Δίκτυο φυσικών καταστημάτων στην ελληνική επικράτεια «στήνει» η κινεζική ηλεκτρονική πλατφόρμα γρήγορης ένδυσης Shein, η οποία παρά τη διεθνή κριτική για αδιαφάνεια όσον αφορά τους προμηθευτές (και τις συνθήκες παραγωγής των προϊόντων της), το ασαφές οικονομικό της μέγεθος, την περιβαλλοντική ζημιά που «χρεώνεται», αλλά και τις κατηγορίες για αντιγραφή προϊόντων, έχει καταστεί εξαιρετικά δημοφιλής παγκοσμίως.
Εγχώρια τοπικά ΜΜΕ έχουν ήδη καταγράψει την πρόθεση εγκατάστασης της εταιρείας με φυσικά καταστήματα σε Αγρίνιο και Πάτρα, ωστόσο το σχέδιό της επεκτείνεται πλέον και στην πρωτεύουσα.
Η εταιρεία -χωρίς προς το παρόν γνωστή νομική μορφή- έχει μισθώσει κατάστημα σε κεντρική οδό του Παγκρατίου, ανακοινώνοντας την έναρξη λειτουργία του σημείου, καθώς και πως βρίσκεται σε αναζήτηση προσωπικού (φωτό).
Το Euro2day.gr επικοινώνησε μέσω e-mail αναζητώντας περισσότερες πληροφορίες, χωρίς ωστόσο προς το παρόν να έχει λάβει ενημερωτική απάντηση. Παραλλήλως ανατρέξαμε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο προς αναζήτηση στοιχείων επιχείρησης που μπορεί να σχετίζεται με τη Shein, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, η στρατηγική μιας έστω υποτυπώδους omnichannel παρουσίας με τη δημιουργία και φυσικών καταστημάτων είχε ανακοινωθεί από τη Shein στα τέλη του 2022. Το πρώτο της κατάστημα είχε δημιουργηθεί μάλιστα στο Τόκιο. Έκτοτε δεν έχουν δοθεί διευκρινίσεις ή στοιχεία που να αφορούν το πλάνο επέκτασης του φυσικού της δικτύου διεθνώς.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη το μισθωμένο κατάστημα στην κεντρική αγορά του Παγκρατίου, συνάγεται πως αναζητούνται μικρού μεγέθους καταστήματα (κάτω των 100 τ.μ.) προκειμένου να λειτουργήσουν περισσότερο ως σημεία εξυπηρέτησης παρά ως εμπορικές σάλες. Σημειώνεται ότι η πληθώρα των προϊόντων της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα ήταν εξάλλου αδύνατο να παρουσιαστεί έστω και αντιπροσωπευτικά.
Υπενθυμίζεται πως η Shein έχει δηλώσει την πρόθεσή της να εισαχθεί σε μεγάλη ανεπτυγμένη χρηματιστηριακή αγορά. Κατ’ αρχάς βολιδοσκοπούσε τη Wall Street, επιλογή από την οποία υπαναχώρησε λόγω των αυξημένων απαιτήσεων συμμόρφωσης αλλά και των οξυμένων σινο-αμερικανικών εμπορικών σχέσεων.
Ακολούθως διεθνή δημοσιεύματα ανάφεραν την πρόθεση εισαγωγής της Shein στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, χωρίς ωστόσο σαφές χρονοδιάγραμμα για το IPO. Παρά το γεγονός ότι η πλατφόρμα έχει παγκόσμια εμβέλεια, δεν είναι μέχρι σήμερα γνωστά τα οικονομικά της μεγέθη.
Οι διεθνείς αναλύσεις εξάλλου οδηγούν σε μεγάλες αποκλίσεις όσον αφορά την αποτίμησή της, η οποία κινείται μεταξύ 60-90 δισ. δολαρίων.