Το restart της ΕΨΑ και ο στόχος για break even σε βάθος διετίας

Από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, στην οικογένεια Τσαούτου και στον Νίκο Καραμούζη. Το φιλόδοξο σχέδιο για το restart της εταιρείας αναψυκτικών και το σχέδιο της ανάπτυξης. 

Δημοσιεύθηκε: 16 Μαΐου 2024 - 08:26

Load more

Λένε ότι τα πρώτα 100 χρόνια είναι τα δύσκολα. Όμως στην περίπτωση της Ανωνύμου Εταιρείας Ψυγείων Αγριάς Βόλου, ευρέως γνωστής ως ΕΨΑ, που εφέτος συμπληρώνει τα πρώτα 100 χρόνια παρουσίας της στην αγορά, αυτό δεν ισχύει 100%.

Στον πρώτο αιώνα της ζωής της, η ΕΨΑ (το εργοστάσιο της οποίας εγκαινίασε ο Ελευθέριος Βενιζέλος και σήμερα το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της έχει περάσει μέσω της Αγριάς Εμπορική στα χέρια του SMERC, επικεφαλής του οποίου είναι ο Νίκος Καραµούζης) έχει να επιδείξει αρκετές πρωτιές και ακόμη περισσότερες καινοτομίες. Επί εποχής της οικογένειας Τσαούτου, μέλη της οποίας παραμένουν στο μετοχικό σχήμα, και συγκεκριμένα το 1983 παρήγαγε την πρώτη ελληνική Cola, το 2003 «έριξε» στην αγορά τη βυσσινάδα χωρίς ανθρακικό και το 2012 κυκλοφόρησε αναψυκτικά με το γλυκαντικό στέβια. 

Βέβαια στο τέλος της ημέρας, δηλαδή σήμερα, δεν έχει καταφέρει, ακόμη, να αποκτήσει πανελλαδική κάλυψη, «ορατό» μερίδιο έναντι του ανταγωνισμού, ενώ εμφανίζει ζημιές. Αυτό φιλοδοξεί να το αλλάξει η νέα διοίκηση της εταιρείας υπό τον Νίκο Καραμούζη.

Μάλιστα, όπως ανέφερε χθες Τετάρτη κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης, ο στόχος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία να γίνει μέσα στην επόμενη διετία με παράλληλη αύξηση των πωλήσεων. Ήδη όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας, οι πωλήσεις «τρέχουν» με ρυθμό ανάπτυξης 31%. «Είμαστε εδώ για να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα που έχει αυτή η ιστορική βιομηχανία και να πάρουμε ηγετική θέση στα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια στην αγορά αναψυκτικών», είπε χθες ο πρόεδρος του SMERC Νίκος Καραμούζης.

Πώς θα επιτευχθεί αυτός ο φιλόδοξος στόχος σε μια αγορά η οποία ελέγχεται από την Coca Cola και εδραιωμένους εγχώριους παίκτες; Με επενδύσεις -σ.σ. πέρυσι επενδύθηκαν 5 εκατ. ευρώ-, πανελλαδική κάλυψη και ενίσχυση των εξαγωγών, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΨΑ, Τάκης Πέρκιζας, ο οποίος όμως ήταν φειδωλός στο να μοιραστεί τους ακριβείς στόχους του πενταετούς business plan. 

Αναφορικά με ενδεχόμενες συνέργειες με άλλες εταιρείες στις οποίες έχει επενδύσει ο κ. Καραμούζης, ο ίδιος ξεκαθάρισε πως για την ώρα ο σχεδιασμός προβλέπει την αυτόνομη πορεία της ΕΨΑ. Ωστόσο ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η εταιρεία να συμμετάσχει κάτω από την ομπρέλα ενός ευρύτερου ομίλου, µε δραστηριότητα από τα αναψυκτικά μέχρι τους χυμούς και το εμφιαλωμένο νερό.

«Το θέμα των συνεργειών δεν γυρίζει πίσω. Είναι όλα ανοιχτά», ανέφερε ο κ. Καραµούζης απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Σημειώνεται ότι ο κ. Καραμούζης μέσω του SMERC έχει επενδύσει, μεταξύ άλλων, μαζί με τους κ.κ. Ταμβακάκη, Θεοδωρόπουλο, στην εταιρεία «Σ. Μεντεκίδης». Με τον επικεφαλής του SMERC να αναφέρει ότι θα υπάρχουν συνέργειες ανάμεσα στην ΕΨΑ και στη «Σ. Μεντεκίδης» σε επίπεδο προμηθειών και δικτύου διανομής.

Ο κ. Καραμούζης ανήκει σε εκείνους που υποστηρίζουν ότι οι συγχωνεύσεις αποτελούν μονόδρομο. Κάτι που επανέλαβε και χθες δηλώνοντας: «Οι παλιές οικογενειακές επιχειρήσεις πρέπει να δουν το έργο από την αρχή. Να δουν ότι ο διεθνής ανταγωνισμός εντείνεται και ότι είναι τόσο ραγδαίες οι παραγωγικές και τεχνολογικές αλλαγές και οι μετασχηματισμοί που γίνονται γύρω μας, που χρειάζονται εμπροσθοβαρείς και ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες για να παραμείνουν βιώσιμες στο μέλλον. Δεν έχω κάτι εναντίον των οικογενειακών επιχειρήσεων, λέω απλά ότι εμείς μεγαλώσαμε με το μοντέλο μικρών και μεσαίων οικογενειακών επιχειρήσεων, αυτό το μοντέλο στο νέο περιβάλλον πρέπει να το ξαναδούμε. Χρειαζόμαστε µεγαλύτερες και ισχυρότερες επιχειρήσεις».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων