Μπάρμπα Στάθης: Πίεση στα περιθώρια κέρδους μετά το σπριντ του 2023

Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία για την πορεία της κατανάλωσης. Πόσες αυξήσεις τιμών έχει προϋπολογίσει για φέτος και γιατί δεν τις έχει υιοθετήσει. Το mandate για πώληση της εταιρείας.

Δημοσιεύθηκε: 30 Ιουλίου 2024 - 07:28

Load more

Οι οικονομικές επιδόσεις της περασμένης χρήσης, που ανακοίνωσε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα ο όμιλος "Μπάρμπα Στάθης", σίγουρα ικανοποίησαν τον μέτοχο του, το CVC, που βρίσκεται σε αναζήτηση αγοραστή για τη θυγατρική της Vivartia.

Σε επίπεδο ομίλου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 8,7% στα 223,3 εκατ. ευρώ, το EBITDA ενισχύθηκε κατά 16,4% στα 33,4 εκατ. ευρώ, κατά μια μονάδα αυξήθηκε το περιθώριο EBITDA στο 14,9%, τα κέρδη προ φόρων σημείωσαν άνοδο 9,5% στα 18,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη +13,54% στα 14,1 εκατ. ευρώ. Ακόμη μεγαλύτερη, κατά 54,5%, ήταν η αύξηση στα ταμειακά διαθέσιμα που στο τέλος του 2023 ανήλθαν στα 21,3 εκατ. ευρώ.

Στη σημαντική ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών του βορειοελλαδίτικου ομίλου συνέβαλαν οι νέες εξαγορές (σ.σ. ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ Μακεδονική), η ολοκλήρωση της συγχώνευσης των δύο εταιρειών ζυμών, με απορρόφηση της ΑΛΕΣΙΣ ΑΒΕΕ από την Μ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΑΒΕΕ, η αύξηση των τιμών και η άνοδος των εξαγωγών.

Πέρυσι οι καθαρές πωλήσεις από εξαγωγές, σε επίπεδο ομίλου, αυξήθηκαν 18,2% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 32,9% των πωλήσεων του ομίλου από 30,2% που ήταν το 2022.

Όμως η φετινή χρονιά δεν ακολουθεί, μέχρι στιγμής, την τάση της περασμένης. Ο όμιλος, για τον οποίο ο μέτοχος έχει δώσει mandate για πώλησή του ζητώντας περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ, εμφανίζεται να μην πιάνει τους στόχους που έχουν τεθεί.

«Υπάρχει πίεση στα περιθώρια κέρδους, λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και οι πωλήσεις κινούνται στα περσινά επίπεδα», αναφέρουν πηγές του ομίλου που μίλησαν στο Euro2day.gr. «Δεν έχουμε πάρει τις αυξήσεις που είχαμε προϋπολογίσει για να καλύψουμε μέρος του κόστους», σημειώνουν.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το κόστος έχει αυξηθεί μεσοσταθμικά 11% και οι ανατιμήσεις που προγραμμάτιζε ήταν της τάξεως του 4-5%. Κάτι που δεν φαίνεται να αποφεύγει τους επόμενους μήνες, αναφέρουν άλλες πηγές με γνώση.

Τα μερίδια αγοράς

Πάντως η αύξηση του κόστους ζωής, των πρώτων υλών και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών προβληματίζει τη διοίκηση του ομίλου. Ωστόσο τον σκόπελο της μείωσης της κατανάλωσης κατάφερε πέρσι να τον υπερβεί.  Σε μια αγορά, αυτή των καταψυγμένων λαχανικών, η οποία σε ετήσια βάση παρουσίασε αύξηση 8,2% σε αξία λόγω των ανατιμήσεων και μείωση σε όγκο 0,8%, κερδισμένα δεν ήταν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Το μερίδιο των PL κατέγραψαν απώλεια 1 μονάδας σε σχέση με το 2022 και το μέριδιό τους υποχώρησε στο 25,6%. Το μερίδιο αγοράς της "Μπάρμπα Στάθης", διαμορφώθηκε σε 54,4% σε αξία, (-0,2 μεριδιακές μονάδες) και σε όγκο στο 41,3%, (+0,6 μ.μ). Μάλιστα, τα μερίδια σε όγκο της "Μπάρμπα Στάθης" ξεπέρασαν τα μερίδια του συνόλου όλων των PL (αθροιστικά) στην αγορά, (συμπεριλαμβανομένης της Lidl), κατά 2,5 μ.μ, ενώ τα μερίδια σε αξία, παρέμειναν υπερδιπλάσια από το άθροισμα των μεριδίων όλων των προϊόντων PL της αγοράς.

Αντίστοιχη εικόνα και στην αγορά της καταψυγμένης ζύμης όπου η κατανάλωση μειώθηκε 3,1% σε όγκο, με μεγαλύτερη υποχώρηση στις υποκατηγορίες των ετοίμων προϊόντων ζύμης και της πίτσας, ενώ παρουσίασε άνοδο σε αξία +6,5% λόγω των ανατιμήσεων που έγιναν στην αγορά στις αρχές της χρονιάς.

Σε αυτή την κατηγορία η Χρυσή Ζύμη αύξησε το μερίδιό της σε αξία στο 18,1%, (+0,4 μ.μ. σε σχέση με το 2022) και σε όγκο στο 14,5%, (+0,5 μ.μ.), αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο της σε αξία, (+2,4 μ.μ.) και σε όγκο στην υποκατηγορία της πίτσας.

Όσον αφορά στις κομμένες και πλυμένες σαλάτες, (single & mixed), που η κατανάλωση σε όγκο υποχώρησε 1 και σε αξία αυξήθηκε 4,4%, οι επώνυμες, (branded), φρέσκες σαλάτες "Μπάρμπα Στάθης", παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων τόσο σε όγκο, (+4,6%), όσο και σε αξία, (+4,4%), κερδίζοντας μερίδιο σε όγκο κατά +0,6 μ.μ, (στο 11,6%) και διατηρώντας το μερίδιο σε αξία στο 12,6%.

Μάλιστα από τον περασμένο Δεκέμβριο, οπότε και έγινε το επαναλανσάρισμά, σημείωσαν άνοδο 13,1% στον όγκο πωλήσεων, (+2,4 μ.μ) και 13,4% σε αξία (+1,2 μ.μ).

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων