Ο μεγαλύτερος και εγκυρότερος θεσμός της κοινότητας καφεστίασης επέστρεψε για να βραβεύσει τους επαγγελματίες του κλάδου που ξεχώρισαν το 2023.
Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, η ethosEVENTS διοργάνωσε τα Coffee Business Awards #coba23, σε συνεργασία με το περιοδικό Coffee+Brunch και το portal coffeemag.gr.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση η τελετή #coba23 πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου στο Divani Apollon Palace & Thalasso με φυσική παρουσία, καθώς και με παράλληλη online μετάδοση από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.
Φέτος, τα Coffee Business Awards έριξαν τους προβολείς τους στην Κολομβία, ως την Τιμώμενη Χώρα των #coba23! Και, για πρώτη φορά, άνοιξαν την αυλαία για τον Τιμώμενο Καφέ της διοργάνωσης, που για το 2023 ήταν ο ελληνικός.
Τα κορυφαία βραβεία απονεμήθηκαν ως εξής:
Στην κατηγορία Top Coffee Chain:
- Gold: COFFEE LAB
- Gold: Coffee Berry
- Silver: COFFEE ISLAND
- Silver: Γρηγόρης
- Bronze: BARISTI SPECIALITY COFFEE
Στην κατηγορία Top Coffee Roaster:
- Gold: KAFEA TERRA A.E.B.E.
Στην κατηγορία Top Coffee Importer:
- Gold: KAFEA TERRA A.E.B.E.
Στην κατηγορία Top International Coffee Chain
- Gold: Coffee Berry
- Gold: COFFEE LAB
Απονεμήθηκαν 14 τιμητικές διακρίσεις και 112 συνολικά βραβεία, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά, εδώ.
Στην έναρξη της τελετής απονομής, χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Βασίλειος – Πέτρος Σπανάκης, Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, αναφέροντας:
«Εκδηλώσεις όπως η σημερινή προάγουν την αναπτυξη δυνατοτήτων συνεργασίας σε ένα ευρύ φάσμα παραγωγικών δραστηριοτήτων. Ο χώρος της εστίασης και του καφέ είναι ένας σημαντικός και αναπτυσσόμενος κλάδος της ελληνικής οικονομίας. Η κυβέρνηση και εγώ προσωπικά από τη θέση που έχω προσπαθούμε αδιάλειπτα να βρίσκουμε νέα εργαλεία αντιμετώπισης των προβλημάτων που σχετίζονται με τον χώρο. Ο κλάδος μπορεί να πάει κι ένα βήμα πιο ψηλά, καθώς διαθέτουμε πλέον τα κατάλληλα, ψηφιακά εργαλεία για να ενισχύσουμε τις εξαγωγές». Στη συνέχεια, ανέφερε: «Καταφέρατε με επιχειρήσεις και καταφέραμε με την πολιτική μας να ρίξουμε την ανεργία στο 9,6%. Στον κλάδο, υπάρχουν πάνω από 1000 επιχειρήσεις που προσφέρουν περισσότερο από 1,5 δισ. ευρώ τζίρο προσφέροντας τα μέγιστα στα φορολογικά έσοδα και στην απασχόληση. Ο κλάδος έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον».
Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, διά της συνεργάτιδάς του, κας Φωτεινής Τσακουμάκη. Όπως ανέφερε: «Η στρατηγική του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων βασίζεται στο κοινό όραμα που όλοι μας έχουμε δημιουργήσει με τα χρόνια, ο καθένας από τη δική του σκοπιά, και αφορά στην εξέλιξη, καθώς και στην ανάδειξη των προϊόντων μας. Και στην περίπτωση του καφέ, δεν αναφέρομαι στην εγχώρια παραγωγή, που ίσως εκμεταλλευόμενοι την κλιματική αλλαγή θα έπρεπε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε, αλλά στα προϊόντα καφέ, που με την εφευρετικότητα και το πάθος του Έλληνα επιχειρηματία κατέκτησαν επίπεδα ανώτερης ποιότητας. Ο κλάδος έχει μια δυναμική η οποία τροφοδοτείται και τροφοδοτεί την κληρονομιά, την παράδοση, αλλά και την εξέλιξη και την καινοτομία. Τιμούμε αυτούς που τολμούν, επιχειρούν, και εμπιστεύονται και ευχόμαστε η φετινή εκδήλωση να αποτελέσει ακόμα έναν σταθμό σε ένα μακρύ και επιτυχημένο ταξίδι».
Ο κ. Παναγιώτης Μωραΐτης, Πρόεδρος ΣΕΕΜΕ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εξοπλισμού Μαζικής Εστίασης), CEO/Founder, FRESH Μωραΐτης ΕΠΕ & FRESH Profi, στον χαιρετισμό του επαίνεσε τον θεσμό των Coffee Business Awards, χαρακτηρίζοντάς τον ως μία σημαντική εκδήλωση με αξία που τιμάει και επισφραγίζει τις προσπάθειες, την αριστεία και την εξωστρέφεια των εταιρειών. «Η σύνδεση της καφεστίασης και του εξοπλισμού είναι ζωτικής σημασίας. Ο εξοπλισμός αποτελεί ένα καίριο μέλος της βιομηχανίας, προσφέροντας την υποδομή των καινοτόμων προϊόντων», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι «ο εξοπλισμός καθορίζει την ποιότητα. Με ενημέρωση, εκπαίδευση και συνέργειες, δημιουργούμε έναν ανθεκτικό κλάδο. Σύντομα θα λειτουργήσει η ΣΕΕΜΕ academy ώστε όλοι να ενημερώνονται έγκαιρα για τον κλάδο του εξοπλισμού».
Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Μιχαήλ Σκούφαλος, Επίτιμος Πρόξενος της Δημοκρατίας της Κολομβίας, στην τελετή βραβεύσεων Coffee Business Awards, με αφορμή το γεγονός ότι Τιμώμενη Χώρα της διοργάνωσης ήταν η Κολομβία. Στον χαιρετισμό του ο κ. Σκούφαλος ανέφερε:
«Εκ μέρους της πρέσβειρας της Κολομβίας στην Ιταλία Margarita Quessep Bitar, με δικαιοδοσία και στην Ελλάδα θα σας απευθύνω αυτόν τον χαιρετισμό: Είναι μεγάλη μου τιμή που απευθύνω τον χαιρετισμό διά του Επίτιμου Γενικού Προξένου στην Ελλάδα. Εκπροσωπώ ένας έθνος περήφανο για την πλούσια πολιτιστική του κληρονομία, τη φύση, τα φυσικά τοπία του και φυσικά τον παγκοσμίως φημισμένο κολομβιανό καφέ. Είναι η καλύτερη ευκαιρία να μοιραστώ τη χαρά τη δική μου και των συμπατριωτών μου για το success story της Κολομβίας το 2022. Και είναι η ώρα να σας αποκαλύψω ότι η χώρα μας το 2022 εξήγαγε καφέ αξίας άνω των 7 εκατ. δολαρίων στην Ελλάδα. Αυτό αποτυπώνει και την εμπιστοσύνη σας στον ποιοτικό καφέ αλλά και τους στενούς εμπορικούς δεσμούς των δύο χωρών. Ο καφές και οι εξαγωγές του αποτέλεσαν το κορυφαίο προϊόν στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Κολομβίας και Ελλάδας το 2022. Μπορούμε μαζί να ανοίξουμε νέους δρόμους για τον κολομβιανό καφέ στην Ελλάδα, προσφέροντας μια εμπειρία χωρίς προηγούμενο. Προσδοκούμε στην εμβάθυνση των πολιτιστικών σχέσεων των δύο χωρών και χαιρετίζουμε με ενθουσιασμό τη μέρα που το άρωμα θα βρίσκεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας».
Ομιλία - παρουσίαση με θέμα “Έλληνας και Καφές: μια διαχρονική σχέση αγάπης” πραγματοποίησε η κα Ξένια Κούρτογλου, MSc., Ιδρύτρια Focus Bari & Resilience Expert. H κα Κούρτογλου αρχικά έδωσε έμφαση στη διαχρονική σχέση αγάπης, έως εξάρτησης που έχει ο Έλληνας με τον καφέ. «Όλοι οι Έλληνες επισκέπτονται με οποιαδήποτε συχνότητα, είτε με τη μορφή take away είτε ως επιτόπια κατανάλωση, σε ποσοστό κατά 95%. 2 στους 3 επισκέπτονται ένα καφέ τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα. Η πιστότητα είναι σχετική ανάμεσα σε εκείνους που πηγαίνουν συστηματικά σε αλυσίδες για να αγοράσουν καφέ. Οι άνθρωποι αυτοί, όπως προκύπτει από την έρευνα, επισκέπτονται 1,7 αλυσίδες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι πιστοί σε μία», είπε. Οι τρεις βασικοί παράγοντες που καθορίζουν τη στάση του Έλληνα έναντι ενός καταστήματος είναι οι εξής: H ποιότητα, το περιβάλλον, το προσωπικό που χτίζει την εμπειρία του πελάτη.