έδρασε και στην περίπτωση της Μπάρμπα Στάθης.

Μετά και από το δρομολογούμενο deal, η Ideal θα δραστηριοποιείται ουσιαστικά σε τρεις κλάδους (πληροφορική, λιανικό εμπόριο, τρόφιμα), στους οποίους «βλέπει» περιθώρια ανάπτυξης, ενώ είναι πολύ πιθανόν η εισηγμένη να προχωρήσει και σε νέες επιθετικές κινήσεις μέσα στο 2025.

Ενδεικτικό είναι το ότι αν η δραστηριότητα της πληροφορικής της Ideal ήταν εισηγμένη στο ΧΑ, τότε θα αποτελούσε το μεγαλύτερο σχήμα του κλάδου.

Ξεκίνησε η αποεπένδυση της CVC από τη Vivartia

Τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που η CVC Capital απέκτησε τη Vivartia, η τελευταία προχωρά σε τμηματική πώληση των «ασημικών» της, με πρώτο την «Μπαρμπά Στάθης».

Το deal μεταξύ IDEAL και CVC για τη Μπάρμπα Στάθης (από τη συμφωνία εξαιρείται η δραστηριότητα των ζυμών), θεωρείται κλεισμένο, οι τελικές υπογραφές αναμένονται την ερχόμενη εβδομάδα, όπως και οι επίσημες ανακοινώσεις.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τίμημα θα κινείται στη περιοχή κάτω από τα 140 εκατ. ευρώ, (η Ideal θα αναλάβει και τα δάνεια που αφορούν καθαρά την Μπάρμπα Στάθης τα οποία υπολογίζονται σε 35-40 εκατ. ευρώ), ενώ η υλοποίηση της συμφωνίας, λόγω και των εγκρίσεων που απαιτούνται από τις αρμόδιες αρχές, αναμένεται να απαιτήσει κάποιο διάστημα, μάλλον έως και το Μάρτιο.

Ποια είναι η εταιρεία Μπαρμπά Στάθης, ποιο το αποτύπωμά στην αγορά και ποια η μέχρι σήμερα πορεία;

Όλα ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη. Το μακρινό 1969 μπήκε μπροστά η πρώτη γραμμή παραγωγής καταψυγμένων φρούτων και λαχανικών, από την ΕΒΙΕ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ Α.Ε -ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ, ενώ το 1991 η εταιρεία εισήλθε και στην αγορά της καταψυγμένης ζύμης, με την πρωτοεμφανιζόμενη ΧΡΥΣΗ ΖΥΜΗ.

Η μεγάλη αλλαγή έγινε το 1994 όταν η Μπάρμπα Στάθης Γενική Τροφίμων εξαγοράσθηκε από τον όμιλο ΔΕΛΤΑ. Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή στη μετοχική σύνθεση συντελείται το 2006, με τη δημιουργία της Vivartia που αποτέλεσε τον επιχειρηματικό γάμο μεταξύ Δ. Δασκαλόπουλου και Σπ. Θεοδωρόπουλου, κάτω από την ομπρέλα της οποίας συγχωνεύθηκαν τέσσερις μεγάλες εταιρείες τροφίμων – ανάμεσά τους και η Μπάρμπα Στάθης.

Έναν χρόνο μετά, το καλοκαίρι του 2007, η MIG του Ανδρέα Βγενόπουλου αποκτά το 30% της Vivartia και γίνεται βασικός μέτοχος της, ενώ πριν από τέσσερα χρόνια η Vivartia πέρασε στον έλεγχο της CVC Capital.

Πάνω από 55 χρόνια από την ίδρυση του και τέσσερα χρόνια από την τελευταία μετοχική αλλαγή, ο Μπαρμπά Στάθης, που για τον όμιλο Vivartia αποτέλεσε ένα από τα πλέον ισχυρά χαρτιά, το οποίο σε δύσκολες περιόδους, όπως κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εξισορρόπησε τις κακές επιδόσεις άλλων κλάδων όπως αυτού της εστίασης, θα αλλάξει εκ νέου χέρια.

Κατά τη διάρκεια του 2023 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου αυξήθηκαν 8,7% στα 223,3 εκατ. ευρώ με τα κατεψυγμένα λαχανικά να εμφανίζουν ανάπτυξη +3,7%, τις καταψυγμένες ζύμες άνοδο +12% και τις φρέσκες σαλάτες +2,3%.

Σε ότι αφορά τις πωλήσεις σε επίπεδο μητρικής, δηλαδή τη δραστηριότητα των κατεψυγμένων λαχανικών, και των σαλατών που θα εξαγοράσει η Ideal, αυτές ανήλθαν σε 108,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 2,4% σε σχέση με το 2022, τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 30,1 εκατ. ευρώ (+3,5%), το μικτό περιθώριο κέρδους σε 27,7% από 27,4% το 2022, ενώ το EBITDA υποχώρησε σε 12,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση 6,8%.

Στην αγορά των καταψυγμένων λαχανικών, το μερίδιο αγοράς της Μπάρμπα Στάθης διαμορφώθηκε σε 54,4% σε αξία (-0,2 μεριδιακές μονάδες) και σε όγκο στο 41,3%, (+0,6 μ.μ). Μάλιστα, τα μερίδια σε όγκο της Μπάρμπα Στάθης ξεπέρασαν τα μερίδια του συνόλου όλων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας PL (αθροιστικά) στην αγορά (συμπεριλαμβανομένης της Lidl), κατά 2,5 μ.μ., ενώ τα μερίδια σε αξία παρέμειναν υπερδιπλάσια από το άθροισμα των μεριδίων όλων των προϊόντων PL της αγοράς.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων