Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σε πολλούς τομείς δραστηριότητας στην Ελλάδα. Επιχειρήσεις, Οργανισμοί ακόμα και το Ελληνικό Δημόσιο χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να αλλάξουν τα δεδομένα και να έχουν στα χέρια τους λύσεις που αυξάνουν τα έσοδά τους και μειώνουν τις πιθανότητες λάθους.
Ήδη στην Ελλάδα κλάδοι όπως αυτός των τηλεπικοινωνιών αξιοποιούν το ΑΙ για την εξυπηρέτηση πελατών, τράπεζες και ασφαλιστικές κάνουν πρόβλεψη απάτης και βιομηχανίες κάνουν πρόβλεψη ζήτησης, διασφάλιση ποιότητας προϊόντων και προληπτική συντήρηση στην παραγωγή τους.
Η εταιρεία WITSIDE έχει δημιουργήσει σημαντικές εφαρμογές, με τα έσοδα από τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης να αναπτύσσονται με πολλαπλάσιο ρυθμό απ' ό,τι τα έσοδα από τους παραδοσιακούς τομείς Πληροφορικής.
Αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρεία WITSIDE, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα, τρέχει με ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια ενώ για το 2023 αναμένεται να ξεπεράσει το 30%.
Τα παραπάνω ανέφερε ο Χρήστος Παπαδόπουλος (φωτ.), διευθύνων σύμβουλος της WITSIDE, κατά τη διάρκεια ειδικής διαδικτυακής παρουσίασης των ΑΙ εφαρμογών, που έχει ήδη αναπτύξει η εταιρεία σε κλάδους όπως είναι τα καύσιμα, τα logistics, η υγεία, αλλά και ο τουρισμός, αξιοποιώντας τα δεδομένα που διαθέτουν οι εταιρείες και οι οργανισμοί.
Η ελληνική Witside, αξιοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για εμπορική εταιρία Ομίλου που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ενέργειας με δίκτυο 600 πρατηρίων ανά την Ελλάδα αξιοποιεί το AI για να προβλέψει την ζήτηση σε κάθε πρατήριο και να αυτοματοποιήσει τις παραγγελίες προς τους προμηθευτές για να πετύχει μείωση των αποθεμάτων
Μάλιστα, με τα συστήματα ΑΙ, αυτοματοποιείται και η διαδικασία παραγγελιών προς την κεντρική αποθήκη, με την αλυσίδα να λύνει έτσι προβλήματα έλλειψης αποθεμάτων και καθυστερήσεων στην εξυπηρέτηση των παραγγελιών, πετυχαίνοντας αυτόματη αναπλήρωση των αποθεμάτων και εξοικονομώντας, μεταξύ άλλων, περί τις 5 ώρες την εβδομάδα.
«Δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις απολαμβάνουν ήδη οφέλη από την τεχνητή νοημοσύνη, όπως αύξηση των εσόδων τους, μείωση των αποθεμάτων, καλύτερη διαχείριση της ζήτησης», τόνισε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της WITSIDE.
Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Παζάλο, Director, Innovation & Analytics της WITSIDE, παρατηρείται αυξημένη κινητικότητα στη χρήση συστημάτων ΑΙ στην αγροτική παραγωγή για παρακολούθηση των καλλιεργειών σε πραγματικό χρόνο.
Οι πρωτοπόροι
Ο τραπεζικός κλάδος, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι ασφαλιστικές, οι μεγάλες βιομηχανίες, τα logistics, επιχειρήσεις του αγροτικού χώρου και του τουρισμού, σύμφωνα με τα στοιχεία της WITSIDE, πρωταγωνιστούν στην επενδυτική κινητικότητα που εκδηλώνεται -και- στην Ελλάδα για λύσεις τεχνητής νοημοσύνης.
Όμως δεν μένει πίσω και το Δημόσιο, με την πανδημία να αποτελεί έναυσμα καθώς για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν συστήματα ΑΙ τόσο στη διαδικασία τον εμβολιασμών όσο και στους συμπτωματικούς ελέγχους.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, αν και η ανάπτυξη εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης γίνονται ανάρπαστες για μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις μένουν εκτός καθώς θεωρούν τις επιλογές της τεχνητής νοημοσύνης κοστοβόρο πολυτέλεια.
Έξυπνη διάγνωση καρκίνου
Η διάγνωση των καρκινικών κυττάρων πραγματοποιείται ακόμη με τη χρήση μικροσκοπίων από ειδικούς ιατρούς. Αυτό έχει ως συνέπεια, το αποτέλεσμα των εξετάσεων και η ακολουθούμενη θεραπεία να καθορίζονται από την αντίληψη κάποιου ειδικού. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει χαμηλή παραγωγικότητα από πλευράς των εργαστηρίων και η παροχή αρκετών προβληματικών αποτελεσμάτων, με δραματικές επιπτώσεις στην ατομική δημόσια υγεία.
Με τη χρήση του ΑΙ και συγκεκριμένα προεκπαιδευμένων αλγορίθμων σε εκατομμύρια εικόνες, η λύση της WITSIDE προσφέρει πολύ πιο ακριβή αποτελέσματα, που φθάνουν στο 98,2% για τον καρκίνο του προστάτη και στο 95% για καρκίνο του θυρεοειδούς, με προσιτό κόστος κτήσης και λειτουργίας για τα εργαστήρια.
Έξυπνη διαχείριση τουριστικών ροών
Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα του ελληνικού τουρισμού είναι ο προγραμματισμός της επάρκειας εργαζομένων στα σημεία εξυπηρέτησης με βάση τον εκτιμώμενο αριθμό επισκεπτών. Με τη βοήθεια στατιστικών μοντέλων και λύσεων AΙ και μέσω την της αξιοποίησης ιστορικών δεδομένων για αφίξεις και επισκέψεις σε χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος και εστίασης, η λύση της WITSIDE προβλέπει τη ζήτηση ανά σημείο.
Επίσης, αξιοποιώντας δημογραφικά δεδομένα επισκεπτών, δίνει τη δυνατότητα για ομαδικές καμπάνιες προώθησης μηνυμάτων, είτε για λόγους marketing είτε με στόχο την ελεγχόμενη όδευση. Με τη λύση ΑΙ, το αποτέλεσμα είναι ο καλύτερος προγραμματισμός βαρδιών και εργαζομένων ανά ημέρα και σημείο ενδιαφέροντος, η ταχύτερη εξυπηρέτηση, η βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη, όπως και η βελτίωση των συνθήκων εργασίας μόνιμων και εποχιακών εργαζομένων.
«Το ΑΙ αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών, που μπορούν να αξιοποιηθούν από επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να αξιοποιούμε το ΑΙ προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των επιχειρήσεων και την εμπειρία των πελατών τους», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Παζάλος, Director, Innovation & Analytics της WITSIDE.