Για τους απανταχού παραγωγούς ανά τον κόσμο, η Walmart, ο νούμερο ένα λιανέμπορος παγκοσμίως, αποτελεί κάτι σαν το Άγιο Δισκοπότηρο. Αν καταφέρουν να βάλουν τα προϊόντα τους στα ράφια της, είναι σαν να έχουν κατακτήσει την ψηλότερη κορυφή του κόσμου.
Σίγουρα η τοποθέτηση των προϊόντων τους στη Walmart τους κάνει ορατούς κατ’ αρχήν στις ΗΠΑ. Αυτό επιδιώκει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ, συμφερόντων της οικογένειας Τσινάβου, η οποία με όχημα το Greek Frozen Yogurt της βρίσκεται το διάστημα αυτό σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τη Walmart. Με την ίδια κατηγορία προϊόντων έχει ανοίξει την πόρτα σε Νορβηγία, Σιγκαπούρη και Ταϊβάν.
Οι εξαγωγές αποτελούν άλλωστε για την ΚΡΙ ΚΡΙ σημαντικό πυλώνα της ανάπτυξής της. Σήμερα εξάγει το γιαούρτι της, επώνυμο και ιδιωτικής ετικέτας, σε περισσότερες από 42 χώρες σε Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία κ.ά.
Οι υψηλές εξαγωγές -σ.σ. αποτελούν το 50% του τζίρου της- σε συνδυασμό με τη θέση που έχει «κτίσει» στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ οδηγούν σε διψήφια ανάπτυξη. Εφέτος προβλέπει άνοδο των πωλήσεών της σε αξία και όγκο πάνω από 10% -ήδη το πρώτο δίμηνο οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 15% σε όγκο και 11% σε αξία- ενώ πέρυσι ξεπέρασαν τα 210 εκατ. ευρώ.
Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Παναγιώτη Τσινάβο, αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό γιαουρτιού και το μερίδιό της αγγίζει το 50%. Στα επώνυμα γιαούρτια ελέγχει μερίδιο 16,1% σε αξία και 14,2% σε όγκο και βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τη ΦΑΓΕ, που κατέχει μερίδιο 17,7% σε αξία και 15,4% σε όγκο.
Σημειώνεται πάντως ότι στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού ο νούμερο ένα παίκτης είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που κατέχουν μερίδιο 22,9% σε αξία και 35,3% σε όγκο. Βασικός παραγωγός ιδιωτικής ετικέτας προϊόντων γιαούρτης είναι η ΚΡΙ ΚΡΙ, που την τελευταία δεκαετία έχει υλοποιήσει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ και τη διετία 2024-2025 προγραμματίζει νέες, ύψους 30 εκατ. ευρώ. Τα κεφάλαια από τις νέες επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην επέκταση των γραμμών παραγωγής γιαουρτιού και παγωτού, στην επέκταση της μονάδας βιοαερίου και στο θεματικό πάρκο παγωτού που δημιούργησε δίπλα στις εγκαταστάσεις της, επενδύοντας περισσότερα από 2,2 εκατ. ευρώ, το οποίο ξεκινά επισήμως τη λειτουργία του σήμερα.
Το θεματικό πάρκο παγωτού, για το οποίο η ΚΡΙ ΚΡΙ έχει βλέψεις να το «εξάγει» στην Αθήνα αλλά και στο εξωτερικό, έχει είσοδο 7 ευρώ, η οποία περιλαμβάνει ξενάγηση και απεριόριστη κατανάλωση παγωτού. Ήδη έχει προκρατήσεις από σχολεία και 9.000 μαθητές μέχρι τον Ιούνιο.