FAIS Group: Οι στόχοι για το 2023 μετά την αναδιάρθρωση

Αυξημένα έσοδα αλλά κάμψη μικτού περιθωρίου και καθαρής κερδοφορίας το 2022. Η απορρόφηση θυγατρικών, οι νέες φίρμες και επεκτάσεις υφιστάμενων δραστηριοτήτων ως αντιστάθμισμα για το 2023.

Δημοσιεύθηκε: 15 Νοεμβρίου 2023 - 08:04

Load more

Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 33,4% εμφάνισε στη χρήση του 2022 η εταιρεία συμμετοχών του ομίλου Φάις, που ενσωματώνει με τη μέθοδο ολικής ενοποίησης 8 θυγατρικές εταιρείες στους κλάδους ένδυσης, υπόδησης, εστίασης, εμπορίας σκαφών, ακινήτων και τουριστικών επενδύσεων.

Τα μικτά αποτελέσματα το 2022 ανήλθαν σε ποσοστό 44,68% του κύκλου εργασιών για τον Όμιλο έναντι 45,87% της προηγούμενης χρήσεως αντίστοιχα, ενώ τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 32,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 12%, ωστόσο η καθαρή κερδοφορία εμφανίστηκε μειωμένη στα 9 εκατ. ευρώ περίπου από 11,5 εκατ. ευρώ το 2021. Σημειώνεται πως από αναπροσαρμογή της αξίας των επενδυτικών ακινήτων του ο όμιλος κατέγραψε όφελος 1,055 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος μέσα στο 2022 ενεργοποίησε τη νέα του επένδυση στην Αγορά Μοδιάνο, διέκοψε τη συμφωνία master franchise με την Adidas, κλείνοντας και τα ανάλογα μονοθεματικά καταστήματα, διέκοψε τη συνεργασία με την Puma για την αγορά της Βουλγαρίας, ενώ από την άλλη πλευρά προχώρησε σε αναδιάρθρωση του δικτύου Καλογήρου και σε επεκτάσεις του δικτύου της φίρμας καλλυντικών ΚΙΚΟ Milano.

Για το 2023, η διοίκηση του ομίλου αναγνωρίζει πως κάποιες δραστηριότητες θα αναπληρώσουν τις απώλειες (π.χ. η νέα ανάληψη αντιπροσώπευσης της φίρμας Levi’s, οι επεκτάσεις της Kiko Milano, η ενεργοποίηση της Αγοράς Μοδιάνο και νέες αντιπροσωπείες σκαφών αναψυχής), αναγνωρίζοντας ωστόσο πως το α’ τρίμηνο του 2023 περιείχε θετικές ενδείξεις αν και ασθενέστερες από εκείνο του 2022, καθώς το καταναλωτικό εισόδημα επηρεάστηκε ουσιωδώς από τον πληθωρισμό. Σημειώνεται, τέλος, ότι ο όμιλος εντός του Μαρτίου του 2023 αποφάσισε την πώληση του επενδυτικού ακινήτου που έχει στην κατοχή του στην Πάτρα, έναντι του ποσού του 1,5 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των επιμέρους δραστηριοτήτων και θυγατρικών, η AM GENCOM (ενσωματώνει διάφορες δραστηριότητες) εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 23,6%, κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων μεγάλων σκαφών αναψυχής και των εσόδων από την εκμετάλλευση ακινήτων κατά ποσό, καθώς ο τομέας πώλησης λιανικής της Adidas σημείωσε κάμψη κατά 6,3%.

Η θυγατρική Καλογήρου εμφάνισε αύξηση τζίρου της τάξης του 25% και συνέχισε την αναδιάρθρωση δικτύου της, με στόχο τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας. Μέσα στο 2022 η αλυσίδα έκλεισε 3 καταστήματα (Factory Outlet Πειραιώς, Factory Outlet Αεροδρομίου και Βurberry Μυκόνου), ενώ άνοιξε 2 νέα καταστήματα (Hogan στην Αθήνα) και Καλογήρου Pret-a-Porter Outlet στα Σπάτα (εντός εμπορικού κέντρου McArthurGlen).

Η One Outlet το 2022 εμφάνισε αύξηση εσόδων κατά 56%, τα οποία ανήλθαν στο επίπεδο της χρήσης 2019. Εκτός από το εμπορικό κέντρο που διαχειρίζεται, το 2022 η εταιρεία απορρόφησε τόσο την CRETA SEASIDE ESTATES (φορέας real estate αναπτύξεων στην Κρήτη) αόσο και τη Στοά Μοδιάνο.

Η Sportswind (Puma, New Era κ.λπ.) εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 36% ενώ διατήρησε σταθερό το μικτό της αποτέλεσμα, το οποίο ανήλθε σε 41% για τις χρήσεις 2021-2022. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 47% και τα προ φόρων κατά 78%.

Η SLF EAST EUROPE A.E. αποτελεί τον βραχίονα του ομίλου για την ανάπτυξη της φίρμας καλλυντικών Kiko Milanο σε Βουλγαρία και Ρουμανία, ενώ για τη δραστηριότητα διατηρείται ανεξάρτητη θυγατρική, της οποίας ο τζίρος ανήλθε στα 8,4 εκατ. ευρώ το 2022 με δίκτυο 6 καταστημάτων, 1 pop-up store, 3 shop in a shop στα ΝΟΤΟΣ πολυκαταστήματα και το ομώνυμο e-shop. Η φίρμα μέσα στο 2023 δημιούργησε δύο νέα καταστήματα στη Βουλγαρία και θα προσθέσει 2 ακόμη στη Ρουμανία έως το τέλος του 2023.

Η UNLIMITED SPORT, με βασική δραστηριότητα την ανάπτυξη της φίρμας αθλητικών Under Armour, το 2022 εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 27%. Το brand της Under Armour είναι αυτό που έδωσε τη μεγαλύτερη ώθηση με αύξηση 23% στις χονδρικές πωλήσεις, 32% στις λιανικές πωλήσεις καθώς επίσης και το brand UGG, του οποίου οι χονδρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29%. Ωστόσο τα αυξημένα μεταφορικά κόστη σε συνδυασμό με τη μεταβολή του δολαρίου οδήγησαν στη μείωση του μικτού αποτελέσματος από 45% σε 38% στην τρέχουσα χρήση. Τα ανωτέρω είχαν ως αποτέλεσμα τα κέρδη μετά φόρων να ανέλθουν σε 5,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 13% και τα κέρδη EBITDA σε 9,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση 2%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων