ΙΕΛΚΑ: Σταθερός στο 2,75% ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο

Σε ποιους λόγους αποδίδεται η συγκρατημένη αύξηση τιμών στις αλυσίδες. Ποιες κατηγορίες προϊόντων καταγράφουν τις μεγαλύτερες μειώσεις τιμών και ποιες τις μεγαλύτερες αυξήσεις. Τι γίνεται με τα σοκολατοειδή...

Δημοσιεύθηκε: 28 Μαρτίου 2024 - 18:30

Load more

Με ρυθμό 2,75% «έτρεξε» ο πληθωρισμός στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο του 2024, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα στοχευμένης έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Από την έρευνα προέκυψε ότι η συγκράτηση του δείκτη εξέλιξης τιμών αλυσίδων σούπερ μάρκετ τον Φεβρουάριο 2024 δείχνει ότι ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του 2,75%, έναντι 3% τον Ιανουάριο 2024.

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: τυροκομικά (-3,70%), γαλακτοκομικά (-3,39%), χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής (-1,22%), είδη μίας χρήσης (-0,37%), αυγά & βούτυρα (-0,10%). Σημειώνεται ότι στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία, όσο και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: τροφές και είδη για κατοικίδια (+11,2%), νερά και αναψυκτικά (+11,2%), φρέσκα φρούτα και λαχανικά (+7,46%), μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+6,78%), ξηροί καρποί και σνακ (+6,67%). Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ' όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών.

Η κατηγορία με τα σοκολατοειδή, έχει επηρεαστεί από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές του κακάο και της ζάχαρης. Η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει και τα έλαια, καταγράφει αύξηση κατά 4,41%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

Αναφορικά με τους λόγους στους οποίους αποδίδεται η συγκρατημένη αύξηση τιμών στα σούπερ μάρκετ, σε αυτούς περιλαμβάνονται:

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων