Στην Ελλάδα, όπου το κεφαλήν εισόδημα υστερεί σε σχέση με αυτό των υπολοίπων ανεπτυγμένων χωρών, στις οποίες δραστηριοποιείται η Coca Cola HBC, καταγράφηκαν οι ισχυρότερες επιδόσεις του ομίλου το πρώτο εξάμηνο, επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα εξαμήνου.
Ο όγκος πωλήσεων στην ελληνική αγορά, το πρώτο εξάμηνο του έτους, αυξήθηκε κατά µεσαίο µονοψήφιο ποσοστό. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε χαµηλή µονοψήφια αύξηση, χάρη κυρίως στην Coke Zero, ενώ τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενηλίκους σηµείωσαν ισχυρή επίδοση, µε χαµηλή διψήφια αύξηση. Ο καφές κατέγραψε χαμηλό διψήφιο ποσοστό αύξησης ενώ και η κατηγορία των µη ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψε χαµηλή διψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στο εµφιαλωµένο νερό.
Εν αντιθέσει πάντως με τις επιδόσεις του ομίλου στην Ελλάδα, στην Ιρλανδία, ο όγκος μειώθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, καθώς οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν στις επιπτώσεις του DRS που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο. Στην Ιταλία, οι όγκοι μειώθηκαν με χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό το πρώτο εξάμηνο, ενώ στην Ελβετία, ο όγκος ήταν σταθερός.
Συνολικά στις ανεπτυγμένες αγορές τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν 4,4% και 5,4% σε οργανική και δημοσιευμένη βάση αντίστοιχα. Η οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο ήταν 4,5%, με τον τομέα να επωφελείται από τις ανατιμήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2023, καθώς και από συγκεκριμένες πρόσθετες αυξήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Ο επικεφαλής της Coca Cola HBC εμφανίσθηκε αισιόδοξος για το σύνολο της χρήσης, παρά τις διαφαινόμενες προκλήσεις, την αυξηµένη αβεβαιότητα µεταξύ των καταναλωτών και τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Μάλιστα ο όμιλος προχώρησε σε αναθεώρηση προς τα πάνω των προβλέψεών του για την πορεία των πωλήσεων και των λειτουργικών κερδών της.
«Αναμένουμε τώρα αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 8% με 12% (έναντι 6-7% που ήταν ο προηγούμενος στόχος) και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7% με 12% (από 3-9%)», είπε ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς.
Ειδική αναφορά έκανε ο Μπογκντάνοβιτς, και στα εργαλεία Data Insights & Analytics που χρησιμοποιεί ο όμιλος και πως αυτά μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις του. «Συνεχίζουμε να επενδύουμε στις κορυφαίες δυνατότητες δεδομένων, πληροφοριών και αναλύσεων, επειδή βλέπουμε τις συνδέσεις που μας επιτρέπουν να κάνουμε» είπε. «Πραγματικά πιστεύω ότι τα Data, Insights & Analytics είναι ο παράγοντας που αλλάζει το παιχνίδι τόσο για την επιχείρησή μας όσο και για την αγορά», ανέφερε ο ίδιος, και συνέχισε: «τα δεδομένα είναι ένας από τους βασικούς τομείς στους οποίους συνεργαζόμαστε με την The Coca-Cola Company».