Πού «ποντάρει» η Coca Cola HBC τη φετινή χρονιά

Πού οφείλονται οι επιδόσεις του α’ τριμήνου και τι είναι τα insight analytics data.

Δημοσιεύθηκε: 1 Μαΐου 2024 - 00:54

Load more

«Η ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο ήρθε περισσότερο από τις τιμές και λιγότερο απ’ το μίγμα των πωλήσεων», παραδέχθηκε κατά τη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cοla HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς. Με τον νέο CFO του ομίλου Αναστάση Σταμούλη να προσθέτει πως το ήμισυ της ανάπτυξης οφείλεται στην αναπροσαρμογή των τιμών που ήδη είχε κάνει ο όμιλος στα τέλη του 2023.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους ο όγκος πωλήσεων του ομίλου αυξήθηκε οριακά κατά 1,8% ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 10,6% σε οργανική βάση.

Για το σύνολο της χρήσης ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς ανέφερε πως η αναλογία μεταξύ όγκου και μείγματος τιμών θα είναι πιο ισορροπημένη από πέρυσι, ενώ εμφανίσθηκε βέβαιος για την αύξηση του όγκου συνολικά. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην επιβολή του φόρου ζάχαρης στη Ρουμανία, στην υποτίμηση των νομισμάτων σε Νιγηρία και Αίγυπτο και στην εφαρμογή του συστήματος επιστροφής χρημάτων στους καταναλωτές για ανακύκλωση σε Ιρλανδία και Ουγγαρία.

Απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή για το πώς ο όμιλος επιτυγχάνει ισορροπία μεταξύ της αύξησης στα έσοδα ανά κιβώτιο και της διατήρησης του καταναλωτικού ενδιαφέροντος, ο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς το απέδωσε και στην αξιοποίηση των insight analytics data και στη στοχευμένη εμπορική πολιτική ανά γεωγραφική περιοχή.

«Εκμεταλλευόμαστε μοναδικά τις ευκαιρίες σε καθεμία από τις αγορές που δραστηριοποιούμαστε» είπε. Το Revenue Growth Management, ανέφερε, «λαμβάνει υπόψη του τόσο τον όγκο όσο και πώς εφαρμόζουμε το μίγμα τιμολόγησης σε συνδυασμό και με τα προγράμματα μάρκετινγκ».

Ως παράδειγμα έφερε τη συσκευασία PET των 300 ml, που έχει, όπως είπε, μεγάλη επιτυχία στη Βουλγαρία τα τελευταία δύο χρόνια. Το προϊόν λανσάρεται τώρα σε Ρουμανία, Ουγγαρία και Κροατία.

Ο επικεφαλής του ομίλου επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις για το σύνολο της χρήσης. Δηλαδή για επίτευξη του μεσοπρόθεσμου στόχου αύξησης των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση για τον όμιλο στο εύρος 6-7%.

Σε συγκρίσιμη βάση, το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο αναμένεται να αυξηθεί μεταξύ χαμηλού και μέσου μονοψήφιου ποσοστού, ως αποτέλεσμα της συνδυαστικής επίδρασης του πληθωρισμού, των συναλλαγματικών διαφορών από συναλλαγές και των συναλλαγματικών διαφορών μετατροπής των αποτελεσμάτων στο
νόμισμα αναφοράς του ομίλου.

Επίσης ο όμιλος αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 3% με 9%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων