Σβήνουν 13 Απριλίου οι μηχανές της Tupperware στη Θήβα

Πόσοι εργαζόμενοι επηρεάζονται από το λουκέτο. Το πακέτο εθελουσίας και τι μέρος των εργασιών της εταιρείας αντιπροσωπεύει η παραγωγική διαδικασία. Γιατί έλαβε την απόφαση η διοίκηση

Δημοσιεύθηκε: 12 Μαρτίου 2023 - 08:14

Load more

Κεραυνός εν αιθρία ή προδιαγεγραμμένο τέλος; Για τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο της Tupperware στη Θήβα, που ενημερώθηκαν την περασμένη Τετάρτη ότι η παραγωγική μονάδα που λειτουργεί από το 1967 κατεβάζει τους διακόπτες στις 13 Απριλίου, ήταν «ξαφνικός θάνατος».

Η αλήθεια όμως είναι πως το λουκέτο στην παραγωγική μονάδα της αμερικανικών συμφερόντων εταιρείας στη Θήβα ήταν προδιαγεγραμμένο. Κάτι που επιβεβαιώνει εμμέσως πλην σαφώς και εκπρόσωπος της μητρικής στο Euro2day.gr. Όπως λέει: «η Tupperware βρίσκεται στη διαδικασία ενός παγκόσμιου μετασχηματισμού λειτουργιών, ομάδων, διαδικασιών και συστημάτων, με στόχο την ενδυνάμωση της εταιρείας μας για άλλα 77 χρόνια. Η κατεύθυνση αυτή προϋποθέτει χρόνο και αλλαγές για να καταστεί ο οργανισμός περισσότερο βιώσιμος μακροπρόθεσμα».

Η Tupperware που μεσουράνησε πριν από δεκαετίες, σήμερα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Πέρυσι οι καθαρές πωλήσεις της υποχώρησαν στα 1,305 δισ. δολάρια (-18% σε σχέση με το 2021), με τις πωλήσεις της στην Ευρώπη να καταγράφουν απώλειες 29%. Οι ζημιές από συνεχιζόμενες δραστηριότητες σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκαν στα 28,4 εκατ. δολ. και εμφάνισε καθαρές ζημιές 14,2 εκατ. δολ. από κέρδη 16,8 εκατ. δολ. το 2021. Την ίδια περίοδο τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα συρρικνώθηκαν στα 110 εκατ. δολ. από 273 εκατ. ευρώ ενώ το συνολικό χρέος υπερβαίνει πλέον τα 700 εκατ. δολ. 

Η αμερικανική μάρκα, η μετοχή της οποίας βρίσκεται σε πτώση, επιχειρεί να ανακτήσει εμπορικά το χαμένο έδαφος, να προσεγγίσει τη νέα γενιά, να μεταβεί στις e-πωλήσεις και να βάλει τα προϊόντα της σε μεγάλα καταστήματα λιανικής.

Αλλά μπορεί να είναι ήδη πολύ αργά γι’ αυτό. Πολύ αργά είναι σίγουρα για το εργοστάσιο της Θήβας. Οι εκπρόσωποι της διοίκησης της ελληνικής θυγατρικής, μαζί με στελέχη της Lee Hecht Harrison -σ.σ. η LHH ανήκει στο γκρουπ της Adecco- που βρέθηκαν στο εργοστάσιο της Θήβας από την Τετάρτη έως και την Παρασκευή, ενημέρωσαν τους εργαζόμενους για το κλείσιμο της παραγωγικής μονάδας και τη διατήρηση εν λειτουργία της αποθήκης και του τμήματος πωλήσεων.

Όμως πόσοι εργαζόμενοι επηρεάζονται από το λουκέτο, τι μέλει γενέσθαι με αυτούς, ποιο είναι το πακέτο εθελουσίας και τι μέρος των εργασιών της εταιρείας αντιπροσωπεύει η παραγωγική διαδικασία;

Τα ερωτήματα αυτά έθεσε το Euro2day.gr, όταν έγινε γνωστό ότι σταματά η παραγωγή, αλλά ο εκπρόσωπος της μητρικής απέφυγε να δώσει σαφείς απαντήσεις. Περιορίσθηκε να δηλώσει στο Euro2day.gr:

«Συνεργαζόμαστε ήδη με κάθε εργαζόμενο της Tupperware για να διασφαλίσουμε ότι θα έχει την υποστήριξη που χρειάζεται σε αυτή τη μεταβατική περίοδο. Σεβόμενοι την εμπιστευτικότητα αυτών των πληροφοριών, δεν είμαστε σε θέση να μοιραστούμε πιο συγκεκριμένες πληροφορίες για τα πακέτα εθελουσίας εξόδου.»

Σαφή εικόνα για τι περιλαμβάνει το πακέτο της εθελουσίας δεν έχουν ούτε οι εργαζόμενοι της Tupperware.

«Έχουν βγάλει κάποιο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Δίνουν κάποια αποζημίωση με προσαύξηση η οποία θα βγει ανάλογα με τα χρόνια, τη θέση, κλπ. Ακόμη όμως δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο» λέει στο Euro2day.gr εργαζόμενος στο εργοστάσιο.

«Δεν είναι ξεκάθαρο τι περιλαμβάνει το πακέτο της εθελουσίας. Η όποια διαβούλευση θα γίνει με τον καθένα μας ξεχωριστά. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι το πακέτο που θα μας δώσουν είναι καλό ώστε να γίνει ομαλά η διαδικασία. Επίσης μας είπαν ότι θα μας βοηθήσει η Adecco σε οτιδήποτε χρειαστούμε», λέει άλλος υπάλληλος.

Η Adecco και συγκεκριμένα η Lee Hecht Harrison παρέχει, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Euro2day.gr την Τετάρτη το βράδυ, υπηρεσίες επανατοποθέτησης και επαγγελματικής μετάβασης ως μέρος τους voluntary leave package (πακέτο εθελουσίας εξόδου), βοηθώντας στην εύκολη μετάβαση των εργαζομένων σε νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες καριέρας».

Πώς και ποια θα είναι, όμως, η επόμενη ημέρα της Tupperware στην Ελλάδα; Ο εκπρόσωπος της εταιρείας διευκρίνισε στο Euro2day.gr ότι θα συνεχίσει τη διανομή προϊόντων και τη λειτουργία των αποθηκών της στην Ελλάδα, όπως και την εταιρική της παρουσία στη χώρα και την πώληση μέσω αντιπροσώπων, ομάδων πωλήσεων και ηλεκτρονικού εμπορίου. Όμως απέφυγε να αναφερθεί σε οικονομικούς δείκτες δηλώντας: «είναι πολιτική του οργανισμού μας να αναφερόμαστε σε στατιστικά που αφορούν την εργασία ή επιδόσεις σε συγκεκριμένες αγορές μόνο μέσα από τη δημοσίευση των εκθέσεων οικονομικών αποτελεσμάτων τριμήνου».

Στη χρήση του 2021 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) η Tupperware Hellas, θυγατρική του διεθνούς ομίλου, πέτυχε υπερδιπλασιασμό των κερδών της και σημαντική αύξηση των πωλήσεών της σε σχέση με το 2020. Ο κύκλoς εργασιώv της παρoυσίασε αύξηση 11,02% και ανήλθε στα 45,278 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 2,016 εκατ. ευρώ από 805.972 ευρώ το 2021 και τα καθαρά κέρδη το 1,359 εκατ. ευρώ από 470.226 ευρώ. Στο εργοστάσιο, σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2021, απασχολούνταν 115 άτομα επί συνόλου 213 εργαζομένων.

Η εταιρεία ελέγχεται κατά 100% από την «Tupperware Nederland BV» που εδρεύει στην Ολλανδία. Η μητρική εταιρεία ιδρύθηκε μετά τον πόλεμο το 1946 στη Μασαχουσέτη από τον Earl Silas Tupper που εφηύρε το πλαστικό το 1938, αλλά το προϊόν πέτυχε, με την εμφάνιση της ιδέας "πώληση μέσω παρουσίασης", που πραγματοποιήθηκε σε ένα πάρτι. Η Tupperware εξαπλώθηκε στην Ευρώπη το 1960. Στην Ελλάδα ήρθε το 1964 και τρία χρόνια μετά ξεκίνησε η λειτουργία του εργοστασίου της στη Θήβα. Μέχρι σήμερα το εργοστάσιο της Θήβας ήταν από τα λίγα που διατηρούσε η πολυεθνική στην Ευρώπη. Το 2003, έκλεισε τις δραστηριότητές της στο Ηνωμένο Βασίλειο, και τον Μάρτιο του 2021 έκλεισε το εργοστάσιο της στην Ολλανδία.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων