VIP κέρδη από ένα σούπερ μάρκετ στη Μύκονο

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora που ιδρύθηκε το 1988, δεν έχει καμία σχέση, όχι μόνο από άποψη αισθητικής και ποικιλίας προϊόντων, με την υπόλοιπη αγορά, αλλά και με τα μέλη του ομίλου αγοράς ΕΛΟΜΑΣ του οποίου είναι μέλος.

Δημοσιεύθηκε: 7 Οκτωβρίου 2023 - 08:14

Load more

Τη μουσική, στο κατάστημα του Αεροδρομίου, την επιμελείται Dj, ενώ στα ράφια του θα βρει κανείς Château Petrus, Cristal 3 λίτρων, χαβιάρι από το Ιράν, προσούτο, ποικιλία τυριών, βιολογικά προϊόντα, ψωμί ακόμη και είδη καπνιστού.

Το σίγουρο είναι ότι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora που ιδρύθηκε το 1988, δεν έχει καμία σχέση, όχι μόνο από άποψη αισθητικής και ποικιλίας προϊόντων, με την υπόλοιπη αγορά αλλά και με τα μέλη του ομίλου αγοράς ΕΛΟΜΑΣ του οποίου είναι μέλος.

Με μόλις τρία καταστήματα -σ.σ. βρίσκονται στην περιοχή του Αεροδρομίου, στην Άνω Μερά και στον Βόθωνα- τζιράρει ετησίως περισσότερα από 40 εκατ. ευρώ και παράγει καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 3 εκατ. ευρώ.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την περασμένη χρονιά για την οποία υπάρχουν δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία. Πέρυσι που το σύνολο της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σημείωσε μέση ετήσια ανάπτυξη 6%, οι πωλήσεις της Μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 41,17% ξεπερνώντας τα 42,027 εκατ. ευρώ.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι όμως η αύξηση των καθαρών κερδών της, σε μια περίοδο που οι περισσότερες αλυσίδες κατέγραψαν απώλειες και κάποιες εξ αυτών ζημιές. Τα καθαρά κέρδη της Μυκονιάτικης αλυσίδας αυξήθηκαν 78,78% στα 3,145 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη ξεπέρασαν τα 9,954 εκατ. ευρώ (+34,22%), τα EBITDA ανήλθαν στα 5,078 εκατ. ευρώ (+53,05%) ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν 18% στα 3,080 εκατ. ευρώ.

Μια ανοδική πορεία που δεν επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση. Το 2015, οι πωλήσεις της είχαν αυξηθεί 19,35% στα 23,047 εκατ. ευρώ και τα κέρδη της είχαν ξεπεράσει το 1,06 εκατ. ευρώ (+4,25% σε σχέση με το 2014). Μοναδική παραφωνία η χρήση του 2020 -χρονιά της πανδημίας όπου η αγορά υπολειτούργησε λόγω της καραντίνας και της μείωσης της τουριστικής κίνησης- όπου οι πωλήσεις της υποχώρησαν στα 15,419 εκατ. ευρώ (-53,52% σε σχέση με το 2019) και είχε εμφανίσει ζημιές 377.249 ευρώ από κέρδη 2,238 εκατ. ευρώ.

Το χαμένο έδαφος του 2020 το ανέκτησε σε μεγάλο βαθμό το 2021 όπου εμφάνισε πωλήσεις 29,771 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1,759 εκατ. ευρώ.

Βέβαια η εν λόγω αλυσίδα απευθύνεται σε ένα τελείως διαφορετικό κοινό, -σε σχέση με όσες δραστηριοποιούνται στην υπόλοιπη Ελλάδα και δη στην ηπειρωτική χώρα-, με πολύ υψηλότερο μέσο “καλάθι” και φυσικά με πολύ υψηλότερο βαλάντιο. Είτε πρόκειται για τουρίστες που διαμένουν στα ξενοδοχεία και στις βίλες του νησιού είτε για όσους προσεγγίζουν το νησί δια θαλάσσης με τα yacht τους.

Για τους τελευταίους υπάρχει η δυνατότητα παράδοσης στο yacht -σ.σ. αυτό συμβαίνει και σε άλλα νησιά όπως στη Σχοινούσσα- και η ελάχιστη παραγγελία είναι στα 150 ευρώ, όση είναι και η ελάχιστη παραγγελία για παράδοση στην ξηρά.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων