Μετά από μήνες φημολογίας, η διοίκηση της Ελλάκτωρ επιβεβαίωσε εμμέσως χθες -απαντώντας σε ερώτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς- πως προτίθεται να αποεπενδύσει από τον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς «εξετάζει διαρκώς επιλογές για τη βέλτιστη αξιοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων».
Το ότι στη σχετική απάντηση υπογραμμίστηκε ότι «ουδεμία συμφωνία που να αφορά στην πώληση της θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. έχει υπογραφεί», δεν αναιρεί τις πληροφορίες για διενέργεια επαφών με τουλάχιστον τρεις ενδιαφερόμενους δυνητικούς αγοραστές του κλάδου κατασκευής του ομίλου Ελλάκτωρ.
Το δίπολο της Adamas Group (συμφερόντων του Δ. Κούτρα) και της κυπριακής Wade Adams επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον τους, ενώ σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες έχουν υπάρξει επαφές και με δύο ακόμη κατασκευαστικούς ομίλους της εγχώριας αγοράς. Μεταξύ αυτών φέρεται να είναι και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ωστόσο, πηγές που γνωρίζουν τα εσωτερικά της τελευταίας, εκτιμούν ότι δεδομένου του μεγάλου μεγέθους που ήδη έχει ο κατασκευαστικός μηχανισμός της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η προσθήκη ενός ακόμα μηχανισμού με 2.000-2.500 εργαζόμενους θα δημιουργούσε ίσως περισσότερα προβλήματα απ’ όσα θα έλυνε προκειμένου να επιτευχθούν συνέργειες. Από την άλλη πλευρά, όπως έχει γράψει και η στήλη Χαμαιλέων, την ΑΚΤΩΡ γνωρίζει εκ των έσω και η Intrakat, η οποία με βάση τα σχέδιά της έχει λόγους να ενισχύσει ανεκτέλεστο και κατασκευαστικό δυναμικό.
Σε κάθε περίπτωση, οκτώ μήνες μετά την πώληση του τομέα ΑΠΕ στη Motor Oil, διαφαίνεται πως η δομή του ομίλου Ελλάκτωρ είναι πιθανό να αλλάξει εκ νέου. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο πως η παρουσίαση του «στρατηγικού σχεδίου» ανάπτυξης για τον όμιλο (προοριζόταν για το τέλος του 2022, εφόσον είχε ολοκληρωθεί τυπικά το deal με τη Μotor Oil), μετατέθηκε για το τέλος του α’ τριμήνου του 2023, εποχή που ενδεχομένως να αποτελεί και τη χρονική περίμετρο για την πώληση της Άκτωρ.
Εφόσον η αποεπένδυση ολοκληρωθεί, ο όμιλος Ελλάκτωρ διατηρεί το σκέλος των παραχωρήσεων (Άκτωρ Παραχωρήσεις), την Ηλέκτωρ και τη Reds στον τομέα αξιοποίησης ακινήτων. Σημειώνεται ότι ο όμιλος περιήλθε στην κυριότητα του βασικού μετόχου της Reggeborgh Invest μόλις ένα χρόνο πριν -μετά από proxy war με εταιρείες συμφερόντων των εφοπλιστών Δ. Μπάκου-Γ. Καϋμενάκη, που «εκτονώθηκε» τελικώς με την πώληση των ΑΠΕ στη Motor Oil, ενώ οι εφοπλιστές εξαγόρασαν την Ιntrakat.
Από τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου Ελλάκτωρ (εννεάμηνο 2022) προκύπτει πως ο κλάδος της κατασκευής έχει μηδενικό περιθώριο κέρδους EBITDA, το οποίο εκτιμάται ότι αλλάζει μετά την προσθήκη νέων έργων και ορθότερης τιμολόγησης (σημερινό ανεκτέλεστο 2,7 δισ. ευρώ).
Ο τομέας του κλάδου των Παραχωρήσεων στηρίζεται κυρίως από την επίδοση της σύμβασης για την Αττική Οδό, η οποία λήγει το 2024, αν και σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου επιδιώκεται η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου έργων παραχώρησης. Ηδη πρόσφατα ανέβασε το ποσοστό του στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έναντι τιμήματος €16,6 εκατ.
Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος συμμετέχει στη δημοπράτηση σειράς νέων έργων Παραχώρησης και Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), έχοντας ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον (σε κοινοπραξία) για το τμήμα του ΒΟΑΚ στην Κρήτη, για σειρά έργων ΣΔΙΤ, για την αποκρατικοποίηση των λιμανιών κ.α., ενώ ως γνωστόν διεκδικεί μαζί με την Άβαξ και το group Ardian τον νέο διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, τον οποίο «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ.
Σε ό,τι αφορά τη Reds, διαθέτει σημαντικά projects ανάπτυξης όπως η Μαρίνα Αλίμου, το Κτήμα Καμπά και οι Γούρνες, ωστόσο προς το παρόν τα έσοδά της προέρχονται μόνο από το Smart Park.