Intrakat-ΑΚΤΩΡ: Οι βλέψεις για Ρουμανία και το «σύστημα» 4-3-3

Sοft guidance που ενσωματώνει την επιδίωξη του ομίλου για την απόδοση των επενδύσεων του στις προσεχείς χρήσεις διατύπωσε η διοίκηση.

Δημοσιεύθηκε: 11 Ιουλίου 2024 - 07:29

Load more

Βασισμένος στον τομέα της κατασκευής για την προσεχή τριετία, αλλά με στόχο διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων με ορίζοντα πενταετίας κινείται ο όμιλος Ιντρακάτ- Άκτωρ, σύμφωνα με τα όσα ανάφερε ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης.

Ο όμιλος συνεχίζει να βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, απορροφώντας σταδιακά το μέγεθος της Άκτωρ, με τον κ. Εξάρχου να αναφέρει πως αυτός θα έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Νοέμβριο, οπότε θα υπάρχει ακριβέστερη αποτύπωση του μεγέθους του ομίλου (σ.σ. η Άκτωρ ενσωματώθηκε στον όμιλο μόλις τον Νοέμβριο του 2023).

Σημειώνεται δε ότι με την προσθήκη της Άκτωρ, ο όμιλος πλέον διαθέτει ανεκτέλεστο 4,9 δισ. ευρώ, δημιουργώντας νέο μέγεθος που θα αποδώσει τα επόμενα χρόνια. Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι λειτουργικά η Άκτωρ υπό τη νέα διοίκηση ήδη έχει «αφυπνιστεί», κατ’ αρχάς με την ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και με την ενεργοποίηση δύο σημαντικών κατασκευαστικών projects που τέθηκαν σε επανεκκίνηση στη Ρουμανία.

Η αγορά της Ρουμανίας, όπου ο όμιλος έχει σχηματίσει ήδη ανεκτέλεστο ύψους 1,2 δισ. ευρώ, αποτελεί αγορά «αιχμής», καθώς προγραμματίζονται δημοπρατήσεις μεγάλων έργων υποδομής τα επόμενα χρόνια, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο διαγωνισμών παραχώρησης υποδομών, που αποτελούν στρατηγικό στόχο της εταιρείας.

Σύμφωνα δε με τον κ. Εξάρχου, ο όμιλος Ιντρακάτ- Άκτωρ διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη διεκδίκηση έργων στη συγκεκριμένη αγορά, αφενός γιατί διαθέτει «ευρωπαϊκό» διαβατήριο (ο βασικός ανταγωνισμός στην κατασκευαστική αγορά της χώρας προέρχεται από τουρκικές και κινεζικές κατασκευαστικές εταιρείες) και αφετέρου γιατί διαθέτει τεχνική υπεροπλία.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία κατέχει εγκαταστημένα στη Ρουμανία τέσσερα μηχανήματα διάτρησης σηράγγων (ΤΒΜ), ενώ στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της εξετάζει τη δημιουργία θυγατρικής στην τοπική αγορά, την οποία θα στελεχώσει με ντόπια στελέχη, αναστέλλοντας παλαιότερες σκέψεις για εξαγορές τοπικών εταιρειών.

Πέρα από τη στρατηγική στο εξωτερικό -όπου εμφατικά περιορίζεται στη Ρουμανία- ο όμιλος στοχεύει στην ελληνική αγορά, διεκδικώντας την κατασκευή νέων έργων υποδομών, αλλά και συμβάσεις ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, καθώς και περαιτέρω διείσδυση στην ενεργειακή αγορά των ΑΠΕ.

Ο κ. Εξάρχου χαρακτήρισε «ως σημαντικότερη εξέλιξη έναντι της εξαγοράς της Άκτωρ» τη συμφωνία με τη ΔEΗ Ανανεώσιμες για την ανάπτυξη χαρτοφυλακίου 2,7 GW σε βάθος χρόνου, εκτιμώντας πως εκτός από την απόδοση εσόδων θα φέρει και κατασκευαστικό αντικείμενο της τάξης του 1 δισ. ευρώ στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου.

Σε ό,τι αφορά των τομέα των Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, αναφέρθηκε στην επικείμενη συμβασιοποίηση έργων ΣΔΙΤ για τις φοιτητικές εστίες σε Κρήτη και Θεσσαλία αλλά και για το κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, έργο στο οποίο κοινοπρακτικά έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος με την Redex (όμιλος Κοπελούζου). Σημειώνεται πως η τελευταία έχει εκδηλώσει την πρόθεση αποχώρησης από τον εν λόγω διαγωνισμό, με την Iντρακάτ να δηλώνει πρόθυμη να την υποκαταστήσει.

Επιπλέον, δεδομένου ότι η Ιντρακάτ στην πρότερη της φάση υστέρησε στη διεκδίκηση έργων Παραχώρησης, ο κ. Εξάρχου επανέλαβε πως θα προτείνει τη συμμετοχή με κεφάλαια και τεχνικό έργο στις ήδη δημοπρατημένες συμβάσεις που έχουν προσωρινό ανάδοχο, ήτοι το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ (υπενθυμίζεται πως προσωρινός ανάδοχος είναι η ΓΕΚ Τέρνα).

To Guidance

Διά στόματος κ. Α. Εξάρχου, όσο και μέσω του CFO Κ. Αδαμόπουλου, η παραπάνω στρατηγική έλαβε ποσοτικά χαρακτηριστικά, με τον όμιλο να επιδιώκει σε βάθος 5ετίας ένα βέλτιστο μείγμα χαρτοφυλακίου έργων, όπου ο κατασκευαστικός τομέας θα αποδίδει το 40%, ο ενεργειακός τομέας των ΑΠΕ το 30% και τα έργα σταθερών ταμειακών ροών (ΣΔΙΤ-Παραχωρήσεις) το 30%, αντίστοιχα.

Με βασική δραστηριότητα σε Ελλάδα και Ρουμανία για τα επόμενα χρόνια, ο όμιλος διατύπωσε την εκτίμηση για κύκλο εργασιών ύψους 2,5 δισ. ευρώ το 2026, ενοποιημένο περιθώριο μικτού κέρδους της τάξης του 10% και ενοποιημένο περιθώριο κέρδους ΕBTIDA της τάξης του 7,5%.

Επίσης, οι προβολές του ομίλου είναι να διατηρεί σταθερά ένα ανεκτέλεστο της τάξης των 5-7 δισ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, ώστε να ενισχυθεί η κερδοφορία από τις κατασκευές και να δοθεί χρόνος για την ανάπτυξη των κλάδων ΑΠΕ και ΣΔΙΤ-Παραχωρήσεων.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων