Παρά το γεγονός ότι για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, η εταιρεία Σωληνουργεία Τζιρακιάν διευρύνει τον όγκο των πωλήσεών της, όλα δείχνουν ότι το 2023 θα αποτελέσει μια χρονιά προκλήσεων τόσο για την εισηγμένη όσο και για τον κλάδο του χάλυβα γενικότερα.
Όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της (Παρασκευή 22/9), τα Σωληνουργεία Τζιρακιάν σημειώνουν φέτος υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης στον όγκο των πωλήσεών τους, διευρύνοντας μάλιστα τα μερίδιά τους -όπως και το 2022- καθώς η αγορά κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα ή λίγο χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι.
Παρ' όλα αυτά, όπως σημείωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Λιμπαρέτ Τζιρακιάν, το 2023 εξελίσσεται σε μια χρονιά προκλήσεων για τον κλάδο, με την τιμή του χάλυβα να υποχωρεί (μια τέτοια εξέλιξη επηρεάζει πτωτικά το μικτό περιθώριο κέρδους), το ενεργειακό κόστος να παραμένει υψηλό και ιδιαίτερα την άνοδο των επιτοκίων να εκτινάσσει το κόστος χρηματοδότησης.
«Το ζήτημα του ενεργειακού κόστους επιχειρούμε να το αντιμετωπίσουμε μέσα από υλοποιούμενες επενδύσεις που -εκτός των άλλων- εξοικονομούν ενέργεια. Όμως επιτόκια της τάξεως του 7% και του 8% που έχουν διαμορφωθεί στις μέρες μας είναι δύσκολα για ολόκληρο τον χαλυβουργικό κλάδο. Επίσης, σε όλα αυτά τα χρόνια που εμείς κάνουμε εξαγωγές, βλέπουμε τους ανταγωνιστές μας στο εξωτερικό να επιβαρύνονται με χαμηλότερο κόστος χρηματοδότησης», τόνισε ο Λιμπαρέτ Τζιρακιάν, προσθέτοντας πως δεν αναμένεται κάποια θεαματική βελτίωση των πραγμάτων στην εγχώρια αγορά κατά το τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς.
Συνέχιση επενδύσεων
Από την άλλη πλευρά, συνεχίζεται το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας (π.χ. νέος ρομποτικός πακεταδόρος) -παρά τις δυσκολίες που προκαλούν τα προβλήματα στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα-, το οποίο τόσο για το 2023 όσο και για το 2024 υπολογίζεται να κυμανθεί γύρω στο ένα εκατ. ευρώ ανά έτος.
«Πρόκειται για επενδύσεις που θα μειώσουν κατά πολύ το ενεργειακό κόστος, θα αυξήσουν τις ταχύτητες στην παραγωγική διαδικασία, θα τονώσουν την παραγωγικότητα και φυσικά θα βελτιώσουν την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων μας, κάτι πολύ σημαντικό προκειμένου να διευρύνουμε περαιτέρω και την εξαγωγική μας δραστηριότητα» (αντιστοιχεί περίπου στο 10%-15% των πωλήσεων), αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.