Σταθερό ενδιαφέρον για απόκτηση μεριδίων σε ώριμα έργα Παραχώρησης διατηρεί ο όμιλος επιχειρήσεων Aktor, με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Α. Εξάρχου, να εξαιρεί πάντως την Αττική Οδό από το πλάνο, όπως ανάφερε χθες, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης.
«Συμμετείχαμε στον διαγωνισμό, δώσαμε την προσφορά μας, δεν έχουμε λόγο να διεκδικήσουμε ποσοστό σε asset που ήδη έχουμε αποτιμήσει», ανάφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς σχετικά με τη στρατηγική στον τομέα των συμμετοχών (σ.σ. Παραχωρήσεων), ο κ. Εξάρχου επανέλαβε τη διατήρηση επαφών για δύο deals, επισημαίνοντας ωστόσο πως είναι πρώιμες, ενώ διατήρησε τις χαμηλότερες προβλέψεις για τον συγκεκριμένο τομέα του υπό σύσταση infrastructure ομίλου. Παρ' όλα αυτά δεν αρνήθηκε το ενδιαφέρον για έργα Παραχώρησης μελλοντικής ωρίμασης όπως το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ (το οποίο έχει ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), αλλά και νέους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ ή Παραχωρήσεων όποτε αυτοί προκύψουν.
Στον τομέα των ακινήτων, ο όμιλος δεν σχεδιάζει να αναλάβει ρόλο developer και εφόσον ολοκληρωθεί το deal με την Prodea, αναζητά ακίνητα υψηλής απόδοσης και μίνιμουμ capex, για να προσθέσει στο χαρτοφυλάκιο της θυγατρικής του.
Διατηρεί ενδιαφέρον για αναπτύξεις προσιτής στέγασης (σε αστικές και τουριστικές περιοχές) καθώς και σε υποδομές γραφείων και logistics, εφόσον το μίγμα παράγει αποδόσεις πέριξ του 7%.
Στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης, ο κ. Εξάρχου επανέλαβε πως η ολοκλήρωση των προγραμματισμένων επενδύσεων τοποθετείται τον Φεβρουάριο του 2025, σε χρόνο που θα έχει ολοκληρωθεί και ΑΜΚ ύψους 200 εκατ. ευρώ.
Ο σχεδιασμός για την πολυσχιδή επέκταση ασφαλώς θα βαρύνει τον δανεισμό του ομίλου για το 2025, ο οποίος υπολογίζεται να ανέλθει σε 1,4 δισ. ευρώ. Στον αντίποδα, ο όμιλος θα έχει ολοκληρώσει την υποχρέωση εξόφλησης δανείων από την εξαγορά της Άκτωρ (στο α’ τρίμηνο του 2025).
Ερωτηθείς δε για το συσσωρευμένο υπόλοιπο μη τραπεζικών υποχρεώσεων (προς προμηθευτές και υπεργολάβους), ο κ. Εξάρχου εκτίμησε πως θα υπάρξει αντιστάθμιση από τη ροή πληρωμών, παραδεχόμενος ωστόσο πως τα δημόσια ταμεία καθυστερούν τόσο σε Ελλάδα όσο και στη Ρουμανία.
Στο πλαίσιο δε αυτό, ο όμιλος σχεδιάζει την ενσωμάτωση τεχνολογικών εργαλείων για την καταγραφή του κόστους επένδυσης και κεφαλαίου κίνησης σε συνάρτηση με τους όρους εκτέλεσης έργων, προκειμένου να αποκτήσει ένα αντικειμενικό εργαλείο είτε για τη δικαιολόγηση ανακοστολόγησης έργων είτε για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων.
Η τεχνολογική αυτή καινοτομία εκτιμάται δε ότι θα βοηθήσει και την αποτελεσματικότερη διαμόρφωση οικονομικών προσφορών στο μέλλον.