Μετά το ιστορικό ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων που σημείωσε πέρυσι η Μοτοδυναμική, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας Πάρης Κυριακόπουλος εκφράζει μεν την αισιοδοξία του για ακόμη μεγαλύτερο όγκο εργασιών τη φετινή χρονιά, επισημαίνει, όμως, ότι το τόσο υψηλό ποσοστό αποδοτικότητας επί των επενδεδυμένων κεφαλαίων του 2022 δεν αναμένεται να επαναληφθεί.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2022, ο Πάρης Κυριακόπουλος, αναφερόμενος στη φετινή χρονιά, εστίασε μεταξύ άλλων:
- Στα θετικά μηνύματα που έρχονται από το μέτωπο του τουρισμού και που θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω τον όγκο εργασιών του ομίλου στη δραστηριότητα του Rent A Car (θυγατρική Sixt). Ειδικότερα, η εισηγμένη θα συνεχίσει και φέτος να επενδύει στον κλάδο, διευρύνοντας τον στόλο των αυτοκινήτων της, χωρίς ωστόσο η διοίκηση να αναφερθεί σε συγκεκριμένο ποσό επένδυσης.
- Στο ισχυρό βιβλίο παραγγελιών που υπάρχει στην εμπορική δραστηριότητα (Yamaha, Porsche), γεγονός που αποτελεί ένδειξη για έναν ικανοποιητικό φετινό ρυθμό ανάπτυξης (έγινε πάντως αναφορά και σε πιθανό φρενάρισμα της ζήτησης, λόγω των πολιτικών εξελίξεων). Θα πρέπει επίσης να συνεκτιμηθούν οι προσπάθειες ανάκτησης μεριδίων αγοράς σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. εξωλέμβιες μηχανές), που χάθηκαν πέρυσι λόγω των προβλημάτων που παρατηρήθηκαν στο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, έγινε αναφορά και σε παράγοντες που θα μπορούσαν φέτος να επιδράσουν αρνητικά στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. «Η απόδοση που σημειώσαμε πέρυσι επί των επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC στο 36%) ήταν πολύ μεγάλη και δεν φαίνεται ότι θα την επαναλάβουμε» σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος, προσθέτοντας ότι στη δραστηριότητα του Rent A Car οι τιμές έχουν υποχωρήσει από τα πολύ υψηλά περυσινά επίπεδα (οι εταιρείες μπορούν πλέον να αυξήσουν τον στόλο τους), καθώς και ότι δεν αναμένεται να επαναληφθούν το 2023 τα έκτακτα κέρδη τα οποία προέκυψαν πέρυσι για τη Μοτοδυναμική από την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Επίσης, η εταιρεία θα κληθεί να αντιμετωπίσει υψηλότερα επιτόκια, σε μια μεγαλύτερη δανειακή βάση (ο συντελεστής μόχλευσης θα διευρυνθεί, λόγω και της αγοράς του υπόλοιπου 19,5% των μετοχών της Sixt έναντι 7,7 εκατ. ευρώ).
Η «μεγάλη εικόνα»
Η διοίκηση της Μοτοδυναμικής αναφέρθηκε στην εκτίναξη των οικονομικών της επιδόσεων κατά την τελευταία εξαετία, σημειώνοντας πως το μοντέλο ανάπτυξής της μπορεί να στηρίξει μια αύξηση δραστηριοτήτων, χωρίς ανάλογη διόγκωση των εξόδων.
Η εισηγμένη εκτιμά ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια οργανικής ανάπτυξης κατά τα επόμενα χρόνια, αναφερόμενη και στις τρεις δραστηριότητές της, με ενδεικτικά πεδία την πορεία της Yamaha στα Βαλκάνια, την ολοένα και αναπτυσσόμενη δραστηριότητα της Porsche, αλλά και τις συνεχιζόμενες επενδύσεις στο Rent A Car.
Παρ' όλα αυτά, υπάρχει ενδιαφέρον και για επέκταση σε νέες δραστηριότητες, με τον Π. Κυριακόπουλο να αναφέρει: «Οι υφιστάμενες δραστηριότητες παρουσιάζουν πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, αλλά εμείς κοιτάζουμε γύρω γύρω για το τι επιπλέον θα μπορούσαμε να κάνουμε. Έχουμε τους ανθρώπους, τους πόρους και τη διάθεση για να επεκταθούμε», συμπληρώνοντας πως κάθε δραστηριότητα που θα οδηγούσε σε μια αποδοτικότητα επί επενδεδυμένων κεφαλαίων άνω του 20% θα μπορούσε να γίνει άνετα δεκτή.
Τέλος, η διοίκηση της Μοτοδυναμικής, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι:
- Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς του υπόλοιπου 19,5% της Sixt (έγινε σε ένα δείκτη P/E 5,6) θα εξεταστεί το ενδεχόμενο πλήρους απορρόφησής της από τη μητρική εισηγμένη εταιρεία.
- Η διοίκηση επεξεργάζεται κάποια σχέδια που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη υποβληθεί μέχρι σήμερα σχετικός φάκελος.
- Η Sixt προσφέρει και αυτή υπηρεσίες μακροενοικίασης αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, ωστόσο επί του παρόντος δεν έχει σχέδια επέκτασης της συγκεκριμένης δραστηριότητας στο εξωτερικό.
- Η Μοτοδυμανική δίνει σημασία στην ηλεκτροκίνηση, με το διάθεση μοντέλων scooter και αυτοκινήτων μέσω των συνεργαζόμενων προμηθευτών της. Ενδεικτικά αναφέρθηκαν τα ηλεκτροκίνητα scooter της Yamaha όπου αναμένονται νέα μοντέλα μέσα στο 2024-2025, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Porsche, καθώς και τα ηλεκτρικά οχήματα που προσφέρονται μέσω της Sixt.
H Μοτοδυμανική αύξησε πέρυσι τον κύκλο εργασιών της κατά 39%, το EBITDA κατά 78% και τα καθαρά της κέρδη κατά 121%, στα 9,27 εκατ. ευρώ. Το Δ.Σ. θα προτείνει στην επικείμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,09 ευρώ ανά μετοχή (το 29% των ετήσιων κερδών).