Βουνό τα προβλήματα για τη Hellenic Train

Τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη που έχουν διακοπεί αντιπροσωπεύουν το 60% των εσόδων. Οι οικονομικές εκκρεμότητες με το Δημόσιο.

Δημοσιεύθηκε: 4 Οκτωβρίου 2023 - 13:57

Load more

Τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Hellenic Train μετά και τις καταστροφικές πλημμύρες -εξέλιξη που έχει μειώσει τον τζίρο της αφού τα δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη αντιπροσωπεύουν το 60% του κύκλου εργασιών της- παρουσίασε χθες η διοίκηση της εταιρείας στα σωματεία των εργαζομένων.

Οι δύο πλευρές επεσήμαναν πως επί του παρόντος δεν έχει τεθεί ζήτημα αναστολής μέρους των εργαζομένων, εκ περιτροπής εργασίας ή ακόμη και περικοπών, σενάρια που διακινήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες, σημειώνει η Καθημερινή.

Την ίδια στιγμή, εκπρόσωποι εργαζομένων της εταιρείας υποστηρίζουν πως κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η διοίκηση έθεσε ζητήματα που αφορούν εκκρεμότητες οικονομικής φύσης του Δημοσίου προς την εταιρεία, τις οποίες η Hellenic Train πιέζει να καταβληθούν, ενώ συζητήθηκαν θέματα μείωσης λειτουργικού κόστους, μέσα από την περιστολή δευτερευουσών δαπανών, οι οποίες όμως δεν «επηρεάζουν» την ισχύουσα συλλογική σύμβαση εργασίας.

«Εμείς ως σωματεία δεν αποδεχόμαστε συζητήσεις που αφορούν μειώσεις του προσωπικού ή ζητήματα που σχετίζονται με την ισχύουσα συλλογική σύμβαση εργασίας. Από εκεί και πέρα εκτιμούμε πως η Hellenic Train θα πρέπει να λάβει αποζημίωση για το ενεργειακό κόστος αλλά και για τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία “Daniel”», επισημαίνει εκπρόσωπος εργαζομένων.

Υπενθυμίζεται πως η κακοκαιρία «Daniel» προκάλεσε τεράστιες ζημιές στη σιδηροδρομική υποδομή, με αποτέλεσμα τη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Ο ΟΣΕ φιλοδοξεί να αποκαταστήσει μερικώς τη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Δομοκός - Λάρισα, ώστε να επαναλειτουργήσουν στον κεντρικό άξονα σε 1,5-2 μήνες τα εμπορευματικά τρένα, σε μονή γραμμή, χωρίς ηλεκτροκίνηση.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η διοίκηση ανέφερε στους εργαζόμενους πως εδώ και 1,5 χρόνο δεν έχει καταβληθεί η αποζημίωση των «άγονων» γραμμών, βάσει και της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο που ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ και πως εκκρεμούν επιδοτήσεις για ενεργειακό κόστος αλλά και για την πανδημία, όπου το συγκοινωνιακό έργο είχε επίσης περιοριστεί. Οφειλές προς το Δημόσιο διατηρεί ωστόσο και η Hellenic Train προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ για μισθώσεις τροχαίου υλικού αλλά και προς τον ΟΣΕ, για το ακανθώδες ζήτημα που αφορά το μέγεθος των χρεώσεων για τα τέλη δικτύου. Ο ΟΣΕ εκτιμά πως οι οφειλές ανέρχονται περίπου στα 100 εκατ., με τη σιδηροδρομική εταιρεία να πληρώνει κατά καιρούς κάποια ποσά.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων