Ξέσπασε πόλεμος για την επένδυση FSRU της Motor Oil

Η κόντρα του ΔΕΣΦΑ με τη Motor Oil για τον αγωγό που θα συνδέσει την υπό εξέταση επένδυση στους Αγίους Θεοδώρους. Οι αντεγκλήσεις για κόστη, αποφάσεις και δεσμεύσεις.

Δημοσιεύθηκε: 14 Ιουλίου 2023 - 07:35

Load more

«Σηκώνει το γάντι» ο ΔΕΣΦΑ για το θέμα του FSRU της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Στη δημοσιοποιημένη δυσαρέσκεια της εταιρείας απάντησε χθες η CEO του Διαχειριστή, Μαρία Ρίτα Γκάλι, κατά τη συνέντευξη Τύπου.

Η κ. Γκάλι, επικαλούμενη αρκετές φορές την απόφαση της πρώην ΡΑΕ, επισήμανε ότι ο αγωγός Πάτημα-Λειβαδιά, μήκους 100 χλμ. και κόστους 150 εκατ. ευρώ, θα μπει σε φάση ωρίμανσης, εφόσον η Διώρυγα Gas, θυγατρική της Motοr Oil, που τρέχει το έργο, λάβει την οριστική επενδυτική απόφασή της για το project.

«Ο Ρυθμιστής αποφάσισε», είπε, «ότι δεν χρειάζεται ο αγωγός αυτός, αν δεν γίνει το FSRU. Διαφορετικά, θα χτίσουμε ένα έργο 150 εκατ. ευρώ, το οποίο θα πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές χωρίς λόγο».

Η μάνατζερ του ΔΕΣΦΑ υποστήριξε ότι θα ήθελε το έργο για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί θα σήμαινε περισσότερες επενδύσεις για τον Διαχειριστή και δεύτερον, θα διακινηθεί περισσότερο αέριο στο σύστημά του. «Συνεπώς, θα θέλαμε να υλοποιηθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται, γιατί θα έχουμε έσοδα από την υποδομή αυτή. Ωστόσο, θα περιμένουμε την επενδυτική απόφαση της εταιρείας».

Να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Μάρτιο, η Motοr Oil είχε εκφράσει σφοδρή δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση κατασκευής του αγωγού, που υπολογίζεται για το 2027, όταν το FSRU, πάντα με την άποψη της εταιρείας, θα είναι έτοιμο από τον Μάιο του 2025. Επίσης, είχε διαφωνήσει και με το αυξημένο κόστος των έργων, συμπεριλαμβανομένου και του Μετρητικού Σταθμού, ζητώντας από τον ΔΕΣΦΑ να αναλάβει η ίδια την κατασκευή τους με μικρότερο κόστος.

Μόλις πρόσφατα, η Motοr Oil, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το επιτρεπόμενο έσοδο του ΔΕΣΦΑ, επανήλθε δριμύτερη, αμφισβητώντας ότι ο Διαχειριστής είναι συνετός, προσομοιάζοντάς τον με επενδυτή που ενδιαφέρεται μόνο για την απόδοση των κεφαλαίων του.

Η κ. Γκάλι ανέφερε, κατ' αρχάς, ότι το FSRU σχεδιάστηκε αρχικά για την ελληνική αγορά. Ο αγωγός είναι σχετικά πρόσφατο ζήτημα, είπε, γιατί η Διώρυγα Gas εξέφρασε την επιθυμία να εξάγει αέριο. «Το project υπάρχει εξ αυτού του λόγου και μόνον».

Όπως επισήμανε, ΔΕΣΦΑ και Διώρυγα Gas πήγαν μαζί στη ΡΑΕ και έπεισαν την Αρχή από κοινού να επιτρέψει στον Διαχειριστή να δαπανήσει κάποια χρήματα για την ωρίμανση του έργου. Έτσι, το 2022 ξεκίνησαν ορισμένες μελέτες, αλλά από το σημείο αυτό μέχρι να λειτουργήσει το έργο απαιτούνται 5-6 χρόνια, πρόσθεσε η κ. Γκάλι.

«Ο Ρυθμιστής αποφάσισε, και όχι ο ΔΕΣΦΑ, για τον αγωγό σε σχέση με το FSRU. Άρα, έκανε πολύ σωστά η ΡΑΕ και ενέκρινε το συγκεκριμένο έργο, με την προϋπόθεση να ληφθεί πρώτα η επενδυτική απόφαση και επιπλέον να υπάρχουν επαρκείς ποσότητες για τη χρήση αυτού του αγωγού, για να μην επιβαρυνθούν οι ταρίφες», επανέλαβε η ίδια.

Σε ό,τι αφορά τις θέσεις της Motοr Oil για τα κόστη και το ενδιαφέρον χρηστών για το FSRU, είπε και τα εξής:

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων