Η... αστοχία της Κορρές στις ΗΠΑ και ο νέος δανεισμός

Αύξηση πωλήσεων σε βασικές αγορές εμφάνισε το 2023 ο όμιλος, ο οποίος ωστόσο ακόμη γράφει σημαντικές ζημιές στον ισολογισμό του. Τι συμβαίνει με εξαγωγές και θυγατρικές εξωτερικού. Η αναδιάρθρωση δανεισμού και τα περιθώρια κέρδους.

Δημοσιεύθηκε: 27 Νοεμβρίου 2024 - 08:44

Load more

Στη σύναψη νέου κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 28 εκατ. ευρώ προχώρησε η Κορρές ΑΕ τον Ιούνιο του 2024, ενώ συνεχίζει μέσα στην τρέχουσα χρήση κινήσεις αναδιάρθρωσης της δραστηριότητας και απεμπλοκή από αγορές και κανάλια.

Σε ότι αφορά το νέο δανεισμό, 27 εκατ. ευρώ αφορούν σε αναχρηματοδότηση και 1 εκατ. ευρώ για κεφάλαιο κίνησης. Είναι 5ετούς διάρκειας (συν την πρόβλεψη επέκτασης αποπληρωμής της τελευταίας δόσης έως το Δεκέμβριο του 2030) και φέρει επιτόκιο euribor +3,2%.

H εταιρεία φυσικών καλλυντικών που εδρεύει στην Ελλάδα, αλλά ελέγχεται από τη Nissos Holding με έδρα στην Κύπρο, έκλεισε τη χρήση του 2023 με υψηλές υποχρεώσεις και ζημιές σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων.

Σε ότι αφορά στο δανεισμό στο τέλος του 2023, ο όμιλος είχε 43,7 εκατ. ευρώ δάνεια εκ των οποίων τα 13,8 εκατ. ευρώ αφορούσαν σε βραχυχρόνιες τραπεζικές υποχρεώσεις, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις προς τρίτους της ανέρχονταν στα 19,5 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2023 υποστηρίχθηκαν σημαντικά από την ελληνική αγοράς (+10%), αλλά και από εξαγωγές και σε ενοποιημένο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 4%, φθάνοντας τα 50,1 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την αποτίμηση της διοίκησης της εταιρείας οι πωλήσεις στην Ελλάδα αυξήθηκαν λόγω της υλοποίησης ενός στοχευμένου πλάνου λανσαρισμάτων, ενισχύοντας τις πωλήσεις και τη θέση της στο εγχώριο κανάλι του φαρμακείου, και της καλής πορείας του τουρισμού.

Οι εξαγωγές αυξήθηκαν σημαντικά κυρίως στις αγορές προτεραιότητας όπως είναι, η Γερμανία, η Γαλλία, η Νορβηγία, η Ανατολική Ευρώπη και η Αυστραλία.

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 27,241 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 9% σε σχέση με το 2022, ενώ βελτιώθηκε το περιθώριο που στο 54,35% από 51,63% την αντίστοιχη χρήση του 2022. Η βελτίωση του οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση των πωλήσεων, στην επικέντρωση σε προϊόντα υψηλότερης κερδοφορίας, στον περιορισμό των εκπτώσεων, καθώς και στη βελτίωση του μικτού περιθωρίου στην Ελλάδα προς τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Τα αναπροσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και εξόδων αναδιοργάνωσης (Adjusted EBITDA), εάν αφαιρεθεί η επίπτωση των εκτάκτων εξόδων αναδιοργάνωσης ανήλθαν στα 7,089 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 19%.

Τα αποτελέσματα προ φόρων ωστόσο συνέχισαν να είναι ζημιογόνα (5,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,935 εκατ.ευρώ αντίστοιχα το 2022). Το καθαρό περιθώριο κέρδους δε, διαμορφώθηκε σε αρνητικό έδαφος (-10,19%) στη χρήση του 2023. Τέλος, οι λειτουργικές ταμειακές ροές, ήταν θετικές και διαμορφώθηκαν στα 6,011 εκατ. ευρώ από μόλις 269 χιλ. ευρώ το 2022.

Πάντως στη σημείωση για τα έκτακτα έξοδα αναδιοργάνωσης που επιβάρυναν τη χρήση του 2023 αναφέρεται πως αυτά οφείλονται κυρίως σε συναλλαγματικές διαφορές και προβλέψεις. Μάλιστα το μέγεθος (1,7 εκατ. ευρώ) είναι επαναλαμβανόμενο, καθώς και το 2022 και το 2021 η εταιρεία καταγράφει αντίστοιχα έξοδα.

Σημειώνεται ότι η συμμετοχή της στη θυγατρική στις ΗΠΑ έχει πλέον υποχωρήσει στο 8,47% (τζίρος 13 εκατ. ευρώ και ζημιές 3 εκατ. ευρώ το 2023), ενώ η εταιρεία δηλώνει ότι έχει ολοκληρώσει μέσα στην προηγούμενη χρήση την αναδιάρθρωση στις ΗΠΑ.

Η εταιρεία στο εξαγωγικό σκέλος συνεχίζει να πουλάει στις ΗΠΑ και κατά τις αναφορές της διοίκησης προχώρησε και σε κινήσεις ενίσχυσης σε ηλεκτρονικά κανάλια, αλλά επικεντρώνεται σε αγορές αιχμής όπως Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Βραζιλία, καθώς και σε άλλες σημαντικές διεθνείς αγορές όπως η Ασία και η Αυστραλία.

Το 2023 σημαντική αύξηση γνώρισαν οι αγορές της εταιρείας σε Αυστραλία (+141%) και η ανατολική Ευρώπη (+89%) αλλά και οι θυγατρικές σε Γαλλία (+31%) σε Γερμανία (+14%).

Η εταιρεία επικεντρώθηκε σε σαφείς στρατηγικές προτεραιότητες όσον αφορά κατηγορίες προϊόντων δίκτυα διανομής, και διεθνείς αγορές. Ειδικότερα, στρατηγική προτεραιότητα δόθηκε στις κατηγορίες προϊόντων προσώπου και αρωμάτων οι οποίες έφεραν αύξηση τζίρου, μεριδίου αγοράς και περιθωρίου κέρδους.

Πέρα από το δίκτυο του φαρμακείου, η εταιρεία έδωσε έμφαση στα διαδικτυακά κανάλια πωλήσεων (Korres e-shop, e-market places, e-retailers) τα οποία αντιπροσωπεύουν πλέον το 25% των πωλήσεων των εταιρειών ΚΟΡΡΕΣ παγκοσμίως.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων