Στο κλαμπ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ο τζίρος των οποίων υπερβαίνει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, εισήλθε η Δ. Μασούτης. Η εκ Βορείου Ελλάδος ορμώμενη αλυσίδα, που μέσω εξαγορών τοπικών σούπερ μάρκετ έχει βάλει «πόδι» όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στη νησιωτική χώρα «είδε» στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 τον τζίρο της να καταγράφει ποσοστιαία ανάπτυξη υψηλότερη από τον μέσο όρο της αγοράς.
Οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου αυξήθηκαν 14% στο 1,076 δισ. ευρώ, με τον τζίρο της μητρικής να εμφανίζει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης +16,5% στα 1,076 δισ. ευρώ, όταν στο σύνολο της η αγορά εμφάνισε πέρυσι ανάπτυξη 8,9%.
Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση οφείλεται στα νέα καταστήματα που άνοιξαν, στις εξαγορές και στην αυξημένη καταναλωτική δαπάνη λόγω κυρίως του πληθωρισμού.
Η αύξηση των πωλήσεων συνοδεύτηκε από σημαντική βελτίωση των κερδών. Τα μικτά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν 10,1% στα 265,587 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ξεπέρασαν τα 25,317 εκατ. ευρώ (στη χρήση του 2022 ήταν 17,475 εκατ. ευρώ) ενώ τα EBITDA σημείωσαν άνοδο 17,3% στα 66,963 εκατ. ευρώ.
Παρά τη σημαντική αύξηση κατά 91,3% του χρηματοοικονομικού κόστους στα 17,043 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν τα 6,25 εκατ. ευρώ από 5,64 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022. Το προς διανομή μέρισμα αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ ενώ αντίστοιχου ύψους είναι οι αμοιβές στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Βελτίωση εμφάνισε και ο δείκτης κυκλοφοριακής ταχύτητας υποχρεώσεων που δείχνει σε πόσες ημέρες η εταιρεία εξοφλεί τις υποχρεώσεις της προς τους προμηθευτές της. Ο δείκτης διαμορφώθηκε πέρυσι στις 107 ημέρες για τον όμιλο από 119 ημέρες που ήταν στις 31/12/2022. Σε ό,τι αφορά τον δείκτη κυκλοφοριακής ταχύτητας των απαιτήσεων ο οποίος δείχνει σε πόσες ημέρες αναμένει να εισπράξει τις απαιτήσεις της η αλυσίδα από την στιγμή που πραγματοποιηθήκαν οι πωλήσεις, αυτός διαμορφώθηκε πέρυσι στις 7,1 ημέρες από 7,2 ημέρες που ήταν το 2022.
Για την τρέχουσα χρήση, η αλυσίδα έχει δρομολογήσει το άνοιγμα ενός ακόμη Grand καταστήματος στις Τρεις Γέφυρες, ταυτόχρονα με την ανέγερση στο ίδιο οικόπεδο κτιριακού συγκροτήματος δύο εννιαώροφων πολυκατοικιών 110 διαμερισμάτων. Στόχος της διοίκησης της αλυσίδας τη φετινή χρονιά είναι η διατήρηση των EBITDA σε ικανοποιητικά επίπεδα και επίτευξη καθαρής κερδοφορίας ώστε να ενισχυθούν τα ίδια κεφάλαια και η ρευστότητα.
Η αλυσίδα, που στο τέλος του 2023 λειτουργούσε 389 καταστήματα, απασχολούσε 12.886 άτομα από 11.641 το 2022. Συγκεκριμένα, πέρυσι άνοιξαν 27 νέα καταστήματα και έκλεισαν 10 ενώ ολοκληρώθηκε η εξαγορά των καταστημάτων της αλυσίδας Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ τα οποία βρίσκονται σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική, καθώς επίσης, η εξαγορά 10 καταστημάτων της αλυσίδας Family Super Market που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα, και 2 καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος που βρίσκονται σε Αργυρούπολη και Κερατέα.