Οι ιταλικές αρχές εντόπισαν κοκαΐνη αξίας 150 εκατομμυρίων ευρώ κρυμμένη σε ένα bulker της Laskaridis Shipping, την οποία διοικεί ο Πάνος Λασκαρίδης, μεταδίδει το Tradewinds.
Το δημοσίευμα κάνει λόγο για πλάνα τραβηγμένα από ελικόπτερο, που δείχνουν έναν αριθμό σκαφών του λιμενικού να περιβάλλουν τον ελληνόκτητο «Atlas» 75.000 dwt (κατασκευής 2012) στη Βενετία.
Στη συνέχεια, οι αξιωματούχοι παρουσιάζονται να μελετούν τα σχέδια του πλοίου με σημαία Λιβερίας, πριν σταλούν δύτες για να επιθεωρήσουν το κύτος. Μπλοκ ναρκωτικών τυλιγμένα σε μαύρο πλαστικό ανακτώνται και μεταφέρονται σε ταχύπλοο. Η Guardia di Finanza είπε ότι η κοκαΐνη ήταν κρυμμένη στις θυρίδες αναρρόφησης θαλασσινού νερού του πλοίου. Συνολικά βρέθηκαν 570 δέματα, βάρους 850 κιλών.
Το σκάφος υποβλήθηκε σε περαιτέρω επιθεωρήσεις την Πέμπτη. Κανένας από τους ναυτικούς που επέβαιναν στο πλοίο δεν έχει συλληφθεί. Χρειάστηκαν αρκετές έρευνες για την εύρεση των ναρκωτικών.
Το πλοίο παρέμεινε αγκυροβολημένο στη Βενετία σήμερα το πρωί. Είχε αναχωρήσει από το Σάντος στη Βραζιλία στις 23 Μαρτίου και έφτασε στη Βενετία στις 17 Απριλίου.
Το Euro2day.gr επικοινώνησε με την εταιρεία για σχόλιο. Στελέχη της βρίσκονταν σε σύσκεψη και επιφυλάχθηκαν να ανταποκριθούν στο αίτημα. Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξει ανακοίνωση.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι συνήθως στόχος λαθρέμπορων ναρκωτικών, αλλά και άλλα πλοία μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν άθελά τους από συμμορίες, γράφει το Tradewinds.
Τον περασμένο μήνα, η Europol ανακοίνωσε ότι περισσότεροι από 200 τόνοι κοκαΐνης έχουν μεταφερθεί μέσω των δύο πιο πολυσύχναστων λιμανιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από εγκληματικές συμμορίες, αφού εξασφάλισαν μοναδικούς κωδικούς εμπορευματοκιβωτίων από διεφθαρμένους κατόχους των σχετικών πληροφοριών.
Μια αναφορά των αρχών αποκάλυψε ότι η τακτική αυτή χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από το 2018, όταν το λιμάνι του Ρότερνταμ ανακάλυψε ότι εμπορευματοκιβώτια έλειπαν, βρέθηκαν σε λάθος μέρη ή είχαν πεταχτεί.
Συμμορίες πληρώνουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε διεφθαρμένους υπαλλήλους που εμπλέκονται στη ναυτιλιακή επιμελητεία, για να παραδώσουν τα μοναδικά μηχανογραφημένα στοιχεία ενός εμπορευματοκιβωτίου που εκχωρείται μόλις γίνει η πληρωμή για τη μεταφορά. Η πρακτική είναι γνωστή ως «απάτη κωδικού PIN».