Πώς η πώληση μιας βουλγάρικης εταιρείας βελτίωσε τον ισολογισμό της ΔΕΛΤΑ

Ποιο το αποτύπωμα της περσινής χρονιάς σε πωλήσεις, τελική γραμμή και μερίδια. Το σχέδιο για τη φετινή χρονιά και γιατί μπήκε στην... κατάψυξη το Milko.

Δημοσιεύθηκε: 10 Αυγούστου 2024 - 09:57

Load more

Η αποεπένδυση της ΔΕΛΤΑ, τον Μάρτιο του 2023, από την Βουλγαρική UNITED MILK COMPANY EAD, με την πώληση αυτής στην TYRBUL S.A. συμφερόντων της Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη, βελτίωσε την εικόνα του ισολογισμού του γαλακτοκομικού ομίλου της Vivartia, τόσο σε επίπεδο EBITDA όσο και σε επίπεδο δανεισμού.

Περίπου 55 εκατ. ευρώ, από το τίμημα που έλαβε από την πώληση της Βουλγαρικής θυγατρικής, χρησιμοποιήθηκε για την αποπληρωμή δανεισμού. Το δε κέρδος από διακοπείσες δραστηριότητες περιλαμβάνει και το κέρδος από την πώληση της UNITED MILK COMPANY EAD, ύψους 31,36 εκατ. ευρώ.

Όμως εκτός από την παραγωγική έξοδο από την Βουλγαρία, η ΔΕΛΤΑ, προχώρησε πέρυσι σε δύο εξαγορές των εταιρειών ΚΟΥΡΕΛΛΑΣ και COLD SIN.

Τα παραπάνω είχαν ως συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες του ομίλου ΔΕΛΤΑ κατά 4,4% στα 274,641 εκατ. ευρώ, με τα EBITDA από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να διαμορφωθούν σε 19,98 εκατ. ευρώ από 0,47 εκατ. ευρώ το 2022.

Τα αποτελέσματα προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες έκλεισαν με οριακή ζημιά 0,394 εκατ. ευρώ (το 2022 οι ζημιές ξεπέρασαν τα 19,9 εκατ. ευρώ), τα καθαρά αποτελέσματα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε ζημιά 0,624 εκατ. ευρώ (το 2022 ήταν ζημιά 19,1 εκατ. ευρώ) ενώ τα καθαρά αποτελέσματα στα οποία περιλαμβάνονται και τα αποτελέσματα από διακοπείσες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε κέρδη 30,589 εκατ. ευρώ από ζημιές 20,5 εκατ. ευρώ το 2022.

Σε ό,τι αφορά τη θέση της εταιρείας στις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, η εικόνα πέρυσι ήταν μικτή. Παραδείγματος χάριν, στην κατηγορία του λευκού γάλακτος που εμφάνισε αύξηση 6,5% σε αξία και πτώση 1,7% σε όγκο, η ΔΕΛΤΑ εμφανίζεται να διατηρεί τη θέση της στην κατηγορία λευκού γάλακτος ψυγείου, αλλά με υποχώρηση του μεριδίου της κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες (πμ) σε αξία και 1,6 πμ σε όγκο.

Στο γάλα υψηλής παστερίωσης που οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 6,3% και υποχώρησαν 1,3% σε όγκο, η ΔΕΛΤΑ πέτυχε αύξηση μεριδίου 1,4 πμ σε αξία και 1,1 πμ σε όγκο.

Στο στραγγιστό γιαούρτι -σ.σ. η κατηγορία στο σύνολο της αυξήθηκε 10% σε αξία και 4% σε όγκο- το μερίδιο της ΔΕΛΤΑ υποχώρησε κατά 1,4 πμ σε όγκο (4,9%) και 1,6 π.μ. σε αξία (6,7%) κυρίως λόγω κατάργησης του ΔΕΛΤΑ ΣΤΡΑΓΓΙΣΤΟΥ (Μάρτιος 2023). Στα φυτικά ροφήματα όπου η κατηγορία σημείωσε αύξηση +5,4% σε όγκο και αξία, το μερίδιο της ΔΕΛΤΑ μειώθηκε κατά 0,4 πμ σε αξία και 0,6 πμ σε όγκο.

Παρά την πίεση στα ράφια των σούπερ μάρκετ η ανάπτυξη στην αγορά του HORECA με επαγγελματική γκάμα προϊόντων έφερε αύξηση 20% τζίρου σε σχέση με το 2022 και μείωση των επιστροφών.

Τη φετινή χρονιά η ΔΕΛΤΑ εστιάζει στην ανάπτυξη των πιο κερδοφόρων κατηγοριών του χαρτοφυλακίου με το επαναλανσάρισμα της σειράς βρεφικών προϊόντων ADVANCE, την επέκταση της σειράς φυτικών ροφημάτων, της σειράς πουτίγκα, το επαναλανσάρισμα του χυμού μακράς διάρκειας με τη σειρά LIFE Joy, την ανάπτυξη κωδικολογίου στους φρέσκους χυμούς ψυγείου Life Fresh με μικρότερες συσκευασίες και νέες γεύσεις και την είσοδο στις μπάρες για παιδιά.

Για την Κουρέλλας ΑΕ, που απέκτησε πέρυσι, δρομολογείται ανάπτυξη εξαγωγών, επαναλανσάρισμα της μάρκας στην Ελληνική αγορά και επένδυση στην επεξεργασία και μεταποίηση ορού γάλακτος στην εγκατάσταση των Γρεβενών. Ενώ για την εταιρεία παγωτών Cold Sin, προβλέπεται βελτίωση στη διακίνηση και αποθήκευση και επέκταση της γκάμας παγωτών που έχει γίνει ήδη με το λανσάρισμα, εδώ και λίγο διάστημα, του Milko σε παγωτό.

Το Milkο άλλωστε αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά σήματα που έχει η εταιρεία στο χαρτοφυλάκιο της. Στην αγορά του σοκολατούχου γάλακτος -σ.σ. πέρυσι η κατηγορία αυξήθηκε 7% ενώ υποχώρησε 3,5% σε όγκο- η ΔΕΛΤΑ υπερασπίστηκε τη θέση της με μερίδιο 41,6% σε αξία (-1,3 πμ) και 36,2% σε όγκο (-0,9πμ). Με το Μilko να διατηρεί την πρώτη θέση στην κατηγορία με μερίδιο 35% σε αξία (-2,8 πμ) και 30,4% σε όγκο (-2,7 πμ), ενώ η δεύτερη πρόταση της ΔΕΛΤΑ, το σοκολατούχο «ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ» είχε μερίδιο 5,2% σε αξία (+1,6 πμ) και 5,1% σε όγκο (+1,9 πμ).

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων